En vinterbil! Fullutrustad ford Scorpio ghia 2,9. Allt funkar sånär som på någon liten detalj, minimalt med fix, skattad och Besiktigad till mars, 3500 kr. Jag är nöjd
Så. Jävla. Underbar
En vinterbil! Fullutrustad ford Scorpio ghia 2,9. Allt funkar sånär som på någon liten detalj, minimalt med fix, skattad och Besiktigad till mars, 3500 kr. Jag är nöjd
Hehe, den här har de nog mest rökt i... Bilfan stinker
Det kan vara den sämsta bil som någonsin tillverkats, men en bekant till mig köpte en som hade gått 6000 mil skitbilligt och hade den till den hade gått 25000 mil utan att lägga en krona på den.
Första ägaren sålde den för att den bara krånglade och var utgifter
Jag tror att Gud fader själv släppte igenom några bra exemplar bara för att retas med folk, hoppas du fick en av dom.
Jag tycker att den verkar perfekt, allt fungerar som sagt, motorn är trevlig, lådan växlar som den ska (även om den väljer lite lustiga växlar emellanåt), utrustningen är mycken och utseendet är hyggligt. Planen är att ha bilen tills den kreverar eller failar besiktningen, sen ta väsentliga delar och bygga super seven av. Seven med sexa kan ju inte bli fel
Tack, hoppas det jag med Min har gått ca 20 och verkar vara i riktigt bra skick, polaren blev förvånad över hur pass fin den var både in och utvändigt. Skavanker finns såklart, bland annat funkar inte hastighetsmätaren (men jag fick med en ny givare), en av de bakersta rutorna är sprucken men håller ihop tack vare toning och eltejp, avgasröret är av och höger elspegel funkar inte. I övrigt är den hyfsat tipptopp Och då ska man beakta att den har elstolar runt om, även baktill, fungerande och nyfylld AC, hyfsat nybytt kamrem, fungerande eltaklucka, färddator, är så gott som rostfri och kostade 3500kr
Har redan ett fat med ättika i bilen plus ett med kaffepulver, ska tydligen också dra ut och ersätta unken lukt. Men jag ska ställa in ett till fat ättika över natten, tack för tipset
Fåård alltså. Blir det några minusgrader att tala om i denna landsände hjälper jag dig gärna att döda den på någon sjöis
Titta, en sådan följde efter mig hem för några dagar sen. Får jag behålla den?
Yes, lillfården
Haha, bakdelen är fruktansvärt oförutsägbar... Var ute på revingehed och bara provade lite tidigare idag, gick in i kurvan i lagom hastighet, styrde in och gav lite gas och vipps så kom baken som ett brev på posten. "Fint, detta går ju bra" tänkte jag och styrde mot för att hålla sladden genom kurvan, och vips så hade baken teleporterat sig till andra sidan vägen och min fina försiktiga motstyrning förvandlades blixtsnabbt till en regelrätt sväng rakt ut på fältet Tar nog lite tid att vänja sig vid, det är väldigt känslig för både gas och styrning Döda den tycker jag dock att vi låter bli när den nu är så fin, men försiktig lek är helt ok
Vad är det där för nåt, nytt projekt?
Titta, en sådan följde efter mig hem för några dagar sen. Får jag behålla den?
Jag tycker att den verkar perfekt, allt fungerar som sagt, motorn är trevlig, lådan växlar som den ska (även om den väljer lite lustiga växlar emellanåt), utrustningen är mycken och utseendet är hyggligt. Planen är att ha bilen tills den kreverar eller failar besiktningen, sen ta väsentliga delar och bygga super seven av. Seven med sexa kan ju inte bli fel
Tack, hoppas det jag med Min har gått ca 20 och verkar vara i riktigt bra skick, polaren blev förvånad över hur pass fin den var både in och utvändigt. Skavanker finns såklart, bland annat funkar inte hastighetsmätaren (men jag fick med en ny givare), en av de bakersta rutorna är sprucken men håller ihop tack vare toning och eltejp, avgasröret är av och höger elspegel funkar inte. I övrigt är den hyfsat tipptopp Och då ska man beakta att den har elstolar runt om, även baktill, fungerande och nyfylld AC, hyfsat nybytt kamrem, fungerande eltaklucka, färddator, är så gott som rostfri och kostade 3500kr
Har redan ett fat med ättika i bilen plus ett med kaffepulver, ska tydligen också dra ut och ersätta unken lukt. Men jag ska ställa in ett till fat ättika över natten, tack för tipset
Kåtten var lite i vildaste laget, behövde dessutom få loss lite deg, den här är mer "lagom"
Näe, du får inte behålla den, seså, ge den till mig nu.
Jag hade faktiskt aldrig sett en sån föriut, men den ser snäll ut.
Ingen aning jag heller, men den verkar gå bra...Nej, det blir säkert bra, jag vet inte hur mycket släktskap 2.9an har med den gamla 2.8/2.6an, men den motorn är ju förvånansvärt hållbar.
Automatlåda vill du ju ändå inte ha på Seven, och bakaxeln är ju som tidigare nämnt en riktigt smutt konstruktion, det lär finnas inre knutar med bromsskiva så att man kan bygga med lägre ofjädrad vikt ute vid hjulen, som på riktiga sportbilar...
Jag har varit sjukt sugen på att bygga en seven någon gång i mitt liv, här uppe är det ju några som har dragit igång lite tillverkning och det rullar ett par stycken i krokarna.
Jag har sett allt mellan Volvo B230, Opel GSI 16V med hemmameckat insprut på, samt någon med motorcykelmotor.
Hoppas beiktningen stoppar den innan nästa vinter då, så vi får en kul byggtråd
den var från början tänkt som negerbåge
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2