"Det här köpte jag idag!"-tråden

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Härligt impulsköp så här i gröna tider (iallafall i Halmstad :hihi )
Swindle-Marc-Swoboda1.jpg

large.jpg

large.jpg

Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Köpte en begagnad Beocenter 9500 från Bang Olufsen idag. En av deras flaggskepp från tidigt 90-tal. Tänkte jag kunde ha den som extra stereo. Den här generationen stereo från B&O har inbyggd förstärkare så man kan utan vidare använda andra högtalare än B&Os egna.

Köpte ett par passiva Beovox RL6000 högtalare till ovan förstärkare. Ingen aning hur de låter, men det duger nog till att lyssna på i bakgrunden på kontoret.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Pinsamt, måste ha varit svensktillverkad :mad:

I en lokal här i staden var jag och kröp på vinden och hittade gamla ASEA fläktmotorer, en säker gissning är att dom var sedan före kriget, dom hade nämligen den gamla logotypen:

Asea-2.jpg

Den slutade användas 1933

Last edited:

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
I en lokal här i staden var jag och kröp på vinden och hittade gamla ASEA fläktmotorer, en säker gissning är att dom var sedan före kriget, dom hade nämligen den gamla logotypen:

View attachment 352105

Den slutade användas 1933

Att dom inte stämde för varumärkesintrång.

Iof. kanske smart, dom andra hade ju kunnat backa upp om det behövdes.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Sweet! Jag somnar till snowboard-filmer varenda kväll nästan och hoppas på att kunna komma iväg jag också!
Hallands-åsen har lovat att spruta snö så fort det nalkas minusgrader!

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
Har köpt gul och svart tejp för att avsluta mitt lilla projekt hehe. Behold, my homemade boxing thing/kebabstång.
Får se hur länge den håller.

IMAG0027.jpg

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
Haha, nä vet att den inte vinner ngt pris i sveriges finaste byggen, men det är funktionen som räknas. Bara titta på den, får du inte lust att slå på den? Mission completed.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Att dom inte stämde för varumärkesintrång.

Iof. kanske smart, dom andra hade ju kunnat backa upp om det behövdes.

Nja, dom ville visst inte ta den striden...

Inte ville dom ha tillbaks loggan efter kriget heller.

Men i asien används den fortfarande i alla möjliga sammanhang som en symbol för kraft och styrka.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Men i asien används den fortfarande i alla möjliga sammanhang som en symbol för kraft och styrka.

Bara delvis rätt, det asiatiska originalet är "felvänt" (eller kanske snarare rättvänt) om du jämför med hitlers version.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Bara delvis rätt, det asiatiska originalet är "felvänt" (eller kanske snarare rättvänt) om du jämför med hitlers version.

Näe, båda används lika friskt, för att få symmetri kör man ofta det ena spegelvänt om man sätter det på båda sidor om en dörr tillexempel, det är snarare så att Indierna brukar använda bara det spegelvända, men även dom använder båda.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Näe, båda används lika friskt, för att få symmetri kör man ofta det ena spegelvänt om man sätter det på båda sidor om en dörr tillexempel, det är snarare så att Indierna brukar använda bara det spegelvända, men även dom använder båda.

Nåja, rent symetrimässigt kanske du har rätt. Men jag har ändå för mig att "originalet" är spegelvänt gentemot hitlers version. Att det från början handlar om en symbol för sol, styrka och liv som hitler helt enkelt tog och spegelvände för att tjäna sitt syfte. Men jag kan se hur man skulle kunna vilja uppnå symetri och använda bägge versionerna, även pom den ena av dem är lite mindre PK här i västvärlden...:gnissla

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning