"Det här köpte jag idag!"-tråden

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Såna finns väl på panduro eller hobbex?

Eller på Clas Ohlson. :D

Kände mig rätt dum när jag hittade dem med tanke på att jag letat på alla köksaffärer och webbutiker utan framgång.
Problemet låg rätt mycket i att jag inte visste vad de kallades så jag visste inte vad jag skulle söka på. Nu hittar jag dem plötsligt överallt.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Eller på Clas Ohlson. :D

Kände mig rätt dum när jag hittade dem med tanke på att jag letat på alla köksaffärer och webbutiker utan framgång.
Problemet låg rätt mycket i att jag inte visste vad de kallades så jag visste inte vad jag skulle söka på. Nu hittar jag dem plötsligt överallt.

Färgbutiker och konstnärsmaterialsbutiker lär ha dom oxå för man blandar färg i dom.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ny lur! :)

Förlängde och uppgraderade mitt gamla abonnemang och fick ny telefon och ett par hörlurar på köpet :tummenupp

Sony Xperia Z3 :)

xperia-z3-black-1240x840-5982fbdd5a71f8be3b914cb03c7abcad-5982fbdd5a71f8be3b914cb03c7abcad.jpg

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Blev ett par nya lurar :tummenupp
EPH-100.jpg

Yamaha EPH-100 :rock Suktat efter ett par såna här länge nu men då jag redan haft ett par bra lurar har jag inte kunnat rättfärdiga ett köp riktigt... Men nu gick de gamla sönder, så då får man ju smida medan plånboken är varm :banana

Knappt hunnit provlyssna dem ens ännu men de imponerar stort med god ljudkvalitet från första start, och passformen är grym! Jeppjepp, riktigt nöjd :)

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Beställde en ny telefon som jag hämtade ut idag. Jag är fundamentalt emot smartphones även om jag vet att jag kommer tvingas köpa en framtiden.Tills dess räcker Nokia 206 Cyan gott och väl. Köpte den mest för färgen :)

NOK206CYAN

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Fråga kolon

Var sitter informationen i blippen/tag-brickan? Funderar på att slipa ner dem så att de inte sticker ut så mkt, handlar om ca 5mm per sida. Lirar dom ändå eller blir det fail?

okey1.jpg

okey2.jpg

okey3.jpg

okey4.jpg

okey5.jpg

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Fråga kolon

Var sitter informationen i blippen/tag-brickan? Funderar på att slipa ner dem så att de inte sticker ut så mkt, handlar om ca 5mm per sida. Lirar dom ändå eller blir det fail?

Beror lite på. Vissa har en liten bit som är "aktiv" och resten vara utfyllnad för att inte bli pytteliten och slarvas bort.
Men andra utnyttjar hela ytan.

Som exempel brukade vi, när jag var väktare, klippa av ena hörnet på passerkorten för att de skulle passa bättre i hållaren. Funkade alltid utmärkt även på beröringsfria kort ända tills vi fick kort som använde hela ytan. Då pajade korten direkt och kunden blev lagom glad att vi klippt sönder alla nya kort :gnissla

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Hehe testade att fila ner en idag med bänkslipen men nja.. Det var väl 1mm plast tills det kom någon form av metall, fakkit jag slipade vidare men inte fullt 5mm per sida. Inte testat den ännu men kanske lirar =)

Edit: Don't. Chiplund fungera svindåligt :glömdet

Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha