"Det här köpte jag idag!"-tråden

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Straffskatt, 6000kr. :yoparty
Tack för ditt bidrag till mitt uppehälle som föräldraledig.

Hursomhelst förstår jag att sån skatt inte är skitkul. Mina sympatier finns.

Själv köpte jag 4 nya sommardäck såhär i september. 4-tumsspik i ett och ganska slitna i allmänhet. 10 sköna tusenlappar man kunde gjort roligare saker för...

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Dotter nr2 flyttar till egen lägenhet.
Då kan det vara bra att ha lite verktyg.
20210908_195831.jpg

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Idag å idag... jag är ju sen som vanligt men det blev två st Yamaha TRX plus en motor i delar och lådor så det täckte golvet på Trafic:en. Vinterpussel. :fyllisar

Jo just fan! Precis idag blev den en verkstadsskjorta med brodyr för hojskruvandet... :hihi

Bifogat

• 20210905_152711.jpg
    20210905_152711.jpg
    974.4 KB · Visningar: 32
  • 20210908_142730.jpg
    20210908_142730.jpg
    1.2 MB · Visningar: 32

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Ny beg luft box då min har någon mod som bara brölar extra.
Screenshot_20210909_174353_com.ebay.mobile.jpg

200 mm plan fräs köpt alltid bra att ha när toppar skall planas.

Screenshot_20210909_174442_com.ebay.mobile.jpg

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
Inte idag men för några dagar sedan. Likadan hoj som jag en gång i tiden började åka cross mer seriöst på. Fast 33år gammal istället för 1år gammal. 1988 KX125.
Vågar du fortfarande åka på bakhjulet längs järnvägen med den då? :D
Kommer ihåg ljudet, det var lite speciellt när det hoppade mellan slipersen.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Vågar du fortfarande åka på bakhjulet längs järnvägen med den då? :D
Kommer ihåg ljudet, det var lite speciellt när det hoppade mellan slipersen.

Det där minns jag inte riktigt...
Vanligtvis körde jag ju i rågången/diket mellan gatan och järnvägen. Körde man där i diket så blev ju guppet över gångtunneln en utmaning som platåhopp, men utan flaggvakter var det lite väl spännande att verkligen verkställa hoppet. Och dessutom ganska mycket buskar och snår.

Klarar nog inte av att åka några längre sträckor bakhjul med 125 idag misstänker jag.
Än mindre skulle jag klara att göra det på de kanske 30 cm bredd man hade till godo av slipersena bredvid rälsen. Jag körde ju aldrig mellan rälerna eftersom det skulle ha blivit lite väl spännande att möta tåget då.

Sen höll jag vanligtvis väldigt hög fart då för att inte bli ikappkörd av tåget. Tror tåget på den tiden höll runt 70 km/h där så över den farten så behövde man ju inte se sig om över axeln.
Så jag tror inte jag gjorde några längre wheelisar just på slipersen.

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
Det där minns jag inte riktigt...
Vanligtvis körde jag ju i rågången/diket mellan gatan och järnvägen. Körde man där i diket så blev ju guppet över gångtunneln en utmaning som platåhopp, men utan flaggvakter var det lite väl spännande att verkligen verkställa hoppet. Och dessutom ganska mycket buskar och snår.

Klarar nog inte av att åka några längre sträckor bakhjul med 125 idag misstänker jag.
Än mindre skulle jag klara att göra det på de kanske 30 cm bredd man hade till godo av slipersena bredvid rälsen. Jag körde ju aldrig mellan rälerna eftersom det skulle ha blivit lite väl spännande att möta tåget då.

Sen höll jag vanligtvis väldigt hög fart då för att inte bli ikappkörd av tåget. Tror tåget på den tiden höll runt 70 km/h där så över den farten så behövde man ju inte se sig om över axeln.
Så jag tror inte jag gjorde några längre wheelisar just på slipersen.
Det var mellan rälsen som jag kom ihåg det. den sträckan var ju en allmän promenadväg för alla i området.
Vet inte om det var samma KX men på den tiden hade polisen arbetsskotrar och jag kom ihåg när polisen jagade din brorsa på älven samtidigt som polisen jagade honom, såg rätt kul ut.
En normal hade ju gjort allt för att köra ifrån på en så öppen yta men han ville göra det snyggt och gjorde det på bakhjulet.
Lite kaxigt för går det fel så hade han liksom varit busted direkt :D

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det var mellan rälsen som jag kom ihåg det. den sträckan var ju en allmän promenadväg för alla i området.
Vet inte om det var samma KX men på den tiden hade polisen arbetsskotrar och jag kom ihåg när polisen jagade din brorsa på älven samtidigt som polisen jagade honom, såg rätt kul ut.
En normal hade ju gjort allt för att köra ifrån på en så öppen yta men han ville göra det snyggt och gjorde det på bakhjulet.
Lite kaxigt för går det fel så hade han liksom varit busted direkt :D

Brorsans KX125 var en 87a som Dick Pettersson hade kört SM med, eller om han till och med hade kört VM med den.
Den var ganska bra portad plus att bränsletanken var modifierad så den gick lägre ner på samma sätt som det blev original 88. Det var väl i syfte att sänka tyngdpunkten.
Coolt, men det tristare var att den plastsvetsade tanken inte höll tätt.

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
Dags att starta motorsågen :fattartil:notme
Ja jag har lite väl mycket skuggande träd på andra sidan vägen men det är jag som äger det skogsskiftet.
Jag pratade med Norra skog om att sälja till dom men man sa att i och med att jag tänker hugga själv så tycker dom att jag skulle vänta till Oktober innan jag började.
Förut har man haft September som riktmärke men ändrat klimat har gjort att man skjutit på det en månad.
September är för blöt och varm nu för tiden så risken finns att jag får fuktskador på timret innan jag hinner sälja det och då blir det billig energived istället för dyrt sågtimmer.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Fick bli ett sådan häringa till acen nu blir den 7-8 kg lättare men enligt blackwidowe funkar detta nydesignade grenröret bättre än original med avgasspjäll.
Screenshot_20210912_135804_com.ebay.mobile.jpg

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...