"Det här köpte jag idag!"-tråden

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00
Kanske det blir lite åka i år till slut ändå.

Sent from Iphone 4 via Tapatalk.

Bifogat

• ImageUploadedByTapatalk1309532045.734644.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1309532045.734644.jpg
    40 KB · Visningar: 81
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Nåja inte riktigt jag som köpte men jag kommer ta det som blir över och så för jag köpa det jag behöver utöver det befintliga :tummenupp Ska bli kul att mäta skillnaden i kupén när det blir klart, ikväll gjorde vi båda dörrsidorna bak:

32538617.jpg

32538618.jpg

32538621.jpg

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Vad för kärra?

En SUVjävel så den är totalt ointressant :tummenupp Skall dock ändå bli skoj att mäta skillnaden som sagt.

Själv funderar jag skarpt på att vara överambitiös med ljuddämpning på min Subba-kombi. Ja jag vet att de flesta andra bilar är lämpligare objekt i ämnet än denna konservburk men det är just därför = då kanske det gör/man märker duktig skillnad :D Det här är sånt som jag fnulat på genom åren att göra med någon bil, hur svårt kan det vara och alla vet ju att biltillverkarna själva alltid är snålast när de bygger bilar ;) Lite ironi har de allt gjort sig förtjänt av rent generellt. I vilket fall så har det aldrig blivit av men nu när vi testade så var det ju på en bilmodell jag aldrig rört en mutter på tidigare och det var så enkelt, nu ska det (nog) bli av.

Om allt lirar blir det något sånt här recept:

• Rostskyddsbehandling av underrede med tunnflytande och tjockflytande, inuti balkar/hålrum om jag orkar (ja det ljudisolerar..ocKså)
  • Bitumenplattor fastvärmt på/bakom all täckplast under samt hjulhus
  • Bitumenplattor på så gott som hela golvplattan/torpedvägg/hjulhus/reservhjulsbalja/A/B/C/D-stolpe invändigt
  • Lägga dämpplatta/matta likt bitumenplattorna invändigt, tjockleken får anpassas efter område
  • Taket vore skoj men det kan vara ett straff att ta ner innertak + att den har taklucka
  • Dörrsidorna likt bilderna ovan fast kanske ännu seriösare och dörrarna kan eventuellt få bitumenplattor beroende på hur det ser ut med balkar och fönsterhissar

Det är inte såå mycket pengar i materialet utan det är ju arbetet som tar tid och det gör man naturligtvis själv i dessa sammanhang. Tjockare rutor blir overkill utan jag ska sikta in mig på sådant som jag kan konstruera själv av diverse fabrikat. Sen finns det en del magiska dämpmassor man kan spruta på men de kostar dock oftast en hel del. Hittade dock detta för ett gäng år sedan vilket var prisvärt då åtminstone:

http://www.swedac-acoustic.se/sidor/stomljuddamp.htm#DC-P5

Vikten är naturligtvis en aspekt men hur mycket kan det handla om? Ifall Leffe kan åka omkring med hemmasnickrad baslåda utrustad med två 12"´are, steg och lite annat lull lull så kan jag nog fördela ut samma vikt i bilen i form av ljudisolering på min pendlarskorv.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Edennågebrarå? :)

Sugen på Contour+ när den dyker upp men den där har ju redan display, lättare och ungefär samma size... hmm.

Den betalades idag men kommer med kurir från USA till Sverige den 18 juli.

Ja, det är just skärmen som gör att jag inte väljer GoPro. Videomässigt är dom lika bra. Man kan även tända en laserstråle som visar hur kameran är riktad. Den är ju dock lite dyrare.

Här får du med 16gig minneskort oxå

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Kool, beställde du även det vattentäta skalet? Känns som ett nödvändigt tillbehör och det verkar just vara ett + för Contour men displayen väger nog tyngre :)

Spook

Adrenaline MC
Gick med
3 May 2009
Hoj
Hayabusa 2010
Fick nya skinnstället levererat med företagslogga och klubblogga.

Gillar när det är avdragsgillt.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Om du inte testat 1824 så rekommenderar jag den varmt. Prislappen är dock rätt mycket högre men det är välspenderade slantar.:tummenupp

De gånger jag får pengar över till finrom så går det till Zacapa 23... Men 1824 skall läggas på minnet.

Kan f.ö. meddela att 1919 gjorde sig riktigt bra till jordgubbar å mjölk... :fakta

Och dessutom hittade jag en ny favorit i.o.m ett annat av dagens inköp:
Samuel Adams Black Lager får fyra stora tummar av fem möjliga: :tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Edit:
Jag hade sagt att det är den sommarversion av Nynäshamns Ångbryggeris - Midvinterbrygg som man får om man tog bort julkryddorna..

sIMG_1031.jpg

Last edited:
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE