Dewil´s SPORTster-projekt

dewil

Sporthojsnörd
Gick med
5 May 2003
Hoj
Harley Davidson Sportster- 00
Idag lämnade jag in svingen på pulverlack och förhoppningsvis har jag den innan helgen. Jag har även beställt massa kolfiber-material och epoxy för att kunna tillverka luftburk och div andra småprylar, kommer bli spännande!

Jag ska byta ut alla oljeledningar mot stålomspunna och tänkte köra med fina eloxerade kopplingar, kommer bli nice!
Ganska rörigt med an6, an8 osv.. lite av en djungel!

Bilder kommer när det finns mer att visa!

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Fräsigt med förstyvningen av svingen!
Vad hamnade den på viktmässigt?

dewil

Sporthojsnörd
Gick med
5 May 2003
Hoj
Fräsigt med förstyvningen av svingen!
Vad hamnade den på viktmässigt?

tackar!
Jag har faktiskt inte vägt den innan och efter pga avsaknad av våg! Själva förstärkningen är dock väldigt lätt i jämförelse med svingarmen så det bör inte ha någon större negativ påverkan.
Har iofs en till förstärkning som jag inte var helt nöjd med som jag kan väga.

Jäkligt gott att svarven e fixad nu! Satte igång igår kväll med mässingsadaptern till styrstolpen. Grymt att svarva mässing! (dock inte lika kul med invändig gängning med kass tapp, blåsor i händerna!)

Ska ut o göra klart det sista på adaptern nu så jag förhoppningsvis kan komma en bra bit på vägen med att få på gaffeln till helgen!

dewil

Sporthojsnörd
Gick med
5 May 2003
Hoj
vitmålat med väggfärg, senaste modet i USA!

IMG_0412.jpg

En liten teaser, mest för egen del! Imon ska jag testa att slänga på hjulen så får jag bättre bild av det.

IMG_0408.jpg

IMG_0410.jpg

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Fan fan fan, ska man trilla dit......
Din Sportster skapar ett habegär av guds nåde.:tummenupp

dewil

Sporthojsnörd
Gick med
5 May 2003
Hoj
Spoiler alert!!!!

Monterade på hjulen och rullade ut henne i solen idag för att få bättre grepp om hur hon kommer bli och om mina bilder i huvudet stämmer. Måste vara lite självgod och säga att jag tycker det ser fett ut! Framdäcket är mulligt!:yoparty

fortsatte oxå med formarna för kolfibergjutningen, får se hur resultatet blir. Skulle behövt någon degig massa, som typ modellera, som man kunde knåda till och låta härda över.. det hade vart lättare än glasfiberväv..

De som vill vänta på slutresultatet får blunda och scrolla vidare!

IMG_0416.jpg

IMG_0415.jpg

IMG_0413.jpg

IMG_0414.jpg

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Tummen upp!

Vilket grymt bygge, all heder åt dig - ser fram emot det slutgiltiga resultatet! :)

dewil

Sporthojsnörd
Gick med
5 May 2003
Hoj
Då var kolfibergrejjerna klara. Kanske inte helt nöjd men jag är mer eller mindre perfektionist när det kommer till mina projekt. Jag har även fixat stoppen till gaffeln så kronorna inte slår i tanken. Nu kommer jag va borta en vecka så det vore grymt om jag kunde lämna in dem för lack innan så de e klara när jag kommer hem.
849a4f47.jpg

da7ae2e6.jpg

20cb7282.jpg

Dogge1972

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2008
Hoj
Buell XB12R/S-04 moddad, Järnsportster XLCH -75
Blev ju riktigt bra med kolfibergjutningen.:banana

Hela hojen börjar få en riktigt snygg stil nu.

dewil

Sporthojsnörd
Gick med
5 May 2003
Hoj
Blev ju riktigt bra med kolfibergjutningen.:banana

Hela hojen börjar få en riktigt snygg stil nu.

Tack!
Gillar stuket jag med!
Bilderna gör dock inte kolfiberdetaljerna rättvisa- bilderna är bättre! :(

Det blev några små släpp här och där plus en del luftbubblor, men men det e ju första försöket!

Ska ta kontakt med lackeraren som du tipsade om så ska han få slänga färg på gaffelkronorna så de e klara när jag kommer hem från Nyköping där vi ska härja med jobbet en vecka

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Sådär fint fick fan inte jag till det första gången jag testade att gjuta kolfiber, respekt:Bugar

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Vakuumgjöt du eller körde du samma stil som jag brukar? Stöppla, trycka och hålla tummarna? Framgent kommer jag köpa mig en pump för alla framtida kolfiber jobb.

dewil

Sporthojsnörd
Gick med
5 May 2003
Hoj
Vakuumgjöt du eller körde du samma stil som jag brukar? Stöppla, trycka och hålla tummarna? Framgent kommer jag köpa mig en pump för alla framtida kolfiber jobb.

jag körde på stöppla och hålla tummarna, e inte helt nöjd med det... funderar på om man skulle kunna gjort någon billig vakumpumps-variant. Några tips? (på stöpplingen med)

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Det finns påsar i någon tjockare genomskinlig plast som är avsedda för att kopplas på en damsugare. Man ska tydligen suga ur luften ur dem efter man packat typ kläder inför resa så att de tar mindre plats.

Sen finns det ju vakuumpaketeringsmaskiner som man använder när man packar in rökt fisk och dylikt. Använt sånna i jobb och de fungerar generellt bra om man gör rätt. Vet dock inte hur mycket man får plats med i en sådan påse och hur de klarar av epoxyn.:va

dewil

Sporthojsnörd
Gick med
5 May 2003
Hoj
Roligt med alla kommentarer och tips!

Har gått lite segt med uppdaterandet men det har inte hänt något fantastiskt banbrytande på några dagar.

Jag vart ju lite ivrig när jag kapade bakskärmen så 10 min kapande resulterade i 4 timmars svetsande, bankande och slipande för att förlänga den! Tänk på det boys and girls!

Några bilder + bild på min trevliga framskärm jag fick med posten igår!.

Har någon tips på var jag skulle kunna köpa den delen av avgasröret som går mot topparna vore jag tacksam. I rostfritt. Jörgen?:gnissla

Sånhär i rostfritt (själva "ringen"), eller tips på hur man annars kan få det tätt när man bygger eget
IMG_0472.jpg

bakskärm, innan , under och efter. Lite spackel och lack så blir det fint sen!
IMG_0434.jpg

IMG_0459.jpg

IMG_0462.jpg

IMG_0467.jpg

Ny och fin framskärm, kommer behöva lite lätt modifiering för att lira med det tjocka framdäcket
IMG_0471.jpg

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Ta med till nån som har en svarv så fixar han det på 5min i värsta fall så får vi göra en åt dig & skicka ner till Göteborg ifall det nu bara är själva ringen emot toppen du är efter.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras