"Det här köpte jag idag!"-tråden

Richthofen

_-//Richthofen\\-_
Gick med
18 Jan 2009
Hoj
Yamaha MT09 2021
nöjd med den?
vanlig eller compact?

Måste nog säga att jag var nöjdare med modellen innan, Z.
Allt utom kameran funkar kanon. Kameran har för vana att "frysa" efter några bilder.
Det är den vanliga modellen. Compacten får ju tillockmed plats i fickan :hihi

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Är du nöjd med luren nu efter du har haft tid att testa den? Sitter själv med den gamla Z1an fortfarande. :hihi

Jag har precis kommit hem från en vecka utomlands så telefonen ligger fortfarande och väntar på mig på posten, ska hämta den imorgon! Återkommer med ett utlåtande om några dagar :) Haft min gamla V bra länge nu så det var dags för en upgrade :hihi

Richthofen

_-//Richthofen\\-_
Gick med
18 Jan 2009
Hoj
Yamaha MT09 2021
Jag har precis kommit hem från en vecka utomlands så telefonen ligger fortfarande och väntar på mig på posten, ska hämta den imorgon! Återkommer med ett utlåtande om några dagar :) Haft min gamla V bra länge nu så det var dags för en upgrade :hihi

Alright, jag tar en kaffe så länge :tummenupp

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ett par sånhär prylar anlände från hongkong idag, ska ut i garaget och skruva dit dem efter maten, hoppas på okej passform. De verkar iaf välgjorda.
1048156_831767610199121_8134656039205956685_o.jpg

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Ett par sånhär prylar anlände från hongkong idag, ska ut i garaget och skruva dit dem efter maten, hoppas på okej passform. De verkar iaf välgjorda.
View attachment 413240

Dra muttrarna under lite extra eller byt ut dom mot nylock. Färgen på mina bleknade efter en säsong och blev gråa. Kolla så klacken som ligger mot bromspumpen har lite spel, jag fick fila lite på min.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Dra muttrarna under lite extra eller byt ut dom mot nylock. Färgen på mina bleknade efter en säsong och blev gråa. Kolla så klacken som ligger mot bromspumpen har lite spel, jag fick fila lite på min.

Yes, det är väl planen. Förväntar mig väl ingen fantastisk passform, färgen har jag väl också mina misstankar om, får se hur det blir. :crash I varje fall blir de bra för att lära mig bara bromsa med pek och långfinger. :hihi

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Måste säga att jag blev överraskad av hur väl de faktiskt passade. Verkade till och med vara bättre än originalbromsgreppet, kopplingsgreppet saknade någon halv millimeter gods på ett ställe, men det var bara kosmetiskt.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
:banana Ett kanonklipp även om den var momssmittad, 965 kr inkl frakt.

Har en för 1/8" slipstift men den här har 6 mm diameter, tänkte först ta handstycket och sälja motorn vidare men det var olika infästningar mot min egen motor så jag kopplar väl in bägge maskinerna vid bänken istället så spar jag lite tid istället.

Bifogat

• DSC_0028[1].JPG
    DSC_0028[1].JPG
    1.2 MB · Visningar: 125

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
:banana Ett kanonklipp även om den var momssmittad, 965 kr inkl frakt.

Har en för 1/8" slipstift men den här har 6 mm diameter, tänkte först ta handstycket och sälja motorn vidare men det var olika infästningar mot min egen motor så jag kopplar väl in bägge maskinerna vid bänken istället så spar jag lite tid istället.

Extraknäcker du som tandläkare?

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Hoj
HD V-ROD Muscle
View attachment 413240
Köpte ett par likadana, efter montering inser jag att det är ett glapp mellan handtag och fäste... Rent ut sagt livsfarligt om man nyper till hårt i bromsen = skiten knäcks :p
70 spänn åt helvede

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Köpte ett par likadana, efter montering inser jag att det är ett glapp mellan handtag och fäste... Rent ut sagt livsfarligt om man nyper till hårt i bromsen = skiten knäcks :p
70 spänn åt helvede

Verkar inte vara några besvär med de här, men var menar du att du hade glapp?

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha