"Det här köpte jag idag!"-tråden

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
Kinesernas uppfattning om hur ett hundhalsband mäts är inte samma som övriga världens, något som visserligen redan på pappret skulle bli tight på en Husky och behöva skarvas på är till och med trång att trä på en mugg, och då är det här ändå storlek Large :D
Blir till att sy för att få hunden fin på julafton :D
IMG_20211220_165957.jpg

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
bör gå som fan har haft en original hundkojja var väl runt 35 hk om jag kommer ihåg rätt

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Om ni vill se ett yber seriöst hundkojbygge sök påprojekt binky på tuben,

2 l Turbo motor
4 hjuls drift.
Flipfront
Tja för att vara rälig är väll bara taket o utseendet bmc såhär 37 avsnitt o 4 år senare.

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Förvisso inte köpt, utan fått. Men ändå :giggle: .
Ungdomarna hemma vet precis vad jag behöver.
Kniven är en japansk Higo no Kami som är tillverkad med samma design sedan 1921.

DSC_6253.jpg

DSC_6249.jpg
God fortsättning på er!

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
From the good people of China. Beställde den 6/12 och hämtade i dag. Ganska ok leveranstid så här års tycker jag.

IMG_20211227_172057-01.jpeg

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Screenshot_20211229_114049_com.hsv.freeadblockerbrowser.jpg

Denna kameran blev det väldigt billig men får mycket bra betyg och massor ingår so. Kostar extra på många andra kameror 128Gb minnes kort bla.

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Scott.
Smörjmedel till automobilen.
Kampanj/utförsäljning på granngården.se

Bifogat

• D2B33EBD-56F6-4FF6-BA69-66F337B9D6AD.jpeg
    D2B33EBD-56F6-4FF6-BA69-66F337B9D6AD.jpeg
    359.9 KB · Visningar: 18
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Dessa adaptrar har funnits hos flera tillvärkare under ganska många år och varit smäck men nu verkar det faktiskt kunna fungera.. också. Ett litet "bevis" på det är att dom gjort dom till en borstlös maskin med slagborrsfunktion. Adaptrarna känns tunga och gedigna så jag slog till efter att ha klämt på hyllan.

Ett varningens finger då jag själv sällan handlar annat än nakna maskiner vilket jag var inne på även här, dessutom brukar jag beställa online för bättre pris men..

Naken är endast maskin + chuck

*Mellan* är maskin + chuck med laddare och 2st 2.0 batterier

Kit är maskin + chuck, vinkeladapter, offsetadapter kan vi kalla den med laddare och 2st 2.0 batterier

Menar poängen med maskin är ju adaptrarna så när jag upptäckte den failen tog jag överpriset att handla över disk istället för att beställa naken online (butiken sålde bara kit av förklarliga skäl).

20211230-162447.jpg

20211230-204926.jpg

Polish-20211230-211317240.jpg

Dels smart att sätta in ett bitsfäste på den nakna maskin men kunde önska någon form av täckgummi eller motsvarande, nu känns det som om smuts, spån och annat otyg kommer direkt in i maskineriet..?

20211230-205518.jpg

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Dessa adaptrar har funnits hos flera tillvärkare under ganska många år och varit smäck men nu verkar det faktiskt kunna fungera.. också. Ett litet "bevis" på det är att dom gjort dom till en borstlös maskin med slagborrsfunktion. Adaptrarna känns tunga och gedigna så jag slog till efter att ha klämt på hyllan.

Ett varningens finger då jag själv sällan handlar annat än nakna maskiner vilket jag var inne på även här, dessutom brukar jag beställa online för bättre pris men..

Naken är endast maskin + chuck

*Mellan* är maskin + chuck med laddare och 2st 2.0 batterier

Kit är maskin + chuck, vinkeladapter, offsetadapter kan vi kalla den med laddare och 2st 2.0 batterier

Menar poängen med maskin är ju adaptrarna så när jag upptäckte den failen tog jag överpriset att handla över disk istället för att beställa naken online (butiken sålde bara kit av förklarliga skäl).

20211230-162447.jpg

20211230-204926.jpg

Polish-20211230-211317240.jpg

Dels smart att sätta in ett bitsfäste på den nakna maskin men kunde önska någon form av täckgummi eller motsvarande, nu känns det som om smuts, spån och annat otyg kommer direkt in i maskineriet..?

20211230-205518.jpg
Jag har motsvarande blå bosch.
Har använt hörnadaptern och vinkeladaptern förvånansvärt mycket faktiskt. :tummenupp
Borrhammaradaptern är otestad än så länge.
Använder den kontinuerligt att skruva med utan att det blivit skitigt runt snabbfästet.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Rätt säker på att Bosch inte har någon slag/hammarfunktion för denna :) Däremot är Bosch vinkeljustering mer användarvänlig medan Milwaukee prioriterat den robust p.g.a. mer pang i maskineriet.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ähum.. SDS till en 15/30Nm maskin? :va Är skruvdragaren specad för ens 10mm borr? :)
Ingen aning? :)
Har inte testat ännu.
Det ska vara någon special som är sååå kraftfull enligt reklamen.
Jag fick alla adaptrarna med till skruvdragaren till bra pris och prylar är fränt. :tummenupp

Edit: hittade en kort film där den används.

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...