bonde456
Gudomlig sporthojare
Ja exempelvis, en annan känd kristall är en snöflinga.En sån här klump?
View attachment 475441
Ja exempelvis, en annan känd kristall är en snöflinga.En sån här klump?
View attachment 475441
Bor i lägenhet och har inte tillgång till vatten i mitt garage, så i går köpte jag mig en Greenworks GDC60, en portabel och batteridriven högtryckstvätt med integrerad vattentank på 20 l och ett maxtryck på 70 bar, vilket räcker gott och väl för att rengöra hojen. Batteriet räcker i 20 min, men vattnet räcker bara till 5 min aktiv tvätt. Det räcker dock precis till för att skölja av hojen, spruta på skumtvätt och skölja rent. Är mer än nöjd. Kostade mig 3000 kr inkl batteri och laddare.
I klippet används 40-volts modellen.
Hur påverkas grundvattnet av dina tvättar ?Bor i lägenhet och har inte tillgång till vatten i mitt garage, så i går köpte jag mig en Greenworks GDC60, en portabel och batteridriven högtryckstvätt med integrerad vattentank på 20 l och ett maxtryck på 70 bar, vilket räcker gott och väl för att rengöra hojen. Batteriet räcker i 20 min, men vattnet räcker bara till 5 min aktiv tvätt. Det räcker dock precis till för att skölja av hojen, spruta på skumtvätt och skölja rent. Är mer än nöjd. Kostade mig 3000 kr inkl batteri och laddare.
I klippet används 40-volts modellen.
Ta med en dunk extravatten så har du lite extra om det behövs
Hur påverkas grundvattnet av dina tvättar ?
För många år sedan blev det förbjudet att tvätta fordon utanför sin bostad eftersom det saknas avskiljare.
Jag och resten av Sveriges körande befolkning betalar drygt 20kr/L för drivmedel medan 140 gånger så många kineser betalar ca hälften. Jag källsorterar mitt skräp, återvinner, pantar och så vidare medan 1.4 miljarder indier använder Gangesfloden som sopnedkast. Ledsen, men det finns ingen miljömupp i världen som kan få mig att känna ångest och ha dåligt samvete över min miljöpåverkan, även om jag då och då tvättar fordon på uppfarten, när resten av världen lever fullständigt rövare med miljön. Den som ändå försöker skuldbelägga mig tycker jag kan ta och sluta andas och ta ansvar för sitt personliga utsläpp av koldioxid, vilket sker fullkomligt i onödan och inte är till glädje för någon.Hur påverkas grundvattnet av dina tvättar ?
För många år sedan blev det förbjudet att tvätta fordon utanför sin bostad eftersom det saknas avskiljare.
"En ny studie visar att upp till 95 procent av all plast som förorenar världshaven kommer från bara tio floder, varav åtta i Asien. Anledningen till att just de här tio floderna står för nästan all plast som läcker ut i haven är bristfällig avfallshantering."Jag och resten av Sveriges körande befolkning betalar drygt 20kr/L för drivmedel medan 140 gånger så många kineser betalar ca hälften. Jag källsorterar mitt skräp, återvinner, pantar och så vidare medan 1.4 miljarder indier använder Gangesfloden som sopnedkast.
Just pappsugröret är ju för att PETA då och då kör upp ett plastsugrör 20cm upp i näsan på en havssköldpadda för att sedan dra ut det med dramatisk effekt så att de på något snedvrängt vänster kan proklamera att det är plastsugrören som dödar världshaven, och sen får vi västerlänningar (havssköldpaddor lever i tropiska vatten, inte i östersjön direkt) ta ansvar med våra pappsugrör..."En ny studie visar att upp till 95 procent av all plast som förorenar världshaven kommer från bara tio floder, varav åtta i Asien. Anledningen till att just de här tio floderna står för nästan all plast som läcker ut i haven är bristfällig avfallshantering."
Notera att Umeåälven inte är med i listan.
- Yangtzefloden (Kina)
- Hai He-floden (Kina)
- Pärlfloden (Kina)
- Gula floden (Kina)
- Mekongfloden (Sydostasien)
- Amurfloden (Sibirien)
- Indus (Pakistan)
- Ganges (Indien)
- Nigerfloden (Västafrika)
- Nilen (Östafrika)
Ändå måste jag suga i mig min läsk (kanske tre om året) genom ett papperssugrör som smakar illa
Just pappsugröret är ju för att PETA då och då kör upp ett plastsugrör 20cm upp i näsan på en havssköldpadda för att sedan dra ut det med dramatisk effekt så att de på något snedvrängt vänster kan proklamera att det är plastsugrören som dödar världshaven, och sen får vi västerlänningar (havssköldpaddor lever i tropiska vatten, inte i östersjön direkt) ta ansvar med våra pappsugrör...
En grill för järnbitar.
Egentligen inte i dag, för den trivdes bra hos Fedex Landvetter en vecka.
Å sen tog det ett par dar att fixa ett bord till den.
View attachment 475538
Härdnings ugn?En grill för järnbitar.
Egentligen inte i dag, för den trivdes bra hos Fedex Landvetter en vecka.
Å sen tog det ett par dar att fixa ett bord till den.
View attachment 475538
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |