L. Mäkinen
Gudomlig sporthojare
Fördelen med styrändsspeglar är väl att man kan se något annat än sina egna axlar i dem. Man skulle i princip kunna se vem man nyss passerat.
Nästan lika dumt är backspeglar för styrändorna
View attachment 449250
Även om vissa tycker det ser snyggt ut så försämrar man hojen rent praktiskt. Du har tveklöst sämre uppsikt och breddar hojen på den bredaste punkten vilket kraftigt försämrar framkomligheten mellan bilarna. Om de åtminstone gick att köpa i gjutjärn skulle man kunna plocka backspegel för backspegel. man kan börja rista in streck i tanken för varje
Kanske har man först bytt till styrändsbackspeglar och lessnat på försäkringsärenden och sura miner eller att helt enkelt sitta lika fast i trafiken som en truckis. Det är då man helt enkelt tar bort skiten helt och hållet. "Never looked back since"
Alltså... man viker ned dem UNDER handtaget så man får synfält bakåt utan att bredda hojen liksom. Men i övrigt är de ju kassa...
Buy quality, cry once.
Fördelen med styrändsspeglar är väl att man kan se något annat än sina egna axlar i dem. Man skulle i princip kunna se vem man nyss passerat.
Nästan lika dumt är backspeglar för styrändorna
View attachment 449250
Även om vissa tycker det ser snyggt ut så försämrar man hojen rent praktiskt. Du har tveklöst sämre uppsikt och breddar hojen på den bredaste punkten vilket kraftigt försämrar framkomligheten mellan bilarna. Om de åtminstone gick att köpa i gjutjärn skulle man kunna plocka backspegel för backspegel. man kan börja rista in streck i tanken för varje
Kanske har man först bytt till styrändsbackspeglar och lessnat på försäkringsärenden och sura miner eller att helt enkelt sitta lika fast i trafiken som en truckis. Det är då man helt enkelt tar bort skiten helt och hållet. "Never looked back since"
Man kan nog inte dra alla styrändsspeglar över en kam, såna på bilden ovan (Snell) säkert samma som på eBay är värdelösa då det blir så liten bild i dom att man inte ser vad det är. Satt såna på min Thruxton då jag köpte den men jag bytte tillbaka till original och då ser man verkligen bakåt och inga axlar i dom. Dom jag har på lill Hondan funkar också men köpte några andra på ebay som är snygga men det är samma med dom det blir så smått i dom att man inte ser vad som är bakom. En bra styrändsspegel måste ju vara nära det optimala synfältet, men mycket som säljs är nog mindre bra.
Haha jo. Tanken var i alla fall god
Det är därför jag ser fram emot att "backkameratekniken" i hjälmar ska bli vanligare och bättre. Jag skulle gärna ha en modell med speglar eller liknande i hjälmen istället så att man faktiskt ser något bakåt utan att behöva titta ner i de vanliga som periskopet i en ubåt eller ha en vibrator i ändan.![]()
Testat https://www.reevu.com/ ?
Funkar rätt bra om man inte har en allt för framåtlutad körställning.
Man kan nog inte dra alla styrändsspeglar över en kam...En bra styrändsspegel måste ju vara nära det optimala synfältet, men mycket som säljs är nog mindre bra.
Ta mina pengar!Har man hakan i tanken är det nog ändå lättare att bara sticka upp knoppen än att försöka hänga av åt sidorna för att se rakt bakåt i de vanliga backspeglarna. Så länge det går att få till ett pinlockvisir så verkar den där klockren. Bra pris också
Har du testat?
Original styrändsspeglarna till min RS är det riktigt bra sikt i. Däremot är dom darriga vid vissa varvtal, motorvägsfart tex. Men det är ju bara att dra in kopplingen en sekund.![]()
Passagerare.
Fel, fel, fel. Var med på den tiden vi åkte ner till fiket och plockade upp ett tjak med egen hjälm. Inte ett onödigt tillbehör.
Var det en liten och lätt med bra aerodynamik, kallades hon för ett axmök.
plockade upp ett tjak med egen hjälm.
Nästan lika dumt är backspeglar för styrändorna![]()
Läs på innan du spyr galla. Under förutsättning att man inte har kroppsbyggnad som en hungerstrejkande vegan så finns det hojmodeller där sådana är det enda fungerande alternativet.
Det finns ju vanliga speglar som sticker ut mot änden av styret, är du bredare än hojen?
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |