Var köper man dom, och ljuddämpar dom någe?
99 av hundra Cafe/scrambler/bobber-byggen på blocket skulle bli snyggare med såna.
- Dom köper man av motea-uk, via Ebay.Var köper man dom, och ljuddämpar dom någe?
99 av hundra Cafe/scrambler/bobber-byggen på blocket skulle bli snyggare med såna.
Nja....För tusen spänn får man 26 liter tvåtakts akrylatbensin och det sågar du säkert 200 kubikmeter ved på.Nu har makita passerat 20m3 fast kubik o imponerar stort. Lasset kräver inte ett fullt batteri, så hittills har makita betalat tillbaka ca 1000 spänn i icke köp av aspen. Till små gallring duger makita mer än väl.
Då har vi inte samma bensin sågar. Jag kör igenom 5 l aspen varje dag i skogen förföra året körde vi upp ett fat.Nja....För tusen spänn får man 26 liter tvåtakts akrylatbensin och det sågar du säkert 200 kubikmeter ved på.
Jag köpte en 4 liters dunk och drog ihop ett helt lastbilspaket med gran och tallDå har vi inte samma bensin sågar. Jag kör igenom 5 l aspen varje dag i skogen förföra året körde vi upp ett fat.
Sthil 262 c-mJag köpte en 4 liters dunk och drog ihop ett helt lastbilspaket med gran och tall
Visserligen inte kapat till ved utan såldes som timmer. Men i och med kvistningen blir det ju rätt mycket.
Tror att jag aldrig har köpt mer än fem liter per år och då eldar jag med egen ved. I år har jag gjort femton 1,5kbm säckar och har kvar 5-10 fällda björkar i skogen som jag inte fått hem för att fyrhjulingen är trasig.
Du kör med en mycket större och bättre såg så du är tidseffektivare skulle jag tro.Sthil 262 c-m
råkar du ha en länk till dessa "renoveringskit"? jag känner en "vän" som borde få tag på en storkubikare till ett sågverk ...Appropå motorsågar, har ni sett dom kinesiska "renoveringskiten" dom säljer?
Du får en komplett motorsåg av valfritt märke i kartongen, men får skruva ihop lite själv, och inga dekaler/ingjutna märken.
Jag läste en rewiew av en Amerikan som hade köpt flera olika, och han hade erfarenhet av orginalen, dom var inte mycket (om något) sämre än orginalen.
Han trodde att livslängden kanske var något kortare, men det uppvägdes av att man fick en fabriksny proffs modell för vad en begagnad hobbymodell skulle ha kostat.
Givetvis var det några år gamla modeller och inte det senaste
råkar du ha en länk till dessa "renoveringskit"? jag känner en "vän" som borde få tag på en storkubikare till ett sågverk ...
Ett bastuaggregat?
Hur långt räcker en gastub? Har med på vanliga cykelturer men har aldrig tänkt på att den skulle räcka till mc-bruk (men kanske tre flaskor räcker?)
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|