"Det här köpte jag idag!"-tråden

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Men det är ju en Sån Ericson?

Jag har tjöpit ett lexikon, italienska till svenska och tillbaka igen.

Näe, är ju bara sån numera. Ericson har gått hädan. Men kan nog bli bra som sagt, nu ska jag ta en dusch med den så får vi se om den håller vad den lovar:D

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Har aldrig riktigt förstått grejen med att duscha med sin telefon..... Nån som kan svara på det? :tungan

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Har aldrig riktigt förstått grejen med att duscha med sin telefon..... Nån som kan svara på det? :tungan

För att man kan?:D skriver exempelvis detta från duschen, funkar än så länge:banana

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
För att man kan?:D skriver exempelvis detta från duschen, funkar än så länge:banana

Jag köpte nyss en likadan men Sony kallar den vattenskyddad eller nåt sånt vilket ju inte ska tolkas som vattentät. Även om Halebop skriver att du kan duscha med den så skulle inte jag chansa. Jag tvivlar på att garantin gäller om det kommer in vatten i den. Och du ser ju själv hur lite plastluckan bak trycker ihop o-ringstätningen.

Har du inget minne så kolla ebay, jag beställde precis ett 32 GB för en bråkdel av vad de svenska handlarna begär.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Jag köpte nyss en likadan men Sony kallar den vattenskyddad eller nåt sånt vilket ju inte ska tolkas som vattentät. Även om Halebop skriver att du kan duscha med den så skulle inte jag chansa. Jag tvivlar på att garantin gäller om det kommer in vatten i den. Och du ser ju själv hur lite plastluckan bak trycker ihop o-ringstätningen.

Har du inget minne så kolla ebay, jag beställde precis ett 32 GB för en bråkdel av vad de svenska handlarna begär.
:
Åfasen, i min instruktionsbok står det att luren har någon skyddsklassning blaha blaha och ska tåla vattendjup på upp till en meter i upp till 30 min... Den överlevde duschen iallafall. Så det var ju skönt :)

Tack för tipset, kör för tillfället på mitt gamla 8gb kort från förra luren men jag får kolla upp det om det.behövs mer :)

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
:
Åfasen, i min instruktionsbok står det att luren har någon skyddsklassning blaha blaha och ska tåla vattendjup på upp till en meter i upp till 30 min... Den överlevde duschen iallafall. Så det var ju skönt :)

Tack för tipset, kör för tillfället på mitt gamla 8gb kort från förra luren men jag får kolla upp det om det.behövs mer :)

Inte fappa i duschen Krigarn!

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
:
Åfasen, i min instruktionsbok står det att luren har någon skyddsklassning blaha blaha och ska tåla vattendjup på upp till en meter i upp till 30 min...

1 m djup i 30 minuter är typ ingenting. Jämfört vattentäta klockor.

http://arstrand.se/pages.php/page/klock_fakta
Vattenskyddad innebär att klockan är tryckprovad till 3 eller 5 atm (se nedan). Klockan tål normalt vardagsbruk och vattenstänk, men blir den blöt bör du torka av den.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
1 m djup i 30 minuter är typ ingenting. Jämfört vattentäta klockor.

http://arstrand.se/pages.php/page/klock_fakta

Absolut är det så, men jag tycker ändå att halebob/telia bör få svårt att neka ett garantiärende rörande fuktskador på en sån här telefon när de praktiskt taget skryter med att den tål nedsänkning i vatten... Planerar ju inte direkt att dyka med den, men ett kvickt dopp här och där skulle jag bli besviken om den inte klarade. Bör ju gå på garanti då när det nu står som det gör i manualen...

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Absolut är det så, men jag tycker ändå att halebob/telia bör få svårt att neka ett garantiärende rörande fuktskador på en sån här telefon när de praktiskt taget skryter med att den tål nedsänkning i vatten... Planerar ju inte direkt att dyka med den, men ett kvickt dopp här och där skulle jag bli besviken om den inte klarade. Bör ju gå på garanti då när det nu står som det gör i manualen...

Sen när du kommer in med den efter din senaste dusch helt vattensjuk, så kommer dom hävda att du dykt med den.

Och där står du med ku.. telefonen i näven med snopen min.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Det är väl bara Halebop som skryter om det och dom behöver ju inte ta ansvar för garantin.

Manualen? Jag fick inte med någon manual... :(

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Var och köpte 4 stycken 18 tums Volvo Pegasus replikor med nästan nya däck för en stund sen. I behov av lack då den flagnat men jag är nöjd. Får se hur tjing-tjong-ping-pong däcken fungerar när det är dags för sommardäck.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Sen när du kommer in med den efter din senaste dusch helt vattensjuk, så kommer dom hävda att du dykt med den.

Och där står du med ku.. telefonen i näven med snopen min.
Tja, kanske. Förhoppningsvis är de inte såpass ohederliga, men vem vet. Får väl bli ord mot ord då.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring