"Det här köpte jag idag!"-tråden

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Egentligen i helgen men... Var på konvent där en hel del folk cosplayar (maskerad, typ) och satt och kommenterade folks utstyrslar med några vänner.

Det ena ledde till det andra som slutade med den magiska meningen "ska vi slå vad?" :näsblod

lel.jpg

Helvete vad dyrt det var att klä ut sig

Men det var faktiskt riktigt roligt i slutändan :hihi

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Egentligen i helgen men... Var på konvent där en hel del folk cosplayar (maskerad, typ) och satt och kommenterade folks utstyrslar med några vänner.

Det ena ledde till det andra som slutade med den magiska meningen "ska vi slå vad?" :näsblod

View attachment 422121

Helvete vad dyrt det var att klä ut sig

Men det var faktiskt riktigt roligt i slutändan :hihi

Eller hur....

Behövs nog en riktig bild.:D

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Eller hur....
Behövs nog en riktig bild.:D

Var faktiskt förbi deras foto-tjosan, väntar på att bilderna ska komma upp bara :)

Är så dålig på det häringa med sälffis (och fota överlag) men vart en bild iaf. Håll till godo :lol
kek.jpg

Cred till tjejer förresten, jevlar vilket meck det var att raka sig :gnissla

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Var faktiskt förbi deras foto-tjosan, väntar på att bilderna ska komma upp bara :)

Är så dålig på det häringa med sälffis (och fota överlag) men vart en bild iaf. Håll till godo :lol
View attachment 422122

Cred till tjejer förresten, jevlar vilket meck det var att raka sig :gnissla

Med det där feminina ansiktet så kan jag tänka mig att du inte gick hem själv :brynad

En kompis la upp massa bilder på Facebook i helgen från något dylikt event, en jävla massa tomtar utklädda till prinsessan Leia och andra starwars-karaktärer mm. Linköping :va Han kallade det Närcon eller nåt, jag blev mörkrädd bara av att se bilderna :brinnerup

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Med det där feminina ansiktet så kan jag tänka mig att du inte gick hem själv :brynad

En kompis la upp massa bilder på Facebook i helgen från något dylikt event, en jävla massa tomtar utklädda till prinsessan Leia och andra starwars-karaktärer mm. Linköping :va Han kallade det Närcon eller nåt, jag blev mörkrädd bara av att se bilderna :brinnerup

Närcon stämmer bra.

Och jo jag förstår att det kan verka jävligt skumt :)

Men jag gillar den här typen av event. Det är kul att kunna ta ut svängarna lite och nörda sig ordentligt ibland. Men börjar bli för bekväm för festivaler med stök, skrän och fylla.
Brukar vara ganska skönt folk också, som inte behöver 2promille i blodet för att kunna ha lite roligt.
Rätt bra spridning på åldrar också, något jag tycker är kul.
Men är man inte intresserad av datorspel/anime/serier/etc. skulle man nog inte ha särskilt roligt.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Lite trixigt med skakig film när man använder flexpinnen men smidiga monteringsmöjligheter.

20150726-162224-1.jpg

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Det e sant men jag hade inte tid och ork med att vänta på att de ska ro över dem från Kina när de fanns lätt tillgängliga på hyllan ;)

Tjöpte dock dessa från Tüskland idag, sneglat på de vanliga räjsdrojjdarna sen de dök upp på någon mc-mässa för ett gäng år sedan men testade idag med allvädersjacka = inge vidare så jag hoppas på de här utan underarmspuckar:

HandroidPOD_1-1500x1500.jpg

HandroidPOD_3-1500x1500.jpg

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
DR650SE, FS E-bike
20150730_190041.jpg en släpvagn med tipp och stort lastplan. Anlände även en ny störtkruka, avfuktare och en litter kwitter till postkontoret :)

Enchantment

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
cbr1100xx gasgas 300
psst.. du jobbar väl med grönsaker? Ogräsbrännare på riktigt, vad ska man ha? Alltså inte ute efter någon gubbdagismodell med gaständartuber utan rekordelig gasolbrännare, ska rensa en korall som ser mer ut som en mindre skogsdunge än något annat.

Swedol har en, duglig?

Jag använder en P19 alltså en sådan takläggare kör med. Lite overkill kanske. Tycker ogräset växer snabbare efter att jag bränt bort det gamla men det kan vara inbillning. Ogräs suger i vilket fall.

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
4690k
R9 380
8gb corsair vengeance
Övrigt shit för att få igång en fungerande dator från scratch.

Även en 24" 144hz (Acer GN246HLBbid) och jäklar vilken skillnad det är att spela nu...
Bara haft 60hz förr och det är ju som natt och dag, jösses.
Fattig blev man men lätt värt det, nu ska jag in och dräpa lite kineser på BF4 :D

View attachment 422304

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
4690k
R9 380
8gb corsair vengeance
Övrigt shit för att få igång en fungerande dator från scratch.

Även en 24" 144hz (Acer GN246HLBbid) och jäklar vilken skillnad det är att spela nu...
Bara haft 60hz förr och det är ju som natt och dag, jösses.
Fattig blev man men lätt värt det, nu ska jag in och dräpa lite kineser på BF4 :D

View attachment 422304
Ska bygga eller köpa en ny hushållsdator som är skaplig på bildhantering. Skulle vara bra om den klarar 4k för framtiden. Vill du spekulera lite i vad jag behöver?

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Ska bygga eller köpa en ny hushållsdator som är skaplig på bildhantering. Skulle vara bra om den klarar 4k för framtiden. Vill du spekulera lite i vad jag behöver?
Jag är verkligen ingen expert på datorer, fick hjälp från polare med vad jag skulle skaffa osv.
Har du tänkt använda den till att spela på?
Och isåfall, vad?
R9 380 är ett riktigt prisvärt grafikkort, och nu i augusti släpper intel sina nya professorer så kommer bli bra rea på deras nuvarande modeller (som är bra).
Är svårt att säga vad som är rätt för just dig och dina behov, men det jag postade i inlägget du citerade är en bra utgångspunkt för en vass dator.
Gillar man gaming så kan man byta ut grafikkortet mot ett R9 390 istället, annars bör ovanstående räcka för dig.

i5 4690k
R9 380
Corsair Vengeance 2x4gb lågprofil
550w nätaggregat (80 bronze rating)
Valfritt ATX moderkort, mitt är ett Asus Z97 Pro Gamer, SLI städ bland annat (något overkill)
Hyper Evo 212 kylning till processorn
Samt ett chassi att stoppa allt i, mitt är ett fractal design core 3300, riktigt rymligt, håller låg temp på grejerna och är tyst som fan.
Hårddisk är lite smaksak, men minst 1TB SATA disk och sen en SSD på det, 250gb+ om ekonomi tillåter det.
Detta hade landat på runt 11 papp utan operativsystem från inet.se

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...