Det mest hatade jobbet

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Proktolog tror jag är ett riktigt skitläkaryrke.
Ändå skönt att de finns om man behöver en.

Överlag är det konstigt att folk blir tex gynekolog när det finns så mycket annat.

Men som sagt, toppen att många ställer upp och inte jobbar med totalt meningslöst skit inom privat sektor.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
President i USA? 🤔

Oavsett vem som väljs kommer ca 50% av USA's befolkning att formligen avsky den nya presidenten.
Blir inte så lätt att laga det landet...:3freak

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Både och, riktig HR är bra, inflyttad Stockholmstjej som vill jobba med employer branding och diversity, kanske blir mer av en ALU-insats mot glesbygd.
Jo, det finns både och - det kan jag hålla med om. Men vårt HR blev lekplats för nyexade tonåringar (känslan man fick) som hade nollkoll och bara blev 1732195381685.png

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jo, det finns både och - det kan jag hålla med om. Men vårt HR blev lekplats för nyexade tonåringar (känslan man fick) som hade nollkoll och bara blev View attachment 506732
Japp, också sett.

Minns en av mina tidiga chefer som sade att HR är sådana som vill ha åsikter om allt men tar ansvar för inget.

När han sedan skulle befordra mig till chef så satte HR sig på tvären då jag ansågs vara för ung så de köpte hon hel dags psykologisk utvärdering, riktig pajasdag för övrigt, men "tyvärr" så fick jag bra resultat så jag fick jobbet, och HR kvinnan fick kort därpå sparken av chefen som hade problem med HRs eviga åsikter. 🥹

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Japp, också sett.

Minns en av mina tidiga chefer som sade att HR är sådana som vill ha åsikter om allt men tar ansvar för inget.

När han sedan skulle befordra mig till chef så satte HR sig på tvären då jag ansågs vara för ung så de köpte hon hel dags psykologisk utvärdering, riktig pajasdag för övrigt, men "tyvärr" så fick jag bra resultat så jag fick jobbet, och HR kvinnan fick kort därpå sparken av chefen som hade problem med HRs eviga åsikter. 🥹
Svinhugg går igen!!

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
IT/Systemsupporten börjar bli bra nära nu.
De åstadkommer bannemig inte mycket dom dära...

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Tillsammans med mäklare då...
HR-personal...........?

Ett rungande ja på båda. Meningslösa tramsjobb som kräver noll kunskaper men som ändå har lyckats bli någon slags maktfaktor i samhället...

En släkting har precis sålt en villa. Jag bedömer mäklarens arbetsinsats som max två arbetsdagar med annons, visning, övervaka en budgivning och kontraktskrivning. Sedan faktureras en hundring för besväret...Fotograf, energibesiktning och alla andra former av besiktning som också behövs faktureras naturligtvis separat...Med facit i hand är det ju den karriären man skulle ha valt - totalt okunnig och obildad person med noll kunskaper om villor, ändå en timlön mellan fem och tio tusen för att sälja just villor...Och säkert ännu mer i en större stad.

Och detta jävla gissel med HR...Jag vet inte varför, men under de sista tio åren har ju denna kategori människor flutit upp som någon slags maktfaktor inom en herrans massa företag. Ofta lika okunniga och obildade som mäklaren och naturligtvis med noll koll på företagets verksamhet och produkter. Ändå med någon slags vetorätt mot alla goda ideer och dessutom med rätt att förbruka de anställdas tid till icke vinstgenererande tramsövningar. We shall overcome istället för att jobba, typ...

Jag önskar att Elon's nya jobb hos Donald genomlyser detta, gör en massa HR-pajsare arbetslösa och skickar chockvågor även genom Europa och Sverige.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Vi har fått det för bra i samhället och hos företagen, när det finns pengar till lön åt dessa plus att dom tillåts slösa pengar på inproduktiv skit dom hittar på.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ett rungande ja på båda. Meningslösa tramsjobb som kräver noll kunskaper men som ändå har lyckats bli någon slags maktfaktor i samhället...

En släkting har precis sålt en villa. Jag bedömer mäklarens arbetsinsats som max två arbetsdagar med annons, visning, övervaka en budgivning och kontraktskrivning. Sedan faktureras en hundring för besväret...Fotograf, energibesiktning och alla andra former av besiktning som också behövs faktureras naturligtvis separat...Med facit i hand är det ju den karriären man skulle ha valt - totalt okunnig och obildad person med noll kunskaper om villor, ändå en timlön mellan fem och tio tusen för att sälja just villor...Och säkert ännu mer i en större stad.

Och detta jävla gissel med HR...Jag vet inte varför, men under de sista tio åren har ju denna kategori människor flutit upp som någon slags maktfaktor inom en herrans massa företag. Ofta lika okunniga och obildade som mäklaren och naturligtvis med noll koll på företagets verksamhet och produkter. Ändå med någon slags vetorätt mot alla goda ideer och dessutom med rätt att förbruka de anställdas tid till icke vinstgenererande tramsövningar. We shall overcome istället för att jobba, typ...

Jag önskar att Elon's nya jobb hos Donald genomlyser detta, gör en massa HR-pajsare arbetslösa och skickar chockvågor även genom Europa och Sverige.
Som jag skrev tidigare, betänk då vilken yrkesgrupp som kombinerar dessa två yrken:
Rekryteringskonsulten.

De är verkligen lägst av alla. 😄

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende