Det kan inte vara SANT...

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Hoj
Ducati 748 2002
Ha, ha , ha , ha! :crash
Alltså ibland vet jag inte hur kul jag är, ha, ha! :rofl
För fyra veckor sedan beställde jag jag ny 2-t olja åt Mito, ha, ha!
Jag hade mannskapet på tillbehrsbutiken att ta hem den äkta varan, helsyntetisk racing 2-t. Precis vad Cagiva rekomenderade, ha ,ha :tummenupp !
En halv vecka senare fick jag så oljan, kollade noga att det faktiskt var den olja den skulle ha och hällde i den i oljetanken, ha, ha! :lol
Senare på kvällen när jag skulle åka till stan på fotbollsträning, så ,ha, ha, 2km hemifrån stannade min älskade maskin, ha, ha!
Pappa och jag satte den på bilsläpvagnen och for hem med den.
Först provade vi med att byta tändstift, klart, de skulle ju specialbeställas från huvudstaden, ha, ha. :rofl
En halv vecka dit...
Nå när vi väl fick de ädla platinumstiften inte startade det ändå, ha, ha.
Då for vi med det till service, de trodde att det var något fel på förgasaren, nej, nej, ha, ha.
Förgasaren var OK.
Så skickades hela motorn till kontroll till den lokale Cagiva-försäljaren där det konstaterades, ha, ha, ha:
MOTORN VAR RAKT IGEN HELT RÅTT SKUREN, HA, HA, HA, HA HA!!!
Ny cylinder och kolv att införskaffa , grattis, ha, ha och 4 veckors körtid upp i luften + en ##### massa pengar.
Just det ja, min Mito är ju som ni flesta vet köpt i somras, hm, alltså bara 2 månader gammal och skuren, just det den har ju faktiskt strypningarna i, ha, ha...

Ha, ha!

Tacka vet jag Aprilia, finns i varenda gathörn och körs av varenda pundare, men håller gör dom, min nästa hoj, en Aprilia
:tummenupp

Majkel

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Xr600 dubbelknas, Bandit 1200
Köpte ny jag oxå, en 02a(köptes 03) o den håller finfint.

APRILIA!!!

Esquina

HV71 Svenska mästare 2004!!!
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Ingen längre
Tråkigt när saker och ting inte håller... Men vad gör man? Jag skulle vara skitlack på säljaren... lär ju varit i hyperdåligt skick!

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
Surt som fan. Jag vet inte varför och egentligen ska det inte spela nån roll men min erfarenhet är att 2-T ofta skär i samband med byte av olja, speciellt då om oljan blandas. Kanske har jag bara haft otur eller så ligger det nåt i detta, finns säkert nån oljeexpert som kan mera om detta.

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Gulsnabbtrajja skrev:
Surt som fan. Jag vet inte varför och egentligen ska det inte spela nån roll men min erfarenhet är att 2-T ofta skär i samband med byte av olja, speciellt då om oljan blandas. Kanske har jag bara haft otur eller så ligger det nåt i detta, finns säkert nån oljeexpert som kan mera om detta.

Byte mellan fabrikat då eller?

Har jag aldrig hörttalas om förut men det är säkert inte omöjligt att det är så.

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
EBS skrev:
Byte mellan fabrikat då eller?

Har jag aldrig hörttalas om förut men det är säkert inte omöjligt att det är så.

jag har bytt å blandat olja flera ggr... å det har inte skurit flr mig..

ja, hojen har skurit.. men inte pga det.. det blev lite dåligt me vatten i den... då blev det lite flr varmt..

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Hoj
Ducati 748 2002
UPPPDATE

UPPDATE:

Tro det eller ej, men ikväll far jag efter den italiensktyske patienten. Gissa om det blir åka av ikväll inne i centrum, 17 grader ute, ganska bra förspänt... :squid jag har fortfarande inte fått någon orsak till kolandet men får det i samband med att jag kommer till servicen.

to be continued.............. :rock

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Gulsnabbtrajja skrev:

Jag blev fick iaf ett råd av en mc-försäljare att INTE blanda olika fabrikat av 2-takts olja. Just av orsaken att den kan skära....Om han har rätt vet jag inte...men det verkar ligga något i det!

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Du gjorde kanske samma misstag som min farbror, när han hällde i ny olja i sin bil kom det i en minibit aluminumfolie som sitter för oljan när den är ny, skar ;)

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras