"Det här köpte jag idag!"-tråden

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Nix. För att lyssna på musik i ett mellanstort rum så behöver du ingen subba. De har förvånansvärt bra bas för sn storlek och den pumpar på ordentligt.

Visst, gillar du jungle och Drum&base kan du ju skaffa en. För filmer kanske en subba också kan vara trevligt. Jag skall ha dom som högtalare i köket, och de låter väldigt stora för sin storlek så jag skippar subben. Känns lite overkill sub i köket :D Var ska man ha den? I kylen?

Subbor hör väl hemma i köket? :va
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Köpte lite grejer på jobbet. Kylvätska och bromsvätska till hojen. Även ventilhattar till Jaguaren, är ju Mini original men Union Jack är ju rätt universal :)
 

Bifogat

  • PICT2817.jpg
    PICT2817.jpg
    223.7 KB · Visningar: 64
  • PICT2818.jpg
    PICT2818.jpg
    219.6 KB · Visningar: 60

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Mer leksaker!

SS style CNC Made AKS74U RIS Kit

EB%20SS%20style%20K3%20CNC%20Made%20AKS74U%20RIS%20Kit.jpg


553 Scope fully adjustable NO ghost dot

553cheapversion.jpg


6 Magpul 5.56 NATO Standard 3 Pack Black

magpul5.56%20black.jpg
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Sex meter rör i rostfritt stål, ca fyra och en kvarts tum i diameter. Någon som kan gissa vad jag ska ha det till? :D
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Skruv, bult, mutter, brickor, 37 liter bensin, piktogram till en nödutgångsskylt, 3kg blandad frukt, 2 trisslotter av någon outgrundlig anledning och bäst av allt; en 33cl iskall cola-flaska :drool
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Just ja, jag köpte ett par såna här idag:

1207ae.1.jpg


Småsyskon till A5:eek:rna jag köpte förra veckan. Blev så imponerad av ljudet i A5:eek:rna, så jag slog till på ett par mindre A2:eek:r.

Självklart lät de inte lika bra som sina större syskon, men jäklar vad de imponerade. Riktigt stort ljud för att komma ifrån ett par högtalare som bara är 15 cm höga. Rekommenderas.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Just ja, jag köpte ett par såna här idag:

1207ae.1.jpg


Småsyskon till A5:eek:rna jag köpte förra veckan. Blev så imponerad av ljudet i A5:eek:rna, så jag slog till på ett par mindre A2:eek:r.

Självklart lät de inte lika bra som sina större syskon, men jäklar vad de imponerade. Riktigt stort ljud för att komma ifrån ett par högtalare som bara är 15 cm höga. Rekommenderas.

Har de 3.5mm anslutning där bak? Behöver ha ett par bättre högtalare till tv'n i sovrummet men vill inte ha stärkare där.
Nån länk till inköpsställe?
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Har de 3.5mm anslutning där bak? Behöver ha ett par bättre högtalare till tv'n i sovrummet men vill inte ha stärkare där.
Nån länk till inköpsställe?

Köpte dom på Tradera. De dyker inte upp så ofta där, så kolla även prisjakt.

Googla upp några tester (audioengine 2 review), sen är du tvärsåld. De kan tyckas dyra, men du förstår varför när du lyssnar på dom. Verkligen värda sitt pris. Jag hade höga förväntningar efter alla tester jag läst, och jag blev ändå glatt överraskad. De är dessutom "portabla" så man tar lätt med dom i båten, till grillfesten eller vart man nu ska.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället

Åh, en polare har sådana eller om det var A5'orna, helt sjukt vilket ljud, för att vara så små och "billiga". Kommer lätt köpa sådana till datorn när jag fixat lägenhet eller villa där datorn och TV'n/hemmabion/förstärkaren inte står i samma rum.


Jag leker krig. Precis som man gjorde när man var liten fast aningens dyrare. Fortfarande minst lika roligt. :näsblod

Vad har du för rolig utrustning? kört Airsoft tidigare nämnligen - vart två FAMAS som trogna tjänare (ena med rödpunktsikte och M120-fjäder), medan ena polaren körde två Steyr Aug och den andra MP5 och Sig Sauer P227 (enhetliga... inte när det gällde vapnen, klädsel däremot hehe)
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top