"Det här köpte jag idag!"-tråden

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
IMG_9497.jpeg

Investerade en hundring. Egentligen är jag för snål för att köpa såntdär BMW-gubbs-bling men begagnat är gott.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
@Bushido

Nåt i din smak att komplettera revolvern med? 🙂
Nja, just den föll mig inte riktigt i smaken men däremot var jag iväg på antikmässa i fredags och hittade denna:
20240730_004055.JPG
Svenska flottans m1845 i fantastiskt fint skick:kär

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Embargo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Feb 2014
Hoj
Flertal gamla häckar
Idag blev det en sån här:

3D Carbon Design 1 x High Quality Stainless Steel T-Holder (77mm Long) with Red Reflector, E-Certified, Universal Motorcycle (77mm T-Stand) https://amzn.eu/d/068LYzWq

Avsedd att brukas med min superolagliga miniskylt. Men men, ett lagbrott mindre och synas kan ju aldrig vara fel? :banana

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Ska se om den duger till stark magnet på styret, risk att metallplattan är väl tunn men då får jag knåpa dit något. Beställde 2st att labba med, 49kr st :tummenupp
galaxy-s23-ultra-skal-ringhallare-anti-fall-svart-28.png

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Nu bränner du pengar fort ser jag...
emoji38.png
Ok... Nu bränner jag pengarna lite snabbare... :rodnar

Kände att min Remington Navy behövde en kompis, så idag fick jag hem denna Remington model 1858 Army (Navy = kal.36, Army= kal.44):
20240730_223858.JPG
Inte riktigt lika fint skick som min Navy, framförallt pipan har ganska djup pitting utvändigt och laddarm plus hammare är inte original. Men med tanke på hur pipan ser ut utvändigt så är räfflorna i den förvånansvärt bra och i övrigt rent mekaniskt är den perfekt. Låser upp i princip helt stumt med kanon indexering och minimalt glapp mellan pipa och cylinder. Kommer nog bli en trevlig bekantskap på skjutbanan :banana :tummenupp

Här ser man förresten skillnaden mellan de olika kalibrarna:
20240730_224156.JPG20240730_224242.JPG20240730_224343.JPG
Ramen på Armyn är något högre än Navyn för att husera den grövre cylindern, i övrigt är det i princip samma pistol.

Last edited:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
De där brukar inte vara billiga om de är i bra skick. Finns en svartkrutsgrupp på FB med folk som är duktiga på det där, om man vill ha tips på renovering od.

Du gör lite som jag med nya hobbies - all in... Jag har tydligen ADD av något slag, vilket förklarar en del

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
De där brukar inte vara billiga om de är i bra skick. Finns en svartkrutsgrupp på FB med folk som är duktiga på det där, om man vill ha tips på renovering od.

Du gör lite som jag med nya hobbies - all in... Jag har tydligen ADD av något slag, vilket förklarar en del
Helt klart är det så, så jag nöjer mig med exemplar som denna som är lite halvslitna utvändigt men bra rent mekaniskt. De är iallafall inte fruktansvärt dyra, och utseendet spelar mindre roll på skjutbanan. Sen gör det inte riktigt lika ont i själen att använda ett föremål om skicket är halvslitet redan från början :gnissla

Är redan med i ett par sådana FB-grupper :tummenupp

Jag känner igen mig, jag brukar säga att jag har NFED (nåt fel e det) :gnissla :hihi

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
IMG_9609.jpeg

Nu har den kommit!

Andas kvalitet, precis som föregångaren vilken såldes till ny glad ägare.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
- Har du "Buy quality, cry once"-gurun en Biltemakompressor?
”Är man snål köper man begagnat” ligger på en stark andraplats bland levnadsreglerna. Fick en tre månader gammal kompressor inkl massor av tillbehör, extraslang, spikpistol och dyckert för en livstid för en tusenlapp… så jag får ta det där gråtandet när den pajar. Men den har funkat utmärkt i mer än tio år nu.

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
”Är man snål köper man begagnat” ligger på en stark andraplats bland levnadsreglerna. Fick en tre månader gammal kompressor inkl massor av tillbehör, extraslang, spikpistol och dyckert för en livstid för en tusenlapp… så jag får ta det där gråtandet när den pajar. Men den har funkat utmärkt i mer än tio år nu.
- Min funkar också prima. Ibland är det mer smart än snålt att köpa begagnat, om man har koll på vad man får för pengarna.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Fonder..

(förlåt mig "Two-stroke-man" och "SJP" för mina ogenomtänkta handlingar)

När eleven läst boken och ändå tror sig veta bättre så vet magistern att han antingen står inför ett geni eller den raka motsatsen. I inget av fallen behöver magistern någon ursäkt.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år