"Det här köpte jag idag!"-tråden

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Fan, ge honom inte fler idéer nu...:gnissla Karln kommer ju ruinera sig på KTM-merchandise...:D

Sägs att KTM ligger risigt till ekonomiskt o därför snålar lite på hojarna så om jag kan lura folk att köpa mer skit så dem kommer ut me nya fina hojar som jag sen kan köpa så blir ju jag nöjd :D

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Skulle inte ha något, men fick för mig att rymma från jobbet då solen sken och det skulle regna i kväll (vilket det nu gör), blev lite hojåka och shopping på vägen så att säga :D

Impulsköp för att belöna mig själv att ha gått ner (om ytterligare några hekto) 30 kilo. Fick prova 8 olika ställ för att hitta ett jag faktiskt kunde ha, blev så glatt överraskad att jag bara var tvungen att köpa det ...
Nu måste jag nog ha det dygnet runt i minst ett år för andra kläder har jag inte råd med men det funkar väl?

Jag är i alla fall MYCKET nöjd :tungan

IMG_1811.jpg

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Vibram FiveFingers KomodoSport LS -178g (egen vägning)

33024899.jpg

Testade några innan dagens inköp, om någon är intresserad:

Igår framhävde jag min kvinnliga sida och provade skor i ca 2.5 timme,,,*pust!* Kom jag därifrån med ett par skor då? Nä, men en orange karbinhake tjöpte jag iaf :tummenupp

Trodde mina långa tår skulle stöta på patrull men det gick faktisk förvånansvärt bra. Visst vek de sig tredubbelt ibland (jag verkar sakna känsel i tårna f.ö.) men efter lite träning så gick det ganska smidigt, skiljde en del mellan olika modeller. Testade även den omtalade modellen "SeeYa", tyvärr var en storlek för stor det närmaste de hade men den kändes iaf helt ok.

Lite utlåtande då eftersom jag ändå la ner lite energi på mitt provande:

Jag trodde med tanke på tårna att 43 skulle vara minimum för mig men 42 var nog mera rätt. 42´orna satt nästan som en strumpa på längden medans 43´orna hade 0.5-1cm tomrum framför. Storleksmässigt fick jag sikta på stortån och för de andra så fick det bli som det blev, även det säljare tipsade andra om hörde jag då jag skötte mig mest själv i mitt provande.

Att trä på sig skorna (barfota) var lite mekigt, framförallt i början, tillslut insåg jag att lättaste metoden var att tjonga i tårna på ett ungefär för att sedan ta ett par snabba steg så ordna det till sig. LS skorna (snören) var enklast att få på sig enligt mig, 43´orna gick hyffsat lätt med kardborre men med 42´orna kändes det som att jag skulle ha sönder skon eller mig vid montering. Använde mig inte av något skohorn eller annat hjälpmedel.

Så till skorna och omdömen då..

Speed http://www.vibramfivefingers.com/products/Five-Fingers-Speed-Mens.htm

Komfortbabel sko, hängde mest upp mig på utseendet/färgsättningarna som inte tilltalade mig. Lätt att få på.

SeeYa http://www.vibramfivefingers.com/products/Five-Fingers-Seeya-Mens.htm

Ja 3mm är 3mm men förvånansvärd komfort till trots, tyvärr en storlek för stor så jag kunde känna ett "minimalistiskt" glapp i hälen vilket störde. Så bantad som det bara går, kardborrebandet kändes på ett sätt ämnat för skon men samtidigt lite stelt och slimmat = hur länge håller det? T.o.m. öglan baktill har de bantat bort vilket jag anser som ett misstag då skon i en tight storlek förmodligen behöver lite övertalan när den ska på foten. Sen kan man ju inte bortse från funderingen hur lång livslängden är på en 3mm sula...

KSO http://www.vibramfivefingers.com/products/Five-Fingers-KSO-Mens.htm

Hrm ja något mönster var det inte mycket att prata om, absolut svåraste att få på och när man väl fått i foten låg tårna huller om buller. Nä inget för mig, att rätta till tårna var nästintill omöjligt eftersom hela foten satt väl åtstramad. Mest populära skriver dom.. kanske för att den är billigast?

Spyridon LS http://www.vibramfivefingers.com/products/Five-Fingers-SpyridonLS-Mens.htm

Hoppades på denna sko, kändes i sammanhanget robust men tyvärr så funkade den inte för mig. 43´an var alldeles för luftig för tårna och 42´an var obekväm mellan tårna = det kommer att göra ont i förlängningen. Snyggaste färgsättningen enligt mig (svart/orange) så jag provade dem både en och fyra ggr men insåg att de inte kommer att fungera.

Bikila LS http://www.vibramfivefingers.com/products/Five-Fingers-BikilaLS-Mens.htm

En av mina favoriter! Satt som gjutet och inga större fel någonstans, enda kruxet var att i jämförelse med KomodoSport så var den sistnämnda bekvämare.

KomodoSport http://www.vibramfivefingers.com/products/Five-Fingers-Komodo-Sport-Mens.htm

Återigen en storlek för stor tyvärr, dessutom vill jag ha LS modellen men den fanns bara för dam i butiken och jag provade att få på mig en 41´a men det var fysiskt omöjligt. Nåväl den var iaf väldigt trevlig att stå i, Bikilan kändes bra men denna var liksom "aaahh" när foten kom ner, tror iofs att de berodde mest på att innerulan var bekvämare.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...sicken ståkkolms-trend det där är...jag blir mer och mer glad över att man tränar i mörkaste skogen bland kärr, stock och sten, där dylika tingestar inte funkar öht. :hihi Trams som Lidbom sade. :mattias

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
...sicken ståkkolms-trend det där är...jag blir mer och mer glad över att man tränar i mörkaste skogen bland kärr, stock och sten, där dylika tingestar inte funkar öht. :hihi Trams som Lidbom sade. :mattias

Vem har sagt något om träning? :D Kul pryl i första hand, var småläbbigt att tjöra bil med dem.

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
En

4135_0.jpg

och ett par

LE-S2-4-6.jpg

å så en

SB-OL.jpg

å så en

P4260062.jpg
P4260065.jpg
P4260063.jpg

Men vad i helvete! :4skrika

Glidarperson, moi? :3freak

VL1500, en ägare(numera pensionär)sedan ny, ca 2500 mil, motorspeed 1700 kit, dynojet, V&H buller(+org), nya däck.
Slitna munstycken, helrenovering av gasarna gå på ca 1200:- om man skickar till USA.
Startdekompen behöver justeras.
Rätt dammig då den stått i en 4-5år.
Trött batteri.

Är jag helt dömm i hela hövve som gav 20 000:- för den? :va

Skulle kunna bli en fet böbber? :va

Och all aj ever wanted was a sporthoj! :fatta!

Jaja, skit happens hela tiden. :D

Snart dags att ringa Anonyma Motorcykelsamlare tror jag bestämt!

/Makode Engström

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Är du gjord av pengar karl?:va Jag tycker det låter som ett ypperligt köp!:tummenupp
Antar att räser-baken och clip-onen inte ska på glidaren, eller?:3freak

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Är du gjord av pengar karl?:va
Näe. Men jag har ju mest köpt 500 och 1000-kronorshojjar hittills, finns säker många här som lagt
det mångdubbla på öl och annat bra å ha under samma tidsperiod utan att anses som särskilt täta.
:D

Jag tycker det låter som ett ypperligt köp!:tummenupp
Jo, det bör förhoppningsvis kunna vara en rätt ok affär.
:rolleyes:

Antar att räser-baken och clip-onen inte ska på glidaren, eller?:3freak

Hehe! :D

De ska på en extraspinkig CB500-caféräser!

Hellvittes vad fet och stor Intrudern är btw! :näsblod
Vansinne! :4skrika

/e

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
En

View attachment 359760

och ett par

View attachment 359761

å så en

View attachment 359762

å så en

View attachment 359765
View attachment 359763
View attachment 359764

Men vad i helvete! :4skrika

Glidarperson, moi? :3freak

VL1500, en ägare(numera pensionär)sedan ny, ca 2500 mil, motorspeed 1700 kit, dynojet, V&H buller(+org), nya däck.
Slitna munstycken, helrenovering av gasarna gå på ca 1200:- om man skickar till USA.
Startdekompen behöver justeras.
Rätt dammig då den stått i en 4-5år.
Trött batteri.

Är jag helt dömm i hela hövve som gav 20 000:- för den? :va

Skulle kunna bli en fet böbber? :va

Och all aj ever wanted was a sporthoj! :fatta!

Jaja, skit happens hela tiden. :D

Snart dags att ringa Anonyma Motorcykelsamlare tror jag bestämt!

/Makode Engström

Menvafan, var i hela helsefyr hittade du den!? Det är ju för fan precis ett sånt läge jag spanat efter!:4skrika

Grattis till månadens bästa köp, försvinn nu innan jag blir arg:mad: :D

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...