Nja, just den föll mig inte riktigt i smaken men däremot var jag iväg på antikmässa i fredags och hittade denna:@Bushido
Avsågat Hagelgevär Licensfritt säljes i Borås | Blocket
5800 kr - Historiska föremål - Borås - Licensfritt. Dubbelpipigt. Slaglås är det på den nu. Har tidigare varit flintlås för ca 200 år sedan....Tillverkat in...www.blocket.se
Nåt i din smak att komplettera revolvern med?
Nu bränner du pengar fort ser jag...Nja, just den föll mig inte riktigt i smaken men däremot var jag iväg på antikmässa i fredags och hittade denna:
View attachment 501741
Svenska flottans m1845 i fantastiskt fint skick
Denna var faktiskt inte så dyr, billigare än den sönderkapade hagelbrakaren ovanNu bränner du pengar fort ser jag...
Ok... Nu bränner jag pengarna lite snabbare...Nu bränner du pengar fort ser jag...
Helt klart är det så, så jag nöjer mig med exemplar som denna som är lite halvslitna utvändigt men bra rent mekaniskt. De är iallafall inte fruktansvärt dyra, och utseendet spelar mindre roll på skjutbanan. Sen gör det inte riktigt lika ont i själen att använda ett föremål om skicket är halvslitet redan från börjanDe där brukar inte vara billiga om de är i bra skick. Finns en svartkrutsgrupp på FB med folk som är duktiga på det där, om man vill ha tips på renovering od.
Du gör lite som jag med nya hobbies - all in... Jag har tydligen ADD av något slag, vilket förklarar en del
Nä, det VAR det, nu är det en hojkompressor jue.Det där en bilkompressor, ju.
- Har du "Buy quality, cry once"-gurun en Biltemakompressor?View attachment 502134
Nu har den kommit!
Andas kvalitet, precis som föregångaren vilken såldes till ny glad ägare.
”Är man snål köper man begagnat” ligger på en stark andraplats bland levnadsreglerna. Fick en tre månader gammal kompressor inkl massor av tillbehör, extraslang, spikpistol och dyckert för en livstid för en tusenlapp… så jag får ta det där gråtandet när den pajar. Men den har funkat utmärkt i mer än tio år nu.- Har du "Buy quality, cry once"-gurun en Biltemakompressor?
- Min funkar också prima. Ibland är det mer smart än snålt att köpa begagnat, om man har koll på vad man får för pengarna.”Är man snål köper man begagnat” ligger på en stark andraplats bland levnadsreglerna. Fick en tre månader gammal kompressor inkl massor av tillbehör, extraslang, spikpistol och dyckert för en livstid för en tusenlapp… så jag får ta det där gråtandet när den pajar. Men den har funkat utmärkt i mer än tio år nu.
Fonder..
(förlåt mig "Two-stroke-man" och "SJP" för mina ogenomtänkta handlingar)
Oaktat sakfrågan så vill jag ge en stor eloge till ett föredömligt svar!När eleven läst boken och ändå tror sig veta bättre så vet magistern att han antingen står inför ett geni eller den raka motsatsen. I inget av fallen behöver magistern någon ursäkt.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|