Kool, någe bra umph i dom då?
Var o titta på inomhuskörning igår, verkar skoj! =) Jobbade över idag, sen förhandla jag o skaka hand med mig själv och kom hem med ett paket:
En sån här
Ännu en pryl till Bushidos samling vi har sett stora fräsar, svets, bil, mc, säckpipa inköpas. Man ligger lite efter här känns det som.
Perfekt, gör nu några legobitar som är pyttelite för små och strössla ut bland bekantskapskretsen ungar.
En sån här
Hur är det med möjligheterna att tillverka kåpor i en sån? Borde ju funka om man bara har ritningar ?
En sån här
Då kan jag passa på att fråga: hur stark är egentligen plasten i såna däringa bitar? Bräcklig som en leksak från ICA eller seg som en skärbräda typ?
Hur är det med möjligheterna att tillverka kåpor i en sån? Borde ju funka om man bara har ritningar ��
Aj då, så smått. Blir mycket tejpande för att få ihop en kåpa då ?Vad jag förstått så bror det på vilket material du printar med. Nylon exempelvis ska bli riktigt segt och starkt jämfört med exempelvis ABS som är lättare att knäcka. Men det finns ju tydligen även kolfiberförstärkt filament har jag fått berättat för mig, och det torde ju kunna vara inåthelvete starkt!
Jag har sett en exempelvideo på en kille som printade i nylon, han kunde knäcka och bräcka i materialet med tång och även om det böjdes så bröts det inte av.
- - - Updated - - -
Du behöver ju en 3d-ritning typ cad-fil, och sen handlar det nog mest om storleken på printern. Min kan inte printa större än 225x150x150 mm, så kåpor blir nog lite svårt
Du behöver ju en 3d-ritning typ cad-fil, och sen handlar det nog mest om storleken på printern. Min kan inte printa större än 225x150x150 mm, så kåpor blir nog lite svårt
Aj då, så smått. Blir mycket tejpande för att få ihop en kåpa då ��
Får lura herr _Johansson_ att bygga nya printerbäddar när han blivit klar med sin jethoj.
Men, det borde väl gå att bygga om en skrivare med längre löpare och större bädd iaf, hade ju kunnat vara lite skoj projekt att bygga en printer som kan skriva ut kåpor.
Skriv ut en större skrivare bara vetja ?Finns ju såklart större varianter, men de kostar multum. Den här är en budgetmaskin
Men vissa material går ju faktiskt att limma hållbart, så gör man en överlappande fog skulle det nog kunna gå att pussla ihop en kåpa... Men vetefan om det är värt det
- - - Updated - - -
MAn kan ju bygga en egen skrivare efter behov har jag förstått, men jag tänkte att det nog är bättre
att börja i denna änden och jobba mig uppåt
Vad jag förstått så bror det på vilket material du printar med. Nylon exempelvis ska bli riktigt segt och starkt jämfört med exempelvis ABS som är lättare att knäcka. Men det finns ju tydligen även kolfiberförstärkt filament har jag fått berättat för mig, och det torde ju kunna vara inåthelvete starkt!
- - - Updated - - -
Vad jag förstått så bror det på vilket material du printar med. Nylon exempelvis ska bli riktigt segt och starkt jämfört med exempelvis ABS som är lättare att knäcka. Men det finns ju tydligen även kolfiberförstärkt filament har jag fått berättat för mig, och det torde ju kunna vara inåthelvete starkt!
Jag har sett en exempelvideo på en kille som printade i nylon, han kunde knäcka och bräcka i materialet med tång och även om det böjdes så bröts det inte av.
Skriv ut en större skrivare bara vetja ��
Men seriöst, vad ska du använda maskinen till egentligen?
Man ska ju tydligen kunna tillverka vapen, det hade jag gjort
Tips, kolla på www.markforged.com , jag har brutit i bitar endast med nylon samt jämfört med de med kolfiber och det är stor skillnad.
Förtydligande, den printern jag skickat länk till använder kontinuerlig fiber. Det finns de som har små små korta fibrer inblandade i filamentet också, de blir också starkare.
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|