Detta byggde jag idag-tråden

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Snyggt jobbat, har du scoop på huven så du kan stänga eller finns det marginaler så det går med vanlig motorhuv ?
Tackar :tummenupp

Ärligt talat så vet jag inte, jag tror att det ska gå då cadillacmotorn ska vara något lägre än pontiacens men samtidigt vet jag inte riktigt var motorfästen och så vidare sitter så hur höjden blir totalt sett får bli prov och försök när det ska transplanteras. Men oavsett vilka problem som uppstår så finns det lite olika lösningar, jag har tagit i god marginal med adaptern så är det bara lite som saknas kan jag fräsa av en halv cm eller så. Och så finns det ju luftfilter burkar som sänker ner filtret runt förgasaren vilket man kan spara en del höjd på. Och i värsta fall får det väl bli ett huvscoop, jag är svag för 77ans utseende (min är en 75a med annan front och huv) som har en slags scoop så det kan vara att jag försöker bygga om till det istället. Vi får väl se när det väl blir dags :) en sak i taget, ska få motorn att gå ordentligt först. Sen ska avgaseri byggas, motorfästen tillverkas... Bara ett av mina många projekt :gnissla

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Menar du 77:an som är jubileumsmodellen med örnen på huven så håller jag fullständigt med dig, en favorit sedan "nu blåser vi snuten"
I'm in a hot persuit of an black Trans Am.
Jäklar vad jag gillar den filmen.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Menar du 77:an som är jubileumsmodellen med örnen på huven så håller jag fullständigt med dig, en favorit sedan "nu blåser vi snuten"
I'm in a hot persuit of an black Trans Am.
Jäklar vad jag gillar den filmen.
Precis :tummenupp Rumbler scoopet där luftrenaren sticker upp genom huven är bara för ballt, och spetsfronten med de fyrkantiga lyktorna är bra mycket snyggare än min glosögda variant. Har länge haft planer på att göra den konverteringen oavsett, men detta kanske blir moroten som får det gjort ifall det nu blir rent nödvändigt så att säga :hihi

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Vi har kommit fram till att det blir lagom stora bitar papper om man har perforerat hushållspapper och sen halverar rullen på höjden i bandsågen, dom är perfekta att torka bebisar i nyllet med när man matar dom. Men då behöver man ju en till rullhållare, i lagom storlek. Så jag tog lite spillvirke, jag tror det kom från emballaget till vår kamin, hyvlade, stavlimmade, grovsågade och sen svarvade jag ut foten. Pinnen kommer från en björkgren som stod och skräpade i garaget.
1668339854622.png

Det är ju löjligt kul att slänga ihop saker av gammal bråte, sånt som andra skulle ha slängt. Och varför köpte jag inte en träsvarv tidigare?! :va

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vi har kommit fram till att det blir lagom stora bitar papper om man har perforerat hushållspapper och sen halverar rullen på höjden i bandsågen, dom är perfekta att torka bebisar i nyllet med när man matar dom. Men då behöver man ju en till rullhållare, i lagom storlek. Så jag tog lite spillvirke, jag tror det kom från emballaget till vår kamin, hyvlade, stavlimmade, grovsågade och sen svarvade jag ut foten. Pinnen kommer från en björkgren som stod och skräpade i garaget.
View attachment 478529

Det är ju löjligt kul att slänga ihop saker av gammal bråte, sånt som andra skulle ha slängt. Och varför köpte jag inte en träsvarv tidigare?! :va

Pappersrullehållaren har jag inga frågot om, den blev jättebra.

Men att dela hushållspappersrullar på hälften i bandsåg?
Blir inte det ganska nära en toapappersrulle i bredd?
Varför inte använda en toapappersrulle då?

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.

Toapapper går sönder direkt.

Hushållspapper är mer hållfast.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S

Som sagt, toapapper är gjort för att lösas upp fort när det blir fuktigt, hushållspapper är till för att torka upp saker man spillt bland annat, så det håller ihop mycket bättre när det är blött. Det är tex därför man inte ska spola ner sånt i toaletten.

Att torka en nersölad och vilt fäktande ettåring med toapapper går visserligen, men det blir inte direkt lättare när man har en slemmig massa att torka med efter några sekunder.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Detta blev klart i dag sånär på bakstamen.

Har tittat på enklare typ gårdskärror och förvånas verkligen att det är någon som köper den skiten runt 10, 000 spänn.

Så en gratis ljusmast fick släppa till livet o efter ca 25 Tim jobb med att kapa svetsa kapa mera o svetsa mera så blev det så här.

Kostnad 0 kronor i material.
10 kapskivor och en flex slipskiva, ett par burkar kallgalv på svetsarna,

Fick 2 opel 13" 4 håls fälgar nu gäller det ju att tigga till sig 2 13"*175-205 däck men det finns nog på tippen.

Gäller ju budget här?
IMG_20221126_151711.jpgIMG_20221126_151729.jpg

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Detta blev klart i dag sånär på bakstamen.

Har tittat på enklare typ gårdskärror och förvånas verkligen att det är någon som köper den skiten runt 10, 000 spänn.

Så en gratis ljusmast fick släppa till livet o efter ca 25 Tim jobb med att kapa svetsa kapa mera o svetsa mera så blev det så här.

Kostnad 0 kronor i material.
10 kapskivor och en flex slipskiva, ett par burkar kallgalv på svetsarna,

Fick 2 opel 13" 4 håls fälgar nu gäller det ju att tigga till sig 2 13"*175-205 däck men det finns nog på tippen.

Gäller ju budget här?

En belysningsmast?
En höj och sänkbar?
En sån jag villhöver?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Har fackverket kvar o även en militär fackverksmast som jag tror är 18 meter.

Kan övertagas mot en liten slant om du vill.

Haha, ja, fast du bor ju mer än en Tammer bort, och den är ju svårforslad utan vagn.

överblivna militärmaster finns det gott om och jag har lite krokar ute på en sån med, tyvärr fälldes dom inte alltid med tanke på att återanvändas...

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
I dag skändade jag en Telecasterkropp med sticksåg, rasp och sandpapper.
Fortsättning följer...

View attachment 479222
Akta dig!
Min först gura var en supergo Ibanez artist. Haken var att man fick stta och spela då den var brutalt felbalanserad. Liten kropp. Den dippade så det var bara boxspel om man stod upp.
Synd då den lät kanon med sina guldiga minihumbuckers. Svart, pärlemor och guld, som ett konstverk.

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Inte i mål än, men nu börjar den likna en gitarr. Sort of ;)...

Och som du skriver blueridge, är definitivt en sitta-i-soffan-gitarr. Men är mitt första bygge, och kommer nog mest hänga på väggen.

Lägger upp en bild till när jag är i mål.

IMG_20221212_185330-01.jpeg

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Vad trevligt alla har på julafton. jag är ensam i en öde verkstads mljö för att skapa ett gäng sådanahäringa.

Screenshot_20221224_143202.jpg

O nej jag bad faktiskt barnen att inte komma dom har 65 mil ned o massa barnbarn i bilen, kände att fy fan om det skulle hända något under dom 7-8 timmarna i bilen.
Bättre dom kommer 2 veckor i sommar med bad o sol??‍♀️

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...