"Det här köpte jag idag!"-tråden

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
En ny högtryckstvätt. Fick passa på när de var black fredag. Dom sålde visst som smör för fanns 50+ i lager och sålde slut under dagen ?
Grattis till ett bra köp, samma som jag har :tummenupp Riktigt grym maskin för de pengarna :tummenupp

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Jag satt också och tittade på den tvätten men började fundera på modellen större som behöver 16A tror ni det är värt skillnaden?

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Rekommenderat lägsta offantliga vattentryck är väl 3 Bar, räcker inte det? En högtryckstvätt på över 100 Bar... det användes när Mosaiken Hedesunda tvättade gårdagens nygjutna trappsteg (utgången produkt) med yta av dansk sjösten (numera förbjuden).

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag satt också och tittade på den tvätten men började fundera på modellen större som behöver 16A tror ni det är värt skillnaden?
Ska du ha den till rent hobbybruk så bör det räcka med den mindre, vad jag förstått av att hänga på diverse bilvårdsforum så är trefasmaskinerna mer för de som driver firma och sysslar med tvätt och polering i större omfattning.

Det första jag använde min AVA P60X till var att blåsa rent en gammal tändkulemotor som stått bortglömd i många år och var täckt av gammal ingrodd råolja, smuts och sågspån. Den blev ren.
DSC_3878.JPGDSC_3871.JPGDSC_3882.JPGDSC_3884.JPG
Ska du tvätta smutsigare saker än så? Om inte så skulle jag säga att den tvätten lär duga till alla dina behov :tummenupp :hihi

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Ni med högtryckstvättar, har ni verkligen så mycket mossa på uteplatsens trätrall att en sådan behövs?
Skönt att kunna spola av bilen, traktorn och så vidare ordentligt. Eller som jag demonstrerade ovan, gamla oljiga maskiner och motorer :hihi

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Är bara jag som provocerar lite, skulle bara kolla era PK-miljösamveten om fordonstvätt hemma på grusplanen. :näsblod

Mina hojar får insekterna borttagna med vatten (scotch-pad) när lyset fram blir för svagt och möjligen att det skvätter på dammfläckarna men struntar i polarnas "fan vad skitig den är". Däremot bilarna är för oviktiga och jag för lat så när någon klagar kör jag in på en automattvätt - om det inte regnat på ett tag.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Är bara jag som provocerar lite, skulle bara kolla era PK-miljösamveten om fordonstvätt hemma på grusplanen. :näsblod
Jag har inga som helst samvetskval över min miljöpåverkan. Jag källsorterar, pantar, komposterar, återvinner, använder flergångskassar, slutförbrukar innan jag köper nytt och betalar upp emot 20kr/l för mitt drivmedel, ingen jävel kan få mig att må dåligt över min miljöpåverkan när resten av världen fullkomligt lever rövare med miljön. Vi 10 miljoner svenskar har ett genomsnittsutsläpp av CO2 på ca 4.5ton per person och år. Kina, med sina 1.4 miljarder invånare, släpper årligen ut 8.1 ton CO2 per person. Vad jag gör är försumbart i det större sammanhanget, så jag tänker gladeligen tvätta bilen på grusplanen och den som vill komma och gnälla lär få sig en välförtjänt kalldusch med högtryckstvätten (ytterligare ett bra användningsområde).

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Min Philips e-bryggare från 2001 används fortfarande. :näsblod

Btw, sajten hellrediket.se verkar ha somnat in.
Denna är till en Isomac. Har gått sen 2004, så det får väl anses ok att byta pump nu. 200 spänn ink frakt från Litauen. Eller 600-900 i Sverige...

Hellrediket har varit användarmässigt dött väldigt länge ?. Mer att betrakta som internetarkeologi. Och servern går ner då och då har jag märkt. Nu verkar den vara igång igen...

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA