"Det här köpte jag idag!"-tråden

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
I dagens kurs är det nästan 900 000 kr så det var mycket pengar.

Idag står de ju dock i runt 6 milj

Rätt tänkt.

Många glömmer bort inflationen under åren som gått när de tittar på värdeökningen på vissa saker. Sedan glömmer de bort underhållet och förvaringen av bilarna. En gammal måsvinge från 50- talet har nog varit renoverade ett par gånger. Vill man få ut ett högt pris för dem gäller det att rätt ställe renoverat dem. Allra helst hos Mercedes själva. Det är ingen billigt historia.

En släkting till mig blev erbjuden att köpa en på 90- talet för ett riktigt bra pris, men som för många andra var bankerna var inte direkt välvilligt inställda till att låna ut pengar under de åren. Särskilt inte till veteranbilar, båtar, konst etc. Folk hade ju åren innan betalt hysteriska priser för sådant.

Det kommer säkert tillbaka tider där man kan köpa saker rätt pengar igen. Det gäller dock att själv ha manöverutrymme när tillfällen ges. Sedan gäller det att ha ett genuint intresset också. Tyvärr är det rätt vanligt att icke motorintresserade förmögna människor köper på sig veteranbilar, konst, båtar och annat bara för statusen att äga det. De ser det endast som en del av sin portfolio.

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Gräsfrön....spännande värre.

saveuseweed3.jpg

:ajjabajja

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Tror man ska lägga dem bredvid start/mål så blir banan torr ganska fort även om det regnar.. ganska säker på att de var det säljaren menade:

20120710_230606.jpg

Blu-Ray och DVD.. jojo nu måste jag bara skaffa dubbla skärmar så jag kan jämföra bildkvalitet:

20120710_231215.jpg

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
The one and only... Kawagustan :P
NYTT SKINNSTÄLL!!! WEEEEEIII!! :banana Jag antar att ni inte vill se bilder på mig med ett tight åtsittande skinnställ på! :crash

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring