"Det här köpte jag idag!"-tråden

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Recension på den? Har helt missat den filmen faktiskt :)

Så nu har jag sett den, ok men inte mer.. Hängde inte upp mig på något särskilt även om det kanske inte var lysande skådespeleri alla ggr, inget jag ångrar att jag såg. Ska väl skildra verkligheten lite mer är det tänkt så det man förmodligen saknar mest som action/krigsfilm är den "stora finalen".

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Hoj
Varierar...
Vad är det där för hoj? Enfield?

Äre inte en Triumph Thunderbird?

Eller en kawa 250 som skall likna något anglofilt.

Rätt gissat av Skäggot!

Det är en Kawasaki Estrella. Rätt ovanlig.

Det som är roligt med denna är att jag köpte den i Tyskland 2004 när jag var nere och hämtade sporthoj. Den stod i ett hörn och var dammig(och billig) vilket lede till att den fick följa med hem. Dock så servade jag aldrig upp och började åka på den utan sålde den. Killen som köpte den skulle byta olja+filter och lite annat men blev aldrig av.

Jag köpte den nu över telefon på väg till Prag av samma kille, i samma skick. Den har stått i 8år... Nu ska jag bara serva upp den...:gnissla

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Rätt gissat av Skäggot!

Det är en Kawasaki Estrella. Rätt ovanlig.

Det som är roligt med denna är att jag köpte den i Tyskland 2004 när jag var nere och hämtade sporthoj. Den stod i ett hörn och var dammig(och billig) vilket lede till att den fick följa med hem. Dock så servade jag aldrig upp och började åka på den utan sålde den. Killen som köpte den skulle byta olja+filter och lite annat men blev aldrig av.

Jag köpte den nu över telefon på väg till Prag av samma kille, i samma skick. Den har stått i 8år... Nu ska jag bara serva upp den...:gnissla

Vad vann jag, ett bra pris på hojen?

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Hoj
Varierar...
Cool, du har ingen bättre bild på ditt objekt?

Ja, cool på nåt sätt är den helt klart!

Det som gör hela grejen med köpet sjuk är att jag förra veckan kom på att jag nog skulle kunna tänka mej att ha en Estrella till lite små fläng och kollade mobile.de mm efter en, och sedan kom min gamla ut 5-6 dagar senare...

3242422317.jpg

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Ja, cool på nåt sätt är den helt klart!

Det som gör hela grejen med köpet sjuk är att jag förra veckan kom på att jag nog skulle kunna tänka mej att ha en Estrella till lite små fläng och kollade mobile.de mm efter en, och sedan kom min gamla ut 5-6 dagar senare...

Har aldrig hört talas om modellen tidigare, men så är jag ingen expert på äldre klassiska motorcyklar. Det är många modeller som man helt missat helt. Det som är extra roligt är bakgrundshistorien att du köpte tillbaka samma hoj som du själv köpt och importerat. Måste vara ödet. Hoppas du får ordning på den. Ser ju ut att vara i rätt hyfsat skick ändå. i alla fall kosmetiskt.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Har aldrig hört talas om modellen tidigare, men så är jag ingen expert på äldre klassiska motorcyklar. Det är många modeller som man helt missat helt. Det som är extra roligt är bakgrundshistorien att du köpte tillbaka samma hoj som du själv köpt och importerat. Måste vara ödet. Hoppas du får ordning på den. Ser ju ut att vara i rätt hyfsat skick ändå. i alla fall kosmetiskt.

http://www.bikez.com/motorcycles/kawasaki_estrella_1999.php Inte så värst gammal. :)

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Jag köpte en vip-biljett till spindelmannen 3d. Feta effekter var det! Skinnfåtöljer som man ligger raklång i, fritt svullande av så mycket snacks och dricka som man vill och detta föregicks av en god middag. Det bästa är att man slipper alla snorungar då det är 18-års gräns och de flesta unga har inte råd :tungan

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Jag köpte en vip-biljett till spindelmannen 3d. Feta effekter var det! Skinnfåtöljer som man ligger raklång i, fritt svullande av så mycket snacks och dricka som man vill och detta föregicks av en god middag. Det bästa är att man slipper alla snorungar då det är 18-års gräns och de flesta unga har inte råd :tungan

Låter mysigt, vad kostar en sådan biljett?

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
Idag köpte jag bling-bling till hojen :cool:

Eller rättare sagt jag köpte dom den 23 april och det skulle ta sex veckor att få dom, men det tog nästan det dubbla. Görs i Kanada på beställning. Urfrästa ur ett stycke aluminum och dom är lackade i hojens färg. Grymt bra kvalité och dom lyser riktigt starkt. Blev görabra!

5c20e493-8f36-401b.jpg

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...