"Det här köpte jag idag!"-tråden

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
En ruskigt fin Bandit 1250 med alla de rätta tillbehören från en härifrån forumet, galet nöjd!

IMG_0814[1].jpg

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Tack! Är lika glad som ett barn på julafton!

Förstår det, den hade inte suttit fel alls! Utom möjligen försäkringen då... :gnissla :ungdom

Själv har jag precis ropat hem en ps3a på tradera, min förra fick ju ylod och gick inte att laga men denna ska vara fullt funkis sånär som på bluray läsaren som slutat läsa skivor. Tänker ta den fungerande läsaren ur min trasiga och sätta i den fungerande, billig och bra lösning på min ps3brist! :tummenupp om det funkar vill säga, ber till både fan, gud och buddha att inget skiter sig nu för nu börjar snart det här strulet närma sig en smärtsamt kostsam nivå utan att ha genererat ett fungerande resultat... :gnissla mem förhoppningsvis går det bra denna gång och jag kommer undan med mindre än vad en ylodreparation skulle ha kostat om det funkat :)

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Några småsmäll. :tummenupp

cci_standard_target.JPG

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Förstår det, den hade inte suttit fel alls! Utom möjligen försäkringen då... :gnissla :ungdom

Själv har jag precis ropat hem en ps3a på tradera, min förra fick ju ylod och gick inte att laga men denna ska vara fullt funkis sånär som på bluray läsaren som slutat läsa skivor. Tänker ta den fungerande läsaren ur min trasiga och sätta i den fungerande, billig och bra lösning på min ps3brist! :tummenupp om det funkar vill säga, ber till både fan, gud och buddha att inget skiter sig nu för nu börjar snart det här strulet närma sig en smärtsamt kostsam nivå utan att ha genererat ett fungerande resultat... :gnissla mem förhoppningsvis går det bra denna gång och jag kommer undan med mindre än vad en ylodreparation skulle ha kostat om det funkat :)

Man fick en helt ny ps3a för under 2000 för ett par år sen, det hade ju varit ett alternativ då för några år sen att fått en helt ny fungerande med garanti.
Men köpa beggad o krångla o stå utan ps3a o ändå lagt ut mer pengar i slutändan är väl roligt det med :D

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Underljud?
Jag föredrar jaktammo till 22an.
Även de dyra smällarna är billiga.

Många som talar gott om just CCI Standard. Man ska ju börja någonstans.

Du köpte väl hela lådan? Dom rinner iväg som sand genom fingrarna med en 10/22.

Blev bara 50 stycken. Två stackars magasin.. Vill se hur dom går i just min bössa innan jag köper större kvantiteter.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Många som talar gott om just CCI Standard. Man ska ju börja någonstans.

Blev bara 50 stycken. Två stackars magasin.. Vill se hur dom går i just min bössa innan jag köper större kvantiteter.

Köp en låda överljuds och jämför.
I de byssor jag provat så går det bättre.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Några specifika tips? Nästa inköp blir nog ett par askar CCI Stinger.

Inte direkt.
De jag provat har varit likvärdiga.
Jaktammo görs ju med precision, plinkningpuffar är ofta massproducerade leksaker.
Även bra övningsammo i 22LR blir väldigt avståndsberoende, pga den låga hastigheten.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Inte direkt.
De jag provat har varit likvärdiga.
Jaktammo görs ju med precision, plinkningpuffar är ofta massproducerade leksaker.
Även bra övningsammo i 22LR blir väldigt avståndsberoende, pga den låga hastigheten.

Nu bör ju sägas att CCI är långt ifrån någon "bulkammo" så den ska nog fungera dugligt.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Fast skall jag vara ärlig är det fan så mycket roligare att satsa på variation än precision med en sån bössa.

Då spelar det mindre roll om ammon sprider 30 eller 50mm på 100m.

Skillnaden är försumbar. Sätter dom ju ändå i "ögat" på en kanin på 50 meter. Det räcker.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Man fick en helt ny ps3a för under 2000 för ett par år sen, det hade ju varit ett alternativ då för några år sen att fått en helt ny fungerande med garanti.
Men köpa beggad o krångla o stå utan ps3a o ändå lagt ut mer pengar i slutändan är väl roligt det med :D

Lätt att vara efterklok...:gnissla det är ju främst bakåtkompatibiliteten jag är ute efter, det är den jag är beredd att gå den extra milen för. Men visst, vid det här laget har man ju ångrat det beslutet flera gånger om... :huvet

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Jag tjöppte mig en sportbil!

Bifogat

• uploadfromtaptalk1360189154036.jpg
    uploadfromtaptalk1360189154036.jpg
    88.4 KB · Visningar: 112
Nyheter