Zeb_Macahan skrev:Nästa vecka kommer det enda exet som grahns tar in i 2003-2004 (om dom inte ljuger)
Xlite X-801 Checa replica
Blir det inte lite dragigt och kallt med en sån där? Flugern hålls inte borta heller.goodspeed skrev:Jag har hittat en betydligt stryktåligare hjälm. Min kan man tom stå och hoppa på utan att den kvider.
Coolt att se att det finns fler som köppt av samma sälgare..CoSmoZ skrev:min nya Shoei carbon hjälm med ren stål lookalike look & med blått spegelglas
hornen tar dock lite mycket luft i 300+ & så man måste ha lite nacke av stål
CoSmoZ skrev:min nya Shoei carbon hjälm med ren stål lookalike look & med blått spegelglas
hornen tar dock lite mycket luft i 300+ & så man måste ha lite nacke av stål
Mr_Philip skrev:En vinge tar bort lyftkraften eller vad fan det heter! Det är ju samma sak som en bil, en sportbil har vinge för att vid hög ligga så nära som marken som möjligt den tryck ner mot marken ta t ex en F1 bil den har vinge både fram och bak f¨r att ligga så nära marken som möjligt och inte flyga upp i luften mid kög fart.
Samma sak med Mc hjälmar de har vinge för att man ska kunna ligga så mycket mot tanken och inte blåsa av pga av vindtrycket, okej man blåser nog inte av om man har en hjälm utan men visst blir det bättre md vinge.
Skinställ har puckel för att minsta luftmotståndet och så blir det bättre aerodynamik. Har även hört att de förvarar vätska under race.
Alla bra race ställ har puckel tror inte många som tävlar seriöst har ett ställ utan puckel, och TROR de flesta har vinge på hjälmen.
Varför betala 4000-7000kr för en hjälm som är lika bra som en moppe hjälm lite bättre ventilation, och så är den gjort av ett lättare och säkrare matrial, visst den är säkrare men ändo.
Era hjälmar är as frächa men dåligt av tillverkarna att sätta så högt pris men ändo inte fixa till den lite, med vinge och sådant.
släpp det där nu, killen har absolut noll koll, garanterat ingen vet mindre om hjälmar än hanDee_cati skrev:Så du menar att man ska ta bort vingarna på flygplanen för att de ska kunna lyfta Näe men seriöst, du klarar dig med en FM eller liknande för din moppekörning men för dem som är rädda om bollen kan det vara värt att satsa 5000+ på en hjälm.
crusty skrev:ja glömde bilden
Är det där "multi-iridium" eller vad det heter`? Vart har du köpt det?eisbaer skrev:
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|