"Det här köpte jag idag!"-tråden

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Snygg i formen, påminner lite om JET som fanns på 80 talet.
Enormt bekväm och tyst o inte minst lätt.. Sedan kostar ett komplett inredde bara en 5 hunka att byta när det är dags att tvätta.
Dubbla wisir ingick och pinlock i köpet.

Uppdatering. Kusligt okänslig oavsett hastighet känns det som man står på hallgolvet och tittar.

Sedan är det något med visiret det går sakta känns det som har kommit på att jag har ca 20 km högre fart i kurvorna och det är helt odramatiskt..

KANSKE en kombination av hjälm o dom nya metzeler roadtech 01 SE
(Sport Edition)

D

Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Två fåtöljer, strulet var att saldo fanns bara 12.5 mil bort så det var bara att förbeställa innan vi vråla dit.

Modärnt, smidigt faktiskt - Ankomsta sig online, vänta 3 min, blippa en QR, klart.

20210801-111831.jpg

20210801-111756.jpg

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Kompletteringsbild då, nöjd faktiskt även om det ska trasslas med kuddar o krams men jag föredrar nog en fåtölj tom i.a.f.. Var bara benen som behövde monteras vilket var en positiv överraskning.
Nu ska jag provköra datorn i den, chefen på semester ett par veckor det svinet så jag ska leda dagisarbetet under tiden =/ Hatar personal precis som vilken normalt funtad som helst så det brukar bli ganska bra.

20210801-192642.jpg

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Sopslut med framdäck i Gävleområdet - utom ett jämra Pirelli Diablo Fantizzimo SuperDuper Corsa V3 fan och hans moster för hutlösa pengar - nu sitter det på en av Banditerna och lär väl inte räcka mer än veckan som kommer - tills Delticom hunnit leverera Pilot Road 2 för 1/3 av pengarna.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
75mm är de största jag hitta, snabb leverans också efter att jag klicka på tjöp igår så ligger dom hemma i lådan nu.

Nu ska jag döda vinklar!

OV0104-698.jpg

Davidof

Sporthojsnörd
Gick med
21 Mar 2004
Hoj
Ktm 790 adventure
Köpt förra veckan men leverans idag. Ny luftburk från rottweiler performance till 790'n.DSC_0209.jpg

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
För att slippa snubbla i höstmörkret innan snön kommit.
Köpte två olika modeller av solcellslampor med rörelsedetektor till stugan.
Den övre blir av prova ikväll när det blir mörkt. 230kr kostade den på Amazon
Den nedre fick jag dagen innan så den har jag hunnit prova, den funkade jättebra till bilparkeringen i stugan. 350kr för två stycken på Amazon.
SOLCELLSLAMPA.jpg

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
En knox urbane pro jacka. Känns jäkligt stabil.

Ja, jag vet att värmen är över för i år. Men till 2022 är jag beredd med sval jacka för de där kortare och långsammare turerna.

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Ett fäste för att kunna använda telefonen som navigator och få tips från Calimoto om resvägar. Funkade bra i 7-8 mil och sen släppte fästet från telefonen i sisådär 90-100 km/h. View attachment 461710
Har kollat på reklam om denna, ser ju bra ut och ska vara vibrationsdämpande. Om jag fatta rätt sätter du på ett hölje/fodral på telefonen som har fästet/snabbkopplingen på baksidan som du knäpper fast i hållaren på styret. Förstod inte riktigt vad som lossnade för dig? Är det inget att satsa på?

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Har kollat på reklam om denna, ser ju bra ut och ska vara vibrationsdämpande. Om jag fatta rätt sätter du på ett hölje/fodral på telefonen som har fästet/snabbkopplingen på baksidan som du knäpper fast i hållaren på styret. Förstod inte riktigt vad som lossnade för dig? Är det inget att satsa på?
Det finns inte fodral till alla telefoner på marknaden och för de som saknas får man en pryl som ska sitta med dubbelhäftande tejp på telefonen. Den tejpen lossnade så fästet satt kvar, men telefonen gjorde inte det.

Har man en telefon med ett halvätet äpple på så finns inte samma problem.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Idag blev det en sån här:
Stiga park 220.jpg

Stiga Park 220. Smidig sak, elektrisk inkoppling av klippdäcket, elektrisk höj och sänk av detsamma, fram och bak på fotpedalen (fett mycket bättre än min gamla där man skötte det med en spak vid sidan) och hela klippdäcket går att vinkla upp för renspolning utan att lossa drivremmar och annat bök. Grymt bra vändradie jämfört med min gamla trädgårdstraktor med hängbuksklippdäck också. Nöjd! :)

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring