Bushido
Skånsk Säckpipsninja
- Gick med
- 9 Sep 2006
- Hoj
- HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
TackarSnyggt jobbat, har du scoop på huven så du kan stänga eller finns det marginaler så det går med vanlig motorhuv ?
Ärligt talat så vet jag inte, jag tror att det ska gå då cadillacmotorn ska vara något lägre än pontiacens men samtidigt vet jag inte riktigt var motorfästen och så vidare sitter så hur höjden blir totalt sett får bli prov och försök när det ska transplanteras. Men oavsett vilka problem som uppstår så finns det lite olika lösningar, jag har tagit i god marginal med adaptern så är det bara lite som saknas kan jag fräsa av en halv cm eller så. Och så finns det ju luftfilter burkar som sänker ner filtret runt förgasaren vilket man kan spara en del höjd på. Och i värsta fall får det väl bli ett huvscoop, jag är svag för 77ans utseende (min är en 75a med annan front och huv) som har en slags scoop så det kan vara att jag försöker bygga om till det istället. Vi får väl se när det väl blir dags en sak i taget, ska få motorn att gå ordentligt först. Sen ska avgaseri byggas, motorfästen tillverkas... Bara ett av mina många projekt