Jag är ledsen att behöva meddela att idag händer det. Jag gick och köpte en BMW r1250gs Adventure flång ny med precis allt man kan få till.
Är detta slutet?
Bara att beklaga, jag är ytters avundsjuk så här på morgonkvisten.Jag är ledsen att behöva meddela att idag händer det. Jag gick och köpte en BMW r1250gs Adventure flång ny med precis allt man kan få till.
Är detta slutet?
Pumpandet har tidigare skötts då och då på mackar, men mest med hjälp av en cykelpump hemma. Så du anar inte hur rätt du har, den där portabla kompressorn var väl spenderade pengar.Du behövde verkligen en portabel kompressor. ?
Cool story bro.Nu kommer jag att låta skitgammal (och snål)
Men i någon bok jag läste som barn (jag läste nå jävulskt med böcker) så var det ett fattigt barn (förmodligen på 40-50 talet i boken) som för sin magra veckopeng gick till konditorn och bad att få köpa en strut/påse med skadade kakor billigt.
Jag tyckte det lät smart, dom smakar ju samma även om dom är kantstötta, så jag testade hos den lokala konditorn, han gick in i bageridelen och hämtade en hel plåt med bondkakor, tömde den i en påse och sa "här har du en påse för (whatever summa jag hade räckt över)"
Jamen sa jag, "dom var ju inte skadade", varpå han sa "Då får du väl skaka påsen tills dom blir det, det tänker inte jag göra åt dig"
Exakt så utspelade det sig i boken också, så konditorn hade nog läst samma bok.
Jag kom att tänka på det när jag såg "2:a sortering" på godiset, det är ju samma med dom, inte fan smakar dom sämre om dom är kantstötta.
Nu måste jag googla och se om det finns någon godistillverkare i stan med butik....
Efter 15 år var det dags att byta - denna är tystare med bättre kapacitet View attachment 484921
Sopade från fabriksgolvet?Nu kommer jag att låta skitgammal (och snål)
Men i någon bok jag läste som barn (jag läste nå jävulskt med böcker) så var det ett fattigt barn (förmodligen på 40-50 talet i boken) som för sin magra veckopeng gick till konditorn och bad att få köpa en strut/påse med skadade kakor billigt.
Jag tyckte det lät smart, dom smakar ju samma även om dom är kantstötta, så jag testade hos den lokala konditorn, han gick in i bageridelen och hämtade en hel plåt med bondkakor, tömde den i en påse och sa "här har du en påse för (whatever summa jag hade räckt över)"
Jamen sa jag, "dom var ju inte skadade", varpå han sa "Då får du väl skaka påsen tills dom blir det, det tänker inte jag göra åt dig"
Exakt så utspelade det sig i boken också, så konditorn hade nog läst samma bok.
Jag kom att tänka på det när jag såg "2:a sortering" på godiset, det är ju samma med dom, inte fan smakar dom sämre om dom är kantstötta.
Nu måste jag googla och se om det finns någon godistillverkare i stan med butik....
Min låter som att den försöker väcka de döda.Ofta är det luftinsuget som brölar på en kompressor, kan man dra det till utsidan, eller i alla fall till någon skrubb så blir dom ofta rejält tystare.
Ett luftfilter funkar också som ljuddämpare
Min låter som att den försöker väcka de döda.
Inte på kyrkogården en par kilometer bort, utan i Baltikum någonstans.
Blev inte bättre av att ett ben försvann spårlöst
Tryckluft är djävulens påfund.
Verkar som skruvkompressorer är mer för industri/proffs - tryck o flöde är i paritet med alla andra kompressorer men de har alltid hög kapacitet (o högt pris)Jag vet inte om dom är sämre på att leverera tryck, för på det måleriet var det flöde som var viktigt, inte tryck, och att luften var ren.
(den användes både till färgsprutor och friskluftsmasker)
Noppe när dom byter sort i maskinerna så blir dom första ca 100 kg lätt deformerade innan mängden smet i form är exakt inställd.. Så absolut inget annat fel än formen..Sopade från fabriksgolvet?
Som glass - när man byter sort körs ett antal liter ny glass igenom för att rensa alla kanaler. Mix-glass, smakar helt ok den ocksåNoppe när dom byter sort i maskinerna så blir dom första ca 100 kg lätt deformerade innan mängden smet i form är exakt inställd.. Så absolut inget annat fel än formen..
O inte fan bryr sig arbetskompisar a om detta dom är som en flock vargar när lådorna kommer upp på borden.
12 kg förra gången räckte i 3 dagar?
Har en - suverän att klyva de där smala rackarna jag eldar med i badtunnanEn pryl att klyva ved med utan att behöva svinga en yxa.
View attachment 485017
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |