Det hände en grej...
Har saknat min RD350 sedan jag som ung fattig student tvingades sälja den av rent ekonomiska skäl, och har länge letat efter en ersättare. Hade såklart helst velat hittat en LC som var vad jag hade, men då dessa tillverkades under så få år så är de närmast omöjliga att få tag i till rimliga priser... Har även övervägt att försöka spåra upp och köpa tillbaka "min", men den gick på export till Norge så det blir troligen inte lättare... Med det sagt, när det dök upp en YPVS i bruksskick till salu i grannkommunen kunde jag helt enkelt inte inte motstå:
View attachment 476404View attachment 476405View attachment 476406View attachment 476407
Den är lite halvsunkig i plast, lack och plåt, några fula bulor i tanken, sprucken bellykåpa och allmänt sliten, men motorn verkar väldigt frisk och det sitter bra delar på den. Besiktigad/besiktningsbefriad dessutom, så inget pyssel tänkt med denna just nu utan bara tänkt som en mysig nostalgiåkhoj. Att vid köpet kicka igång den (startade på första) och ta en liten provtur var en nostalgitripp utan dess like, även om det inte är exakt samma modell som jag hade så är igenkänningsfaktorn otroligt stor. Känns fantastiskt fint att vara tillbaka i tvåtaktsträsket!