"Det här köpte jag idag!"-tråden

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Ena klockan har inte kommit ut på marknaden än. Du svarade väl i den tråden där jag ställde några frågor?

Japp stämmer bra. Den jag fick är i det något billigare segmentet jämfört med den där flotta som du syftade på, den som precis hade kommit ut men jag grinar inte över min ändå... ännu ;0) Nä men den verkar vettig, hade fått bra betyg så jag kan nog leva med den ett tag och GPS´n skulle klara 200km/h om jag inte missminner mig så den kanske kommer till användning på hojen någon dag.

I slutändan gäller det att komma ut i spåret, vi sitter här nu med ett otal GI recept och precis varit och handlat saker som jag knappt hört talas om förut... nackdelen är väl att det slank med en bag in box så vi får se hur det går :tummenupp

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hittade en kaffekokare för 50 spänn när jag handlade muttrar för att få lite fason på den förbannade tvättmaskinen. Passade på att köpa en eftersom att en polare som dricker kaffe kommer hit imorgon.
Woohoo!

BrodinS

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
Suzuki Bandit 600 -96 *Såld NU : Yamaha R1 2005
53fd7246-5cec-d359.jpg

4 liter för 390:- . Billigt tycker jag. Köpt på swedol.

Bifogat

• ImageUploadedByTapatalk1331322066.731118.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1331322066.731118.jpg
    75.9 KB · Visningar: 89

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Varför inte släp också, när du ändå höll på?

Sparpengarna räckte inte längre. Dessutom måste man ju ha ett YKB för ytterligare 20lakan om man ska jobba som chaffis.

C-kortet öppnar ju däremot för många arbeten där man kör ut till egen entrepenad eller dumperkörning t.ex.
Dessutom är det mest för extra-arbete eftersom det förhoppningsvis är dags för skolbänken igen till hösten.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Sparpengarna räckte inte längre. Dessutom måste man ju ha ett YKB för ytterligare 20lakan om man ska jobba som chaffis.

C-kortet öppnar ju däremot för många arbeten där man kör ut till egen entrepenad eller dumperkörning t.ex.
Dessutom är det mest för extra-arbete eftersom det förhoppningsvis är dags för skolbänken igen till hösten.

Det är så helveteslänge sedan jag tog tjörkort så jag trodde att det fortfarande blev ungefär samma pengar för släp också.
Man har inte jättenytta av att få köra släp om man inte tänker köra fjärrlinje.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Inte helt sant. Det är många som tänker så och därför är det faktiskt rätt få som har "CE". Syrran körde släp förut.

Skall man söka jobb, så är det bra.
Det åkeri som jag jobbade åt på stenåldern hade en del släp utställda på industrierna som man hämtade när de var fulla.
Då var det smidigt att en del av hämtbilarna kunde bogsera.
Är inte så dumt att få med sig ett grussläp när man flyttar maskinerna heller.
Men skulle jag behöva betala många tusen extra, så skulle jag strunta i det.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag köpte 7 kartonger med vin och sprit av olika slag och imorgon åker tjejen med ungarna till Norge :party

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Fick äntligen min efterlängtade kartong (egentligen igår...) :rock
2012-03-07 14.51.39.jpg

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
bild.jpg

köpte det här under stället. funkar jätte bra endast 150:- inte alls farligt. nu säljer min sambo dessa åt skövdes konståkningsklubb. vi känar inga pengar påt o dom gör nån beställning då o då bara. men om det e flera som e intresserade så kan man lägga en större beställning o beställa hem några st.:tummenupp

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tog en sväng till Jönköping och tittade på en hoj.
Det föll sig inte sämre än att hojen följde med hem. :banana
IMG_20120310_134702.jpg

Dags att börja på ett nytt garage kanske? :D
Det var inte helt oväntat ännu svårare att hålla sig till hastighetsbegränsingen med den här hojen. >.<

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
I slutändan gäller det att komma ut i spåret, vi sitter här nu med ett otal GI recept och precis varit och handlat saker som jag knappt hört talas om förut... nackdelen är väl att det slank med en bag in box så vi får se hur det går :tummenupp

GI mat är inte alls dumt. Min flickvän har varit inne på det ett tag och jag är så pass flexibel att jag börjat äta sallad i sällan skådat slag till maträtter. Då ska du veta att jag på sin höjd åt några skivor gurka och tomat tidigare. Det finns sallad och så finns det sallad har jag lärt mig. Skulle dock aldrig kunna bli vegetarian.

För många skulle det nog räcka att tänka lite på vad de stoppar i sig och när samt motionera lite mer i sin vardag. Då tänker jag inte på träning utan att man istället för att ta bilen i tid och otid istället väljer att promenera. I synnerhet om man har stillasittande arbetsuppgifter.

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Töm den där ikväll och fundera lite över ditt hojval, gjorde du rätt lr?

:hihi

Är den äcklig kanske man kan ha den som bromsvätska..

Hojen känns jättebra när man sitter på den i garaget, så långt har jag kommit :hihi

Har fipplat med alla menyer och tcs-lägen och grejer också, precis som ett x-box. Hoppas på lite värme snart så man kan ta en tur :)

sportbike

Guest
Är den äcklig kanske man kan ha den som bromsvätska..

Hojen känns jättebra när man sitter på den i garaget, så långt har jag kommit :hihi

Har fipplat med alla menyer och tcs-lägen och grejer också, precis som ett x-box. Hoppas på lite värme snart så man kan ta en tur :)
Jag är övertygad att du funnit rätt cykel.
Må vi ses på nån bandag och må min lyftkylda övermotoriserade brandstege visa rompan :banana

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Tog en sväng till Jönköping och tittade på en hoj.
Det föll sig inte sämre än att hojen följde med hem. :banana
View attachment 356019

Dags att börja på ett nytt garage kanske? :D
Det var inte helt oväntat ännu svårare att hålla sig till hastighetsbegränsingen med den här hojen. >.<

Eftersom du är så jeffla långsam med att uppdatera din profil, så får jag väl skämma ut mig:
Hur många kubik gammal heter en sån ifrån?

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC