"Det här köpte jag idag!"-tråden

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Är nog perfekt för vad du tänkt den till och ett bra exempel på hur svårt det är att kyla LED.
1738678521341.png
Har väl precis som SC31
1738679349639.png

Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Tyvärr finns väl risken att man får vänta på lampan, långa fikaraster hos tyska postnord kan man tro.

Hoppas 1kg är default min. annars ska jag pruta vidare.. ex. SC13 utan batteri väger 40g.
20250204_165036.jpgScreenshot_20250204_192608_Gallery.jpg

Tröstköpten en AAA-lampa bara för att, kosta 50 spänn inkl. batteri. Lyser fullt tillräckligt för många tillfällen och ibland kan det bli för mycket ljus vet man som ljusmissbrukare ;) Smidig i vilket fall och knappen är nästan svårt trög = kommer inte tåndas av misstag i benfickan vilket är ett plus.
1000019032.jpg

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
.....

Tröstköpten en AAA-lampa bara för att, kosta 50 spänn inkl. batteri. Lyser fullt tillräckligt för många tillfällen och ibland kan det bli för mycket ljus vet man som ljusmissbrukare ;) Smidig i vilket fall och knappen är nästan svårt trög = kommer inte tåndas av misstag i benfickan vilket är ett plus.
View attachment 510054
Ofta behöver prylen inte vara Bäst i Test för duga till vad den skall användas till. Har själv från testet nedan testets sämsta Pannlampa från Jula till hundpromenader på kvällen. Trots jag tidigare köpt pannlampan från Kjell.com som ger mycket mer ljus rakt fram. Mer ljus som inte behövs för att se var stigen går i skogen på kvällen eller för "se de nya korvarna" att plocka upp i påse efter tiken. Och på den billiga från Jula går det ställa in för bred ljusbild som ger bättre översikt när vi går i skogen än den smala ljusstrålen på pannlampan från Kjell.
Och det går zooma smal ljustråle också för kolla om det blir reflexer från rådjursögon i den riktning tikens nos pekar.
Köpte den på Jula bara för att se vad det gick att få för halva priset.
1738749508120.png
Och den passar bättre för kvälliga hundpromenader nu på vintern här i gråleriga Göteborg.

Last edited:

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Ofta behöver prylen inte vara Bäst i Test för duga till vad den skall användas till. Har själv från testet nedan testets sämsta Pannlampa från Jula till hundpromenader på kvällen. Trots jag tidigare köpt pannlampan från Kjell.com som ger mycket mer ljus rakt fram. Mer ljus som inte behövs för att se var stigen går i skogen på kvällen eller för "se de nya korvarna" att plocka upp i påse efter tiken. Och på den billiga från Jula går det ställa in för bred ljusbild som ger bättre översikt när vi går i skogen än den smala ljusstrålen på pannlampan från Kjell.
Och det går zooma smal ljustråle också för kolla om det blir reflexer från rådjursögon i den riktning tikens nos pekar.
Köpte den på Jula bara för att se vad det gick att få för halva priset.
Och den passar bättre för kvälliga hundpromenader nu på vintern här i gråleriga Göteborg.
Köpte ett par såna här:
1738749261787.png
Kina (ali, temu, bang....) och funkar fint på hundpromenad i skog etc, går mest på halvljus. Funkar fint vid arbete också, bred ljusbild och inget som sticker ut framåt och fastnar, en fröjd att ha bra ljus om man är under bilen och roddar.

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
En pannlampa är ett måste för äventyrare och campare. En sån som jag alltså. Det är viktigt att kunna lita på sin utrustning där ute. Efter min behovsanalys kom jag fram till denna från Biltema:
IMG_1338.jpeg

I tältet behöver man också en taklampa. Mer prylar. De jag sett är för klumpiga och ger för starkt ljus…

Bandet till pannlampan trycker jag in i ringen i tälttaket. Lagom ljus att fika i, kolla pappers kartan och när man ligger och surfar. Behöver ingen extra taklampa. Två ljusstyrkor och rött blinkande.
Batterierna räcker förvånansvärt länge.

Uppladdningsbara pannlampor är naturligtvis billigare i längden. Efter ca 30 år är det en plusaffär i mitt fall.

Jag tog en orange lampa. Färgen för kvalitet.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Temp och hygrometer i ett. Den ena för inomhus där man också vill kunna se vad som står och den andra bara via app och molndata (båda är uppkopplade och använder wifi).

Shelly GT nånting... Ska till stugan så jag kan läsa av främst fukt från distans och slå på LV-pump om så behövs. Den ena till uthuset och den andra inne i storstugan.IMG_20250204_205231057_HDR.jpg

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Slits/skivfräsar på Tradera. Helt nya - dia 63, tjocklek 1,4-5mm. Fyndpris.
Vad ska jag ha dem till??? Vete f-n, bra att ha........:rolleyes:
1738789196933.png

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Najs, blir nog en beställning i afton.. ska bara se hur mycket rabatt jag kan mjölka ur kinesapparaten denna gång ;) Registrera, växla mellan hemlige Hubert-läsare och edge så kupongen växte iaf med 5% så får jag se ikväll som sagt om mina andra fällor triggat några fler påskägg.

Ska ta några tillbehör också men får bli en separat beställning så det inte blir knas, vänta på nyår etc. = dom finns inte i Tyskland.
View attachment 509935

Ja men skulle jag bara ha den lilla tänkte jag p.g.a. anledningar och sen var det posten som inte ville lev. som folk ni vet men så kom sms'et eh.. i appen, äh notifiering kanske det heterva.

Beställningen:
sofirn.jpg

Premium, ja det är jag.
20250211_182717.jpg
:glömdet

Viruscheck - Tjäck:
20250211_191801.jpg

Vavaredär!?
20250211_191831.jpg

Damn germsans..
20250211_191914.jpg

Hm, två lådor?

?
-Jahopp, tack då :tummenupp
Clipped_image_20250211_225625.png
Clipped_image_20250211_225611.png

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Speed Triple 1050 RS, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
4 biljetter till sommarens AC/DC-konsert!

Familjeutflykt...
Angus -86:
"Van Halen certainly knows his scales. But I don’t enjoy listening to very technical guitarists who cram all the notes they know into one song.
I mean, Van Halen can do what he does very well, but he’s really just doing finger exercises"

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Någon som kan något om en sånhär? Inte ute efter något samlarvärdetrams utan mer om varför Upp är uppochner eller är det bara någon som tramsat? Ytterhölje av metall, typ plyfa invändigt mot gnistbildning? Har skenorna någon funktion förutom att styva till det och vad är det röda?
Prutade från 375 till 250, fick betala 300 pengar(kontant som en krimikjell #svärödlan kastar sedlar på en om det är något ni vet).

Anledningen till köpet är att den är rejäl/användbar och alltid lite skoj med patina.
20250212_175727.jpg

20250212_193946.png
Jgd.png
20250212_194150.png

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Någon som kan något om en sånhär? Inte ute efter något samlarvärdetrams utan mer om varför Upp är uppochner eller är det bara någon som tramsat? Ytterhölje av metall, typ plyfa invändigt mot gnistbildning? Har skenorna någon funktion förutom att styva till det och vad är det röda?
Prutade från 375 till 250, fick betala 300 pengar(kontant som en krimikjell #svärödlan kastar sedlar på en om det är något ni vet).

Anledningen till köpet är att den är rejäl/användbar och alltid lite skoj med patina.
View attachment 510365

View attachment 510366
View attachment 510369
View attachment 510368
Nån instrumentlåda med fronten framåt så att man kan se och mickla med den när man lyfter locket.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Det står ju UTB med stora bokstäver på insidan locket… så du är nog rätt ute.

Mvh

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Jo fast jag begriper(för att inte säga korkad) det inte ändå.. såg nu att den obligatoriska "-Cut the pink wire"-sidavbitaren minsann har legat där.

Men i.a.f., känns stökigt att öppna väskan uppochner så det bör väl vara golvet liggandes som ska vara upp ?, då kanske dom svarta metallbitarna fung. som del av ett stöd för att den inte ska vli fällkniv. Samtidigt verkar det snålt att inte ha vänt på låsbyglarna om den specifikt ska fungera tvärtom.

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa