"Det här köpte jag idag!"-tråden

Bacchus

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
en liter twin
Fan, har du så stor trädgård så att du måste ha navigator på åkgräsklipparen? :brynad
Har navigatorn till att hitta gräsklipparen.
Klipper inte så ofta så ibland blir den överväxt:brinnerup

Definitionen på onödigt rik, GPS på trädgårdstraktorn...

Behövs det är man onödigt rik
Har man det trots att man inte behöver det är man onödigt rik...
Just nu är jag onödigt fattig på övertidstimmar:mad:

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Äntligen kom den! Min beställning från highland store i scotland!:yoparty
Det här mina vänner, det är vad jag ska ha på mig på studenten!:tummenupp

Bifogat

• DSC01339.JPG
    DSC01339.JPG
    47.9 KB · Visningar: 193

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag hoppas för jefvulen att du har skotskt påbrå.

Ytterligt lite, långt bort på mammas sida (har jag hört, har inte rotat djupare i det där). Det spelar dock ingen roll för mig hur mycket eller lite jag har med landet i fråga att göra, det är en av de mest fascinerande kulturerna i mänsklighetens historia och jag älskar allt som har med Scotland att göra!:tummenupp Dessutom är kläderna snygga:D

Jag spelar säckpipa också, om det gör att det känns bättre för dig:pannkyss

Last edited:

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Ytterligt lite, långt bort på mammas sida (har jag hört, har inte rotat djupare i det där). Det spelar dock ingen roll för mig hur mycket eller lite jag har med landet i fråga att göra, det är en av de mest fascinerande kulturerna i mänsklighetens historia och jag älskar allt som har med Scotland att göra!:tummenupp Dessutom är kläderna snygga:D

Jag spelar säckpipa också, om det gör att det känns bättre för dig:pannkyss

Jag tycker japansk historia är otroligt fascinerande men inte fan klär jag ut mig till Samurai för det. Störtlöjligt. :mad:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Jag tycker japansk historia är otroligt fascinerande men inte fan klär jag ut mig till Samurai för det. Störtlöjligt. :mad:

Du får tycka vad du vill, jag bryr mig inte:tungan

Edit: Och jag är för övrigt inte utklädd, jag är UPPklädd. Kilt och tillhörande kavaj är att betrakta som finkläder för högtidliga tillfällen, och alltså kommer jag bära dem då jag tar studenten. Oavsett om du tycker att det är löjligt eller ej:)

Last edited:

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Du får tycka vad du vill, jag bryr mig inte:tungan

Edit: Och jag är för övrigt inte utklädd, jag är UPPklädd. Kilt och tillhörande kavaj är att betrakta som finkläder för högtidliga tillfällen, och alltså kommer jag bära dem då jag tar studenten. Oavsett om du tycker att det är löjligt eller ej:)

Brukar det inte vara så att man ska ha ett speciellt mönster på kilten (tartan kallas det har jag för mig) som är speciellt för vilken klan man hör till?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Brukar det inte vara så att man ska ha ett speciellt mönster på kilten (tartan kallas det har jag för mig) som är speciellt för vilken klan man hör till?

Stämmer, min kilts tartan är klanen MacDougall modern. Det är den enda lilla ledtråd jag lyckats få tag i och jag har ingen aning om jag egentligen har några anknytningar dit eller om det bara är ett löst rykte, men oavsett vad så gillar jag deras tartan och jag känner stor samhörighet med landet så det fick det bli. Sen så finns det mer "universella" tartans också som exempelvis används inom militären när många människor utan släktsamhörighet ska matcha varandra, till exempel royal stewart tartan (som för övrigt påminner ganska mycket om MacDougalls tartan):)

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Hoj
En sån grön.
Detta köpte jag för ca 10 min sen.
Nu är all utrustning inhandlad så man kan börja träna lite mer aktivt.

Bifogat

• pi_1920.jpg
    pi_1920.jpg
    27.7 KB · Visningar: 51
  • pi_2050.jpg
    pi_2050.jpg
    37.8 KB · Visningar: 53
  • pi_1992.jpg
    pi_1992.jpg
    75.5 KB · Visningar: 55

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Jag köpte en sån "hundbältes-sele" idag till vovvsen, så nu ska han få vara med och åka i min bil också.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
1kg varmkorv
500gram kassler
3kg potatis
2l youghurt 2% fett, vaniljsmak
3dl mellangrädde
2st Barbequesås á 250ml
2pkt Digestive
2pkt Pringlesburkar
2st stora jävla parasoller *knepig böjning plural men såg bättre ut än standard*
20ltr tapetklister

Tänkte köpa en skitbillig högtryckstvätt för 695:- men kom sedan på att man får alltid vad man betalar för och en högtryckstvätt som pajjar inom en vecka känns inte aktuellt. Sen kom jag även på att jag har flickvän så hon får givetvis tvätta både bil och hoj.

Edit/ Glömde ju skriva med 1kg gul lök!!!

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Stämmer, min kilts tartan är klanen MacDougall modern. Det är den enda lilla ledtråd jag lyckats få tag i och jag har ingen aning om jag egentligen har några anknytningar dit eller om det bara är ett löst rykte, men oavsett vad så gillar jag deras tartan och jag känner stor samhörighet med landet så det fick det bli. Sen så finns det mer "universella" tartans också som exempelvis används inom militären när många människor utan släktsamhörighet ska matcha varandra, till exempel royal stewart tartan (som för övrigt påminner ganska mycket om MacDougalls tartan):)

Kilt är betydligt bekvämare än det ser ut.
kanske dags för en hojtripp i the highlands?
Utan kilt.
Med byxor.

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
1kg varmkorv
500gram kassler
3kg potatis
2l youghurt 2% fett, vaniljsmak
3dl mellangrädde
2st Barbequesås á 250ml
2pkt Digestive
2pkt Pringlesburkar
2st stora jävla parasoller *knepig böjning plural men såg bättre ut än standard*
20ltr tapetklister
!!!
Piks år it ditt nått häppen.:gnissla

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Kilt är betydligt bekvämare än det ser ut.
kanske dags för en hojtripp i the highlands?
Utan kilt.
Med byxor.

Jag tycker att det ser hyfsat bekvämt ut också, men det är verkligen fruktansvärt bekvämt när man väl fått allt på sig:tummenupp Dock tycker jag att det blir enormt mycket bättre med kallingar under (Hädelse, jag vet... Förlåt då:tungan ):D
Det ska jag nog definitivt göra någon gång, men som du säger så blir det nog inte iförd kilt...:gnissla Kilten får definitivt hänga med, men inte fan kör man mc i den:D

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag tycker att det ser hyfsat bekvämt ut också, men det är verkligen fruktansvärt bekvämt när man väl fått allt på sig:tummenupp Dock tycker jag att det blir enormt mycket bättre med kallingar under (Hädelse, jag vet... Förlåt då:tungan ):D
Det ska jag nog definitivt göra någon gång, men som du säger så blir det nog inte iförd kilt...:gnissla Kilten får definitivt hänga med, men inte fan kör man mc i den:D
http://www.thegreatescapetours.co.uk/index.html

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Arbetslös. Check.
Shoppar satan. Check.

F800GS-bars-MAIN.jpg

BP0017B_BMWF800GS(2).jpg

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...