"Det här köpte jag idag!"-tråden

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Grinigare kärringar och gubbar får du leta efter.:tummenupp

Jaså, hurså?:va Jaja, saksamma. Då är det väl bara att ge fan i att interagera med dem?:D Jag menar, man får 10% rabatt på försäkringar från bilsport och mc. Den försäkring jag planerar att skaffa där kostar mig i vanliga fall ca 5000 kr om året, med rabatten blir det 4500. Medlemskapet kostar bara strax över 200 kr (ungdom), så bara det gör det ju värt det hela:) Dessutom står det något om 40% rabatt på däck hos däckia, inte fy skam!
 

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Örebro-Län
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Nää det där med däckia är bara ren och skär bluff! Se deras forum.
Men visst är det bra att man får köra bana osv med dom.
Men akta dig för deras forum! Agda 80år gnäller på att man inte har infört reflexväst och strypningar på sporthojar ännu.


Ang däckia (iofs kanske fixat i dag):
http://forum.svmc.se/showthread.php?t=619
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nää det där med däckia är bara ren och skär bluff! Se deras forum.
Men visst är det bra att man får köra bana osv med dom.
Men akta dig för deras forum! Agda 80år gnäller på att man inte har infört reflexväst och strypningar på sporthojar ännu.


Ang däckia (iofs kanske fixat i dag):
http://forum.svmc.se/showthread.php?t=619

Ah, där ser man. Jaja, i mitt fal gör ju bara försäkringspriset att medlemsavgiften lönar sig så vafan. Däck var inte den huvudsakliga anledningen till att jag gick med.

Ska hålla mig undan forumet:)
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
ÄNTLIGEN..nu har jag funnit lösningen på julgransproblemet...

Så här är det: jag har länge kämpat för att övertala herrn i huset om att vi ska ha en julgran ..trots att jag innerst inne inser att det är svårt då man har två katter som troligen skulle bli helt hysteriskt glada över att få ett nytt klätterträd :gnissla

Vill ju ha en gran som är 5 meter som räcker ända upp till andra våningen men men jag e inte omöjlig o kan vänta tills denna växer till sig....en liten mini innomhusgran ...gud så söt :banana


o det bästa av allt...den barrar inte :tummenupp
 

Bifogat

  • inomhusgran_033.JPG
    inomhusgran_033.JPG
    237.8 KB · Visningar: 219

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Behövde ett chassi till en hårddisk (80 gb) som jag grävde fram ur en skrotad laptop. Detta för att kunna koppla in den till mediaspelaren. Det laggar om man streamar HD-filmer via nätverket och att uppgradera nätverket skulle kosta många tusen.

Så, jag hoppar in på e-bay och köper mig ett chassi till min 2.5" ide disk.
Inser snart att det är en SATA-disk. Meddelar då säljaren detta, han greppar läget och säger att dom ska skicka en SATA istället (samma pris).

Två dagar senare kommer jag på att jag har en inspelningsbar DVD som inte funkar. Skruvar ur den hårddisken och inser att den är dubbelt så stor (160 gb) som den första jag hittade. Beställer då ytterligare ett chassi till denna 3.5" ide-disk. Alltid bra med lite extra utrymme, även om den första skulle ha räckt om jag inte hade någon annan...

Det går några dagar så är jag och hälsar på en kompis på hans jobb. Där visar det sig att dom har hårddiskar som ska ut ur system för dom är för gamla (3 år). Den är på 1 TB och jag får den om jag vill ha den.
Grymt! Det här blir ju super tänker jag.
Väl hemma inser jag att det är en 3.5" SATA-disk så det är bara att beställa ett tredje chassi :huvet

Nu har det trillat ner en lapp från posten. Där var det ett chassi till en 2.5"-IDE-disk. Dvs den som jag beställde fel, men skulle ändras till "rätt". Kontaktade säljaren som inser sitt misstag. Han har även lyckats skicka samma typ av disk TVÅ gånger (IDE), så en tredje (SATA) är på väg.

Helvete va allt ska krångla till sig ibland, men det kommer inte vara några problem att lagra media på externa diskar om några dagar :)
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
ÄNTLIGEN..nu har jag funnit lösningen på julgransproblemet...

Så här är det: jag har länge kämpat för att övertala herrn i huset om att vi ska ha en julgran ..trots att jag innerst inne inser att det är svårt då man har två katter som troligen skulle bli helt hysteriskt glada över att få ett nytt klätterträd :gnissla

Vill ju ha en gran som är 5 meter som räcker ända upp till andra våningen men men jag e inte omöjlig o kan vänta tills denna växer till sig....en liten mini innomhusgran ...gud så söt :banana


o det bästa av allt...den barrar inte :tummenupp

Ööööh. Här är lösningen på problemet: Vit minigran, inkl pynt och lampor för 59.-. Köte en häromdagen. Helt ok :tummenupp

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=156360863

36-4210.jpg
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
ÄNTLIGEN..nu har jag funnit lösningen på julgransproblemet...

Så här är det: jag har länge kämpat för att övertala herrn i huset om att vi ska ha en julgran ..trots att jag innerst inne inser att det är svårt då man har två katter som troligen skulle bli helt hysteriskt glada över att få ett nytt klätterträd :gnissla

Vill ju ha en gran som är 5 meter som räcker ända upp till andra våningen men men jag e inte omöjlig o kan vänta tills denna växer till sig....en liten mini innomhusgran ...gud så söt :banana


o det bästa av allt...den barrar inte :tummenupp

Jag ser att du är insåld på chabby chic-stilmåstet. Nya prylar som är inslitna av kinesiska småbarn för att se gammalt ut :gnissla:):rolleyes::banana. Nu sjönk du ett pinnhål. Tur att du har TTS´en ;)
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Jag ser att du är insåld på chabby chic-stilmåstet. Nya prylar som är inslitna av kinesiska småbarn för att se gammalt ut :gnissla:):rolleyes::banana. Nu sjönk du ett pinnhål. Tur att du har TTS´en ;)

Näe usch o fy, det gillar jag inte men i brist på egen bild så fick det bli första bästa jag hittade. Den ska inte stå på bordet!

Ungar har ingen känsla för kvalité...:gnissla
 
Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Finns det ngt värre än att inreda lantligt i en modern lägenhet :död

Japp, det är att inreda med fuskslitna möbler... Rustikt lantliga möbler som faktiskt är slitna av tidens tand (inte sandpapper av småbarn) tycker jag faktiskt passar vart som helst, bara inredningen är likadan överallt. I dom flesta fall är det ju bara inköpt för att "veckans finahus" eller vafan tidningarna kan heta har sagt att det är stekhett. Finns på närmaste Village eller IEMS, inredningsfantasins dödare, likriktarnas paradis....

Nästa grej är säkert helt tvärtom för att inte kunna använda det som är inköpt nu. Jag gissar pianoblankt svart.
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Japp, det är att inreda med fuskslitna möbler... Rustikt lantliga möbler som faktiskt är slitna av tidens tand (inte sandpapper av småbarn) tycker jag faktiskt passar vart som helst, bara inredningen är likadan överallt. I dom flesta fall är det ju bara inköpt för att "veckans finahus" eller vafan tidningarna kan heta har sagt att det är stekhett. Finns på närmaste Village eller IEMS, inredningsfantasins dödare, likriktarnas paradis....

Nästa grej är säkert helt tvärtom för att inte kunna använda det som är inköpt nu. Jag gissar pianoblankt svart.

Aha..kom på..när vi hade gran tidigare så hade vi ölburkar i granen..undra om det finns mini:öl burkar att köpa :D
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Behövde ett chassi till en hårddisk (80 gb) som jag grävde fram ur en skrotad laptop. Detta för att kunna koppla in den till mediaspelaren. Det laggar om man streamar HD-filmer via nätverket och att uppgradera nätverket skulle kosta många tusen.

Så, jag hoppar in på e-bay och köper mig ett chassi till min 2.5" ide disk.
Inser snart att det är en SATA-disk. Meddelar då säljaren detta, han greppar läget och säger att dom ska skicka en SATA istället (samma pris).

Två dagar senare kommer jag på att jag har en inspelningsbar DVD som inte funkar. Skruvar ur den hårddisken och inser att den är dubbelt så stor (160 gb) som den första jag hittade. Beställer då ytterligare ett chassi till denna 3.5" ide-disk. Alltid bra med lite extra utrymme, även om den första skulle ha räckt om jag inte hade någon annan...

Det går några dagar så är jag och hälsar på en kompis på hans jobb. Där visar det sig att dom har hårddiskar som ska ut ur system för dom är för gamla (3 år). Den är på 1 TB och jag får den om jag vill ha den.
Grymt! Det här blir ju super tänker jag.
Väl hemma inser jag att det är en 3.5" SATA-disk så det är bara att beställa ett tredje chassi :huvet

Nu har det trillat ner en lapp från posten. Där var det ett chassi till en 2.5"-IDE-disk. Dvs den som jag beställde fel, men skulle ändras till "rätt". Kontaktade säljaren som inser sitt misstag. Han har även lyckats skicka samma typ av disk TVÅ gånger (IDE), så en tredje (SATA) är på väg.

Helvete va allt ska krångla till sig ibland, men det kommer inte vara några problem att lagra media på externa diskar om några dagar :)
Jag köpte ett chassie till en 2.5' hdd på webbhallen i gbg för 59kr.. ;)
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Ah, där ser man. Jaja, i mitt fal gör ju bara försäkringspriset att medlemsavgiften lönar sig så vafan. Däck var inte den huvudsakliga anledningen till att jag gick med.

Ska hålla mig undan forumet:)

Efter att ha öppnat tidningen och chefredaktören eller vad det nu var står och fjädrar i ett skinnställ med spindelnät och fransar lovade jag mig själv att aldrig vara med där oavsett om det är 99% rabatt på bensin.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Efter att ha öppnat tidningen och chefredaktören eller vad det nu var står och fjädrar i ett skinnställ med spindelnät och fransar lovade jag mig själv att aldrig vara med där oavsett om det är 99% rabatt på bensin.
bahaha va tvungen att kolla deras forum och till och min tr1 åkande farsa hade vikt sig dubbel över vilka tomtar det är! Har altid undrat va sånadär får ut av mc åkning (för kör gör de ju inte!)
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Efter att ha öppnat tidningen och chefredaktören eller vad det nu var står och fjädrar i ett skinnställ med spindelnät och fransar lovade jag mig själv att aldrig vara med där oavsett om det är 99% rabatt på bensin.

jag ska inte umgås med människorna som sagt, bara utnyttja medlemsrabatten och eventuellt någon bankurs:D Förstår inte varför folk är så neggo mot smc när man kan tjäna in hela medlemsavgiften på att nyttja bara en av rabatterna. Skäms man så mycket över att tillhöra "samma gäng" som de där andra smc:arna så är det väl bara att gömma kortet någonstans djupt ner i plånkan?:D
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
En flarra Bunnahabhain 12yo fick det bli för skatteåterbäringen. :)
:Limezvarning

Återstår bara att se om den är god också. :p
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top