Har nu testat lite och appen är tyvärr nästan oanvändbar.
Utöver problemet Per nämner så fungerar inte navigationen alls, hade gjort en rutt för min hemförd några dagar innan som jag sparat med vägar jag vet är bra och vägar jag kollat på google maps street view.
Problemet är att appen inte följer rutten alls, var i södra Danmark där jag inte kan vägarna så tog ett tag innan jag upptäckte det, kändes lite skummt ibland när den ville man skulle svänga av en väg för att köra in i ett samhälle och stanna vid 4 stoppljus, för att sen åka ut igen och tillbaks till vägen man var innan, men tänkte då att jag nog missat lite i rutten jag gjorde och det kanske är någon meter närmare trots allt.
Blev mer och mer misstänksam mot appen och åkte till slut in på en parkering och stannade. Upptäckte då att jag var 1½ timma från Helsingör när jag borde varit framme. Valde då närmaste väg till helsingör "mestadels motorväg" och satte fart igen. Efter 20 minuter anade jag oråd igen och stannade, då hade appen kört mig i en cirkel, var alltså tillbaks nästan exact där jag var 20 minuter tidigare. Tappade ca 2 timmar p.g.a skitappen.
En Dansk stannade och förklarade vägen så körde efter hans beskrivning istället och kom äntligen till Helsingör.
Tänkte att något måste ha blivit knas med rutten jag gjort, så gjorde en ny rutt på färjan med några mil motorväg där det inte finns bra alternativ, för att sen svänga av på de större småvägarna hem.
Sen väl i Sverige så började appen direkt dirigera mig mot Helsingborg centrum men jag VET att jag lade in att den ska åka ut mot motorvägen, så sket i vad appen sa.
Väl på motorvägen ville den jag skulle ta varenda avfart hela tiden, visste vart jag skulle så struntade i den.
Efter jag svängt av på motorvägen verkade det stämma och den följde rutten igen och tänkte att nu äntligen fungerar det. Men efter en bit märkte jag att den åter igen struntade i rutten och började välja konstiga vägar, istället för 2-filig kurvig 70-väg med bra asfalt så valde den en längre enfilig asfaltsväg som närmast liknade en puckelpist (detta med "snabbast väg mestadels motorväg" inställt.
Ville verkligen gilla appen då man får gratis premium med Svedea och då den är svensk-utvecklad, tycker det är lite kul att man kan ha sitt "garage" och lite kul med sociala media-grejen så har gett den mycket mer chanser och försökt mycket mer leta efter inställningar och annat för att få den att fungera än jag vanligtvis hade gjort, men tyvärr är den oanvändbar.
Nu sitter jag hemma vid datorn och försöker göra en rutt här i Borås, tänkte att om man bara har tillräckligt många waypoints så borde det fungera men nej.
Här försöker jag göra en rutt som följer "stora vägen" men som ni ser är appen helt koko.
Och är precis sånna här konstiga avtagare den hela tiden lägger in när man kör även om man lyckats göra en rutt som man vill ha den innan avfärd, den skiter fullständigt i dina rutter och gör sånna här konstiga svängar hela tiden. En 6 timmars tur blir till 14 med denna app.....