"Det här köpte jag idag!"-tråden

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Visst är det sjukt. Det är omöjligt att köpa kanyler och sprutor eftersom dom tror man ska injicera droger med dom samtidigt som knarkare får nya gratis.

När dom frågat mig när jag försökt handla på apoteket så har jag provat säga först vad jag egentligen ska ha dom till. Och det blir tvärtstopp, då har jag frågat ifall jag inte kan få några gratis istället om jag säger att jag knarkar.
Då blir blir dom liksom förskräckta och verkar knappt veta vad dom ska säga men det är ändå tvärstopp.

Bara att fråga någon som jobbar inom sjukvården istället. Nu har jag dock ett litet lager efter att jag fick ärva kompisens mor som blev sjuk innan hon dog.
Vad ska du injicera då?

Börja hobbybruka botox?

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Visst är det sjukt. Det är omöjligt att köpa kanyler och sprutor eftersom dom tror man ska injicera droger med dom samtidigt som knarkare får nya gratis.

När dom frågat mig när jag försökt handla på apoteket så har jag provat säga först vad jag egentligen ska ha dom till. Och det blir tvärtstopp, då har jag frågat ifall jag inte kan få några gratis istället om jag säger att jag knarkar.
Då blir blir dom liksom förskräckta och verkar knappt veta vad dom ska säga men det är ändå tvärstopp.

Bara att fråga någon som jobbar inom sjukvården istället. Nu har jag dock ett litet lager efter att jag fick ärva kompisens mor som blev sjuk innan hon dog.
Går det inte att beställa på nätet? Är ok att beställa från utlandet ? Tullen borde väl inte ha några åsikter om det?

Gamepad

No comments
Gick med
10 May 2005
Hoj
Vakum

Bara att fråga någon som jobbar inom sjukvården istället. Nu har jag dock ett litet lager efter att jag fick ärva kompisens mor som blev sjuk innan hon dog
Går utmärkt att beställa från Amazon.

Sprutor

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Kanyler använder jag när jag fyller stötdämpare med gas. Jag återanvänder dom men dom har begränsad livslängd.

Små sprutor i olika storlekar använder jag för dosering av diverse vätskor, oftas olja i framgafflar.
Sprutor utan nål med mätskala finns på hyllan både på apoteket och den lokala skruvargubbehandeln. (Och kostar typ 2€)
Kanyler kan dock vara värre

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Sprutor utan nål med mätskala finns på hyllan både på apoteket och den lokala skruvargubbehandeln. (Och kostar typ 2€)
Kanyler kan dock vara värre

Stora sprutor ja.
Apoteket kallar dom stora för sköljspruta.

Behöver du en stor spruta så säg sköljspruta på apoteket så slipper du en massa konstiga frågor och misstänksamma blickar.

Last edited:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Det blev en beställning, tack för tipset!

Mvh
Naturligtvis började sprutan muppa sig, som alla sådana, efter en stund. Får plocka isär och kolla packningen. Enkel konstruktion, så det brukar mest handla om svaga o-ringar eller liknande som gör att det läcker eller inte får kraft nog. Men jag hann med 1,5 tub in i kulleder mm. Så får se om det hjälper mot gnisslet. Hittade trasig drivaxeldamask också, så det finns mer att göra 🫣

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Hoppas på att kunna vara lite mer ute I stugan i sommar utan att bli helt uppäten.
b8660ebb5d382ebad4e9097b5c4f3efb.jpg

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

Efter åkt ur riksdagen vid nästa val blir det ju att anpassa kostymen till budgeten. Så personalen börjar lämna​

1743453995177.png

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Stora sprutor ja.
Apoteket kallar dom stora för sköljspruta.

Behöver du en stor spruta så säg sköljspruta på apoteket så slipper du en massa konstiga frågor och misstänksamma blickar.

Vi köper kartongsvis från veterinären. Aldrig några problem, men det beror säkert på vem man har att göra med.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Hur ska jag tänka gällande placeringen?
Första året skulle jag börja nära där myggen kommer ifrån om det finns dike eller skog. Dammsuga bort de första. Sen om det börjar komma mygg nära huset eller var man nu vill kunna vara ostört, så sätter man den där. I skugga, vindskyddat och tex under träd eller buskar där myggen gömmer sig. Det kan behövas flytt lite nu och då för att hitta rätt ställe. Sedan flytta tillbaka när fångsten börjat minska.

Viktigt med doftämnet och byta det en gång per månad. Billigast är flaskor som man fyller på nytt ifrån och återanvänder de gamla tabletterna.

Finns mycket att säga om service och fixa om det krånglar, men en ny maskin bör rulla på några säsonger innan det kan behövas en genomgång. Men det är inte svår teknik att greja med. Delarna kostar dock en slant.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Sen är det bara att skaka ur och köra myggproteinburgare.

Nyheter
Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...

Årets MC-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Fira motorcykelns dag 3 maj

Den 3 maj firas Motorc...

Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Triumph redo för terrängen

Inför 2025 lanserar Triumph...

Dags för hjälmbytarvecka

En mc-hjälm är färskvara oc...

ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget

Som svar på USA:s beslut at...

Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?

John är snart på väg till S...

ExploreBike: Offroadkurs för äventyr

I vår lanseras offroadträni...