Det var inte bättre förr. Det är bättre nu! Gamla hojar VS Nya

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Apropå modern teknik - hur många 90-talshojar har inte tank/bränslemätare då? Inte mina från -98 iallafall...

När jag skulle köpa ny hoj -13 så provade jag bland annat en Ducati Diavel. Ingen bränslemätare, bara lampa. Nu är ju inte det avgörande för köp för mig, men hur i hela friden kunde man skita i att fixa det på en så dyr hoj 2013? Just det, den är ju från Italien :glömdet

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Min tredje hundratjufemma var en Husqvarna SMS125 - 07, den hade varken mätare eller varning för soppatorsk.
Höll man inte koll på vad som fanns i tanken så fick man snällt rulla in till kanten och invänta morsan eller polaren med en reservdunk...

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Min tredje hundratjufemma var en Husqvarna SMS125 - 07, den hade varken mätare eller varning för soppatorsk.
Höll man inte koll på vad som fanns i tanken så fick man snällt rulla in till kanten och invänta morsan eller polaren med en reservdunk...

Inte ens reservkran? Eller har den insprutning?

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
När jag skulle köpa ny hoj -13 så provade jag bland annat en Ducati Diavel. Ingen bränslemätare, bara lampa. Nu är ju inte det avgörande för köp för mig, men hur i hela friden kunde man skita i att fixa det på en så dyr hoj 2013? Just det, den är ju från Italien :glömdet

Det är ju inte som att bränslemätare är så värst exakta alltid. På min gamla skrutt-SAAB så visar den att det går att köra 100 km till, ända tills det är typ tomt i tanken. Har kört någon äldre BMW där den först inte rörde sig alls första 10 milen och sen hoppade ner till typ 65%.

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Inte ens reservkran? Eller har den insprutning?

Förgasare :tummenupp
Reservkran fanns, och reserven var på under en liter vilket räckte lite mindre än en mil.
Total kapacitet på tanken var 9 liter.
Men med cirka 110 kilo tankad och klar så var den sjukt rolig trots blygsamma ~32hk, extremt rolig hoj!

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Hoj
2 britter och 1 svenne
Påminner mig just om min Husqvarna 256, ingen soppamätare, inte ens en lampa. Man lär sig hur många mil man kommer runt på (ca 20 mil) innan det är dags att kolla mängden soppa i tanken. :)

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping