"Det här köpte jag idag!"-tråden

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Z5 Compact är ju grym, min har genomlidit ett år av misshandel och funkar fortfarande grymt.
Baksidan är ju sprucken så vattentät är den väl inte längre, men förblir riktigt nöjd med Sony och kommer fortsätta köpa deras telefoner, nya XZ ser riktigt schysst ut...
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Jag har en Z3 Compact, och är och har varit oerhört nöjd. Jag kommer försöka få tag i en Z5 Compact sen när det är dags att förnya abonnemanget. Hoppas den finns kvar då.

Skickat från min D5803 via Tapatalk
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
La en beställning så får vi se om den är något att ha, ser väl ganska trevlig ut åtminstone.

small_gear-s3-knurl.jpg
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Köpte ett beg MC-ställ för varmare förhållanden: BMW Savannah II.
1400 pix och nyskick, inkl Goretexfodret.
Lite Offroadstuk kan jag leva med trots ST-hoj, jag är ingen modeslav.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Fått den än? Fick min för några dagar sen. Hade en s2a förra året men denna var betydligt fetare

Jamen, dock inte hörlurarna enl. kampanjen ännu och anledningen till att jag förbeställde =) Tycker också den är tjockt trevlig, hade inte S2 men en från Sony för ett antal år sen om än med färre funktioner så gillar jag konceptet.

Första laddningen genererade ca 3 dagar 10 timmar vilket bådar gott. Många genomtänkta inställningar och funktioner kommer underhålla mig en tid framöver :tummenupp Står redan klart att den hatar mina sömnvanor, typ...
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Ok, fick lurarna i samma paket som klockan. Dock har jag 3-4 st blåtandare liggandes redan. Dessa kan ju vara bra om man får för sig att springa någon gång =P Skulle köpa klockan oavsett så varför inte få något på köpet tänkte jag. Om du missat det så finns de några tips o tricks videos på tuben. Blev själv imponerad av batteritiden. Så då kunde jag höja belysningen o köra "alltid klocka på"

https://www.youtube.com/watch?v=a9i72_HN9B8

https://www.youtube.com/watch?v=QnSTOvOOHco

Jamen, dock inte hörlurarna enl. kampanjen ännu och anledningen till att jag förbeställde =) Tycker också den är tjockt trevlig, hade inte S2 men en från Sony för ett antal år sen om än med färre funktioner så gillar jag konceptet.

Första laddningen genererade ca 3 dagar 10 timmar vilket bådar gott. Många genomtänkta inställningar och funktioner kommer underhålla mig en tid framöver :tummenupp Står redan klart att den hatar mina sömnvanor, typ...
 
Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Kool,min senaste blåtandssnäcka lämna jag på biltaket och när jag ganska snart kom på eländet så dög den inte ens till reservdelar längre =) Hörapparaten i erbjudandet är kanske inte så fager på men stereo är alltid trevligt och att de förmodligen sitter kvar bra är såklart ingen nackdel. Har mitt tillgodokvitto på dessa så nu ska de bara komma in i lager, hoppas.

Första videon har jag kikat på men den andra var ny, hunnit beta av en del på nätet medan jag väntade.
 

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Ort
london
Hoj
honda rs250, 748SPS
Var ar skidtraden?

Efter 10 ar med sketna billiga skidklader tyckte jag det var dags med nagot bekvamare, nagon som aker i en san har? Inhandlat online sa vi far se hur den passar/kanns. :)

Norrona Lofoten One-Piece

1012415-008_pic1.jpg
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Var ar skidtraden?

Efter 10 ar med sketna billiga skidklader tyckte jag det var dags med nagot bekvamare, nagon som aker i en san har? Inhandlat online sa vi far se hur den passar/kanns. :)

Norrona Lofoten One-Piece

View attachment 434665

Overall har jag inte haft sedan man var litet barn... men det blir säkert utmärkt.

Här är skidtråden :) Vart blir det av?

https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?214781-Den-stora-skid-bräd-och-vintertråden!
 

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Ort
london
Hoj
honda rs250, 748SPS
Ja det ar nog 30 ar sedan jag hade overall.. :D

Men jag tror det blir ratt mysigt.

Aker till Courmayeur i februari :tummenupp
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Ja det ar nog 30 ar sedan jag hade overall.. :D

Men jag tror det blir ratt mysigt.

Aker till Courmayeur i februari :tummenupp

Nice! Jag åkte dit över dagen bara för ett par år sedan. Tillbringade 1 mån i Chamonix. Hann aldrig kolla in byn dock tyvärr. Maten var klart bättre på italienska sidan. Man tröttnar på baguetter om man ätit dem till lunch dagligen i backen i offpisten.

Overall är nog lite som ett helställ på motorcykel. Schysst i backen, men mindre trevligt när det är dags för mat och toalettbesök. Du får återkomma med dina intryck.

Ska också åka lite skidor är tanken under våren men inget är bokat än. Kanske ett par dagar i Österrike i mitten av januari. Ort inte bestämd än.
 

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Ort
london
Hoj
honda rs250, 748SPS
Courmayeur ar riktigt najs, vi va dar i februari i ar tillsammans med en familj och tyckte det va skitbra. Inte varldens storsta liftsystem, och kanske inte speciellt nyborjarvanligt for ungarna heller, men i ovrigt perfekt.
En grej jag inte har sett nagon annan stans (ar det bara jag..?) var att dar jag hyrde skidorna parkerade vi sen skidor/pjaxor/hjalmar over natten sa man kunde traska hem utan att kanka pa en massa grejor. Guld vart, speciellt med tva knattar i antag!

Overallen, det anda negativa jag kan tanka mig ar just toabesok, men #2 ar anda sa javla krangligt med pjaxor, och jag hatar vata ackliga alp-toaletter. Da aker jag ner till hotellet (om jag nu planerat sa daligt). Det ar ju bara ett skal, jag tror man knyter den om midjan vid restaurangbesok osv utan att tanka pa det. Vi far se! :)
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Liftsystemet är kanske inte så stort, men det är bra backar. Jag hann med det mesta på min dag. Sedan tror jag att man kan göra betydligt mer om man undersöker lite. Kanske hyr en guide och tar sig utanför pisterna eller utnyttjar systemen som ligger nära. Man kan ju välja att åka andra vägen och lösa ett liftkort i Chamonix istället över en dag om man vill ha variation under en skidvecka. Fast det kanske man inte gör med småbarn. Kan du komma undan en dag själv kan du ju t ex åka över till Chamonix och åka Valle Blanche (glaciären). Man ska vara ett par stycken och så klart hyra en guide.

Gällande att lämna grejer på uthyrningstället. Ligger det bra till kan man ju alltid fråga om man kan lämna det över natten. Jag tror det går bra många gånger om man frågar vänligt. Särskilt om man som du har små barn. Folk brukar vara vänliga och försöka hjälpa till.

Bokade flyg till München igår. En korthelg någonstans i Österrike blir det sannolikt. Vi får se vart det blir av.
 

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Köpt en Yamaha XTX Sidewinder! Kommer med långtradare från Umeå inatt. Kommer inte bli några problem att hålla sig vaken!
 
Nyheter
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

Top