"Det här köpte jag idag!"-tråden

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Det är väl bara Halebop som skryter om det och dom behöver ju inte ta ansvar för garantin.

Manualen? Jag fick inte med någon manual... :(

Kanske, men det står ju i originalhandboken från Sony vad den tål och inte tål... Så det borde de ju stå för. Tror inte att operatörerna hade fått lansera denna funktion så hårt om inte tillverkaren vore beredd att backa upp skrytet...

Mer av ett infoblad egentligen, låg i lådan i ett litet fack bredvid laddaren.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
En låda Lapua Mega .308 Winchester.

En låda H.Upmann Half Coronas.

958697.jpg

caja-abierta-h-upmann-hc_-25-uds_fondo-blanco-comp.jpg

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
En låda Lapua Mega .308 Winchester.

Du, jag var på en jaktskyttebana som heter Jaktmarkerna, utanför Nyköping, i förra veckan.
Rätt cool eftersom man inte sköt på tavlor utan på en filmduk med "riktiga" djur. Varje skott markeras automatiskt och filmen pausar i 1 sek innan den fortsätter, så man hinner se hur skottet tog. Rekommenderas om du gillar sånt.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Du, jag var på en jaktskyttebana som heter Jaktmarkerna, utanför Nyköping, i förra veckan.
Rätt cool eftersom man inte sköt på tavlor utan på en filmduk med "riktiga" djur. Varje skott markeras automatiskt och filmen pausar i 1 sek innan den fortsätter, så man hinner se hur skottet tog. Rekommenderas om du gillar sånt.

Låter som en vettig övning om inte annat. Svårt att fylla frysen på det sättet dock. ;)

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark

Dom biograferna är riktigt roligam

Men rätt dyra har jag för mig.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ok, i början var det iaf. rätt dyra serier på skjutgiograferna, men det har väl dykt upp några till och pressat priserna.

Kollade upp det. Tis-tors dagtid kostar typ 1800/h, men då får man hela banan (4 platser). Kvällar och helger aningen dyrare. En femhunka/timme alltså. Plus ammo. Kanske inte är så stora pengar om man gillar skytte och gör detta 3-4 ggr/år.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Kollade upp det. Tis-tors dagtid kostar typ 1800/h, men då får man hela banan (4 platser). Kvällar och helger aningen dyrare. En femhunka/timme alltså. Plus ammo. Kanske inte är så stora pengar om man gillar skytte och gör detta 3-4 ggr/år.

Låter ju för bra för att vara sant,blir till att samla ihop ett gäng och ta sig i kragen så man kan göra en visit.

Hoppas dom inte har kaliberrestriktioner som gummiälgen bara.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Vadå? Blir dom griniga om man kommer med en .500NE?

:crash

Typ, ja.

Tom. en liten 450 eller 470 får dom att se rött, en 577 är bara att glömma:(

Blir inte bättre av att dom kräver helmantlat, som om man vill slösa dom på tunnhudingar.:4skrika

Men jag vet inte hur bions akustiska system fungerar, dom kanske bygger på en annan metod.

Skall slänga iväg ett mail när jag får tummen ur och fråga.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring