"Det här köpte jag idag!"-tråden

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Är nog perfekt för vad du tänkt den till och ett bra exempel på hur svårt det är att kyla LED.
1738678521341.png
Har väl precis som SC31
1738679349639.png

Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Tyvärr finns väl risken att man får vänta på lampan, långa fikaraster hos tyska postnord kan man tro.

Hoppas 1kg är default min. annars ska jag pruta vidare.. ex. SC13 utan batteri väger 40g.
20250204_165036.jpgScreenshot_20250204_192608_Gallery.jpg

Tröstköpten en AAA-lampa bara för att, kosta 50 spänn inkl. batteri. Lyser fullt tillräckligt för många tillfällen och ibland kan det bli för mycket ljus vet man som ljusmissbrukare ;) Smidig i vilket fall och knappen är nästan svårt trög = kommer inte tåndas av misstag i benfickan vilket är ett plus.
1000019032.jpg

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
.....

Tröstköpten en AAA-lampa bara för att, kosta 50 spänn inkl. batteri. Lyser fullt tillräckligt för många tillfällen och ibland kan det bli för mycket ljus vet man som ljusmissbrukare ;) Smidig i vilket fall och knappen är nästan svårt trög = kommer inte tåndas av misstag i benfickan vilket är ett plus.
View attachment 510054
Ofta behöver prylen inte vara Bäst i Test för duga till vad den skall användas till. Har själv från testet nedan testets sämsta Pannlampa från Jula till hundpromenader på kvällen. Trots jag tidigare köpt pannlampan från Kjell.com som ger mycket mer ljus rakt fram. Mer ljus som inte behövs för att se var stigen går i skogen på kvällen eller för "se de nya korvarna" att plocka upp i påse efter tiken. Och på den billiga från Jula går det ställa in för bred ljusbild som ger bättre översikt när vi går i skogen än den smala ljusstrålen på pannlampan från Kjell.
Och det går zooma smal ljustråle också för kolla om det blir reflexer från rådjursögon i den riktning tikens nos pekar.
Köpte den på Jula bara för att se vad det gick att få för halva priset.
1738749508120.png
Och den passar bättre för kvälliga hundpromenader nu på vintern här i gråleriga Göteborg.

Last edited:

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Ofta behöver prylen inte vara Bäst i Test för duga till vad den skall användas till. Har själv från testet nedan testets sämsta Pannlampa från Jula till hundpromenader på kvällen. Trots jag tidigare köpt pannlampan från Kjell.com som ger mycket mer ljus rakt fram. Mer ljus som inte behövs för att se var stigen går i skogen på kvällen eller för "se de nya korvarna" att plocka upp i påse efter tiken. Och på den billiga från Jula går det ställa in för bred ljusbild som ger bättre översikt när vi går i skogen än den smala ljusstrålen på pannlampan från Kjell.
Och det går zooma smal ljustråle också för kolla om det blir reflexer från rådjursögon i den riktning tikens nos pekar.
Köpte den på Jula bara för att se vad det gick att få för halva priset.
Och den passar bättre för kvälliga hundpromenader nu på vintern här i gråleriga Göteborg.
Köpte ett par såna här:
1738749261787.png
Kina (ali, temu, bang....) och funkar fint på hundpromenad i skog etc, går mest på halvljus. Funkar fint vid arbete också, bred ljusbild och inget som sticker ut framåt och fastnar, en fröjd att ha bra ljus om man är under bilen och roddar.

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
En pannlampa är ett måste för äventyrare och campare. En sån som jag alltså. Det är viktigt att kunna lita på sin utrustning där ute. Efter min behovsanalys kom jag fram till denna från Biltema:
IMG_1338.jpeg

I tältet behöver man också en taklampa. Mer prylar. De jag sett är för klumpiga och ger för starkt ljus…

Bandet till pannlampan trycker jag in i ringen i tälttaket. Lagom ljus att fika i, kolla pappers kartan och när man ligger och surfar. Behöver ingen extra taklampa. Två ljusstyrkor och rött blinkande.
Batterierna räcker förvånansvärt länge.

Uppladdningsbara pannlampor är naturligtvis billigare i längden. Efter ca 30 år är det en plusaffär i mitt fall.

Jag tog en orange lampa. Färgen för kvalitet.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Temp och hygrometer i ett. Den ena för inomhus där man också vill kunna se vad som står och den andra bara via app och molndata (båda är uppkopplade och använder wifi).

Shelly GT nånting... Ska till stugan så jag kan läsa av främst fukt från distans och slå på LV-pump om så behövs. Den ena till uthuset och den andra inne i storstugan.IMG_20250204_205231057_HDR.jpg

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...