Behövde ett chassi till en hårddisk (80 gb) som jag grävde fram ur en skrotad laptop. Detta för att kunna koppla in den till mediaspelaren. Det laggar om man streamar HD-filmer via nätverket och att uppgradera nätverket skulle kosta många tusen.
Så, jag hoppar in på e-bay och köper mig ett chassi till min 2.5" ide disk.
Inser snart att det är en SATA-disk. Meddelar då säljaren detta, han greppar läget och säger att dom ska skicka en SATA istället (samma pris).
Två dagar senare kommer jag på att jag har en inspelningsbar DVD som inte funkar. Skruvar ur den hårddisken och inser att den är dubbelt så stor (160 gb) som den första jag hittade. Beställer då ytterligare ett chassi till denna 3.5" ide-disk. Alltid bra med lite extra utrymme, även om den första skulle ha räckt om jag inte hade någon annan...
Det går några dagar så är jag och hälsar på en kompis på hans jobb. Där visar det sig att dom har hårddiskar som ska ut ur system för dom är för gamla (3 år). Den är på 1 TB och jag får den om jag vill ha den.
Grymt! Det här blir ju super tänker jag.
Väl hemma inser jag att det är en 3.5" SATA-disk så det är bara att beställa ett tredje chassi
Nu har det trillat ner en lapp från posten. Där var det ett chassi till en 2.5"-IDE-disk. Dvs den som jag beställde fel, men skulle ändras till "rätt". Kontaktade säljaren som inser sitt misstag. Han har även lyckats skicka samma typ av disk TVÅ gånger (IDE), så en tredje (SATA) är på väg.
Helvete va allt ska krångla till sig ibland, men det kommer inte vara några problem att lagra media på externa diskar om några dagar