Ducati Girl
We are All Aliens... BOTT#6, REC#127
Mkt viktig punkt
Jag körde Gbg - Oskarshamn t/r nonstop för Gotland Ring i somras, det gör jag ALDRIG om. Ok, det var hällregn 90% av tiden och min superergonomiska (svindyra) klättringssäck visade sig inte vara idealisk att ha på ryggen i 140 knyck...var helst slut när jag kom hem.
Så har man några timmar i sadeln till banan så avstå från att "värma upp" med den transportsträckan. Hyr släp eller en buss med några polare och släng in hojarna där. Då kan man spara på krutet till banan istället.
Håller med...
Första gången jag körde bana med hoj var på Gotland ring för några år sedan under en mc semester. Vi körde först från södra Skåne till Kinnekulle för att därifrån köra nonstop till Nynäshamn och ta färjan över till Gotland med varsin 25kg packning på ryggen i ca 80mils spöregn och mörker. Efter den gången blev det några mer ggr man körde hojen till-från banan, men senare blev det bil med släp & nu en liten husbil så man slipper boka stuga/tälta.
Men den första resan var ett äventyr i sig och jag som då hade haft mitt A-kort i tre månader före mc-semestern, fick mycket erfarenhet under de två veckorna. Jag säger inte att det är fel att åka till-från vanlig bankörning om man har gathoj, men om det skulle hända någonting & man ska långt & kan ta hojen på släp, så är det att föredra!
Last edited: