R2 skrev:min senaste till höger
giga
rx7rr2
rx7xx
rx7corsair
har haft en hjälm till, den gick åtSlappa skrev:Under hur många år har du förbrukat dom ?
//D
R2 skrev:har haft en hjälm till, den gick åt
de andra har inga skador, trots att jag vurpat med alla utom den nya
alltså 5hjälmar totalt
kört hoj sedan -89
i fortsättningen blir det en ny Arai varje år, minst..
gigan är klar lack favorit, specialbeställd från japan
Schwantz lack när han körde Yoshi suzuki i japan.
klart jag sparar hjälmarna, sparar alltSlappa skrev:Tycker de är lite tufft att du har sparat hjälmarna iaf, innan jag köpte min nuvarande hjälm så testade jag varenda märke jag kunde få tag på och ingen passade mitt huvud så bra som Arai.
Blir de förresten nån gathoj för dig i sommar eller ska du lägga staschen på projektet ?
//D
2fast4hjo skrev:Jörgen ska förbi kompaniet och köpa en Araihjälm ngn dag. Ngn speciell du rekommenderar?
2fast4hjo skrev:Ventilationen måste vara kalas på den "modellen". Ser lite tung ut
Jobbar med att sälja hjälmar och tillbehör inom mc-branschen.Mr_Philip skrev:Inget illa menat men har sett era hjälmar och en del kostar över 5000:- har jag för mig och de verkar bara vara skit! De har ingen bra aerodynamik de har för fasen inte ens en vinge där bak.
Två riktigt bra hjälmar som är betydligt billigare än era är 1: OGK F3 som Ghost Rider har i The final ride as bra hjälm med vinge och allt. 2: Nitro 800s kostar 2500 och är en riktigt bra hjälm som Ghost Rider kör i Goes Wild den ändra filmen.
Eftersom att de flesta har sporthojar och jag misstänker att ni kommer upp i höga hastigheter så borde ni ha hjälmar med vingar.
Alltså jag vet inte så mycket om hjälmar men ogk'n och nitro'n är billigare än de hjälmar ni lagt ut ändo så har de vinge och allt, tycker att om man betalar så mycket så borde en hjälm ha vinge som tar bort lyft förmågan.
Här är en bild på nitro'n den kostar endast 2500!
[/IMG]
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari