"Det här köpte jag idag!"-tråden

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ok då. Jag skall köpa det, men inte just på den platsen.
Det låg lite för nära Södertälje. Måste ha nåt mer citynära.
Nu vet jag iaf att själva kåken är ok.

Fast taket såg jävligt felkonstruerat ut.

Mina grannar skottade sina tak i morse medans jag skottade vägen, på mina tak rasade snön av vid middagstid....
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Dags att isolera mao?

Näe, det var några plusgrader ute...

Till skillnad från grannarna så har jag tillräcklig vinkel på taken för att det ska vara självskottande.

Garagetaket var jag lite skeptisk till att det skulle släppa på, för där är det ju absolut lika kallt inne på vinden som utetemperaturen, men det var tillräckligt varmt tillräckligt länge så det kom ner det med.
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
sig17-50.jpg


Sigma EX 17-50/2,8 DC OS HSM
Till Canon:en..
Nu kanske man kan ta en bild som inte är skakig... :D
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
En Evolution Rage 2 multikapsåg:)

[YOUTUBE-ID]uAalPYScuwI[/YOUTUBE-ID]
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Den där har jag oxå kollat på, fast till Nikon då. Återkom gärna med recension hur du tycker den funkar.

Will do, lär nog ta några dar innan jag får den dock...
Beställde från computeruniverse.net i tyskland... 1200 billigare än billigaste svensk site...:)
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

anders_69

Datadoktor
Gick med
28 Sep 2008
Ort
Bunkeflostrand
Hoj
V11 Sport -01
Säker på det, att byta kontakt i änden på en sladd är ju inte riktigt som att öppna höljet på det allra heligaste?

Det skulle ju innebära att man måste in och få kontekten utbytt av leg. rep. bara för att man råkade backa över den med bilen?

/Anders
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Säker på det, att byta kontakt i änden på en sladd är ju inte riktigt som att öppna höljet på det allra heligaste?

Det skulle ju innebära att man måste in och få kontekten utbytt av leg. rep. bara för att man råkade backa över den med bilen?

/Anders

Jag hade för mig att alla typer av modifikationer och "egenmäktiga förfaranden" är förbjudna, men jag kan ha fel... Skaffar nog en adapter oavsett, för säkerhets skull:)
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Jag hade för mig att alla typer av modifikationer och "egenmäktiga förfaranden" är förbjudna, men jag kan ha fel... Skaffar nog en adapter oavsett, för säkerhets skull:)

Ska inte vara några problem, har själv skarvat om en del element varav ett slutade fungera efter 30min drift, var bara att byta in för ett nytt.

Vet ju dock inte hur det fungerar när du bara har världsgaranti på grejerna.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ska inte vara några problem, har själv skarvat om en del element varav ett slutade fungera efter 30min drift, var bara att byta in för ett nytt.

Vet ju dock inte hur det fungerar när du bara har världsgaranti på grejerna.

Får väl höra med firman jag köpte ifrån vad som gäller, om man får skarva om eller inte:)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top