Funderade på en sån där ett tag, tycker fenorna är förbannat lustiga och retar garanterat någon ^^
Men den väger juh något helvetiskt, hur är den ljud och komfortmässigt?
några bilder på min kbc vr-1. Tog precis bort kbc loggan ovanför visiret för en mer "clean" stil. (ett helvete att få bort limresterna )
Bytte från Nolan till denna, en Arai DNA Black. Klart nöjd än så länge.
Är sjukt sugen på en Quantum! Vill ha den med vit grund dock Kan du ge lite mer feedback på den tack
Har en Quantum och är grymt nöjd med den. I stora drag samma hjälm som RX7-GP, men med mindre ventilation, vilket innebär att den skall vara tystare, men samtidigt ändå välventilerad så det räcker gott och väl om man öppnar "spjällen". Verkar också vara en aning annorlunda passform. Testade Viper, Chaser och RX7-GP, men Quantum satt klart bäst på mitt huvud. När jag jämför med andra märken som passar min huvudform spelar ändå denna hjälm i en helt egen liga - tight som tusan som den skall vara, men ändå grymt skön att ha på sig.
Inredningen är samma som i RX-7:an, dvs någon typ av material som transporterar bort svett och inte det plyschliknande material som sitter i Arais andra hjälmar. Kvalitetskänslan är också på topp och hjälmen känns helt klart påkostad.
Erfarenheterna grundar sig på övningskörning sedan april och "riktig körning" sedan jag tog kortet för ett par veckor sedan, men har hittills hunnit med körning i allt från ett par till strax under 30 plusgrader och motorvägshastighet + moms på kåplös hoj. Har hittills inte hittat något att klaga på, utan skulle definitivt köpa samma hjälm igen.
Ah tack för info:n Synd bara att den kostar en mindre förmögenhet, men blir nog trotts allt att skaffa en sådan längre fram
Ps. gratz till kortet
Hade en Arai Chaser, numera en biltemahjälm. Funderar dock på en Chaser V, som skall ha bättre siktfält än gamla Chasern. Vart lite förvånad över det märkbart större siktfältet på biltemahjälmen. Någon som har jämför Chaser vs Chaser V ?
Blir väl och testa ett gäng oavsett, var ju några år sen den gamla hjälmen köptes.
Tack!
Den är dyr i Sverige, men beställde min från England (www.araisuperstore.com) till ett betydligt bättre pris. Blev ca 4100 totalt inkl frakt för min svarta. Då fick jag även med extra mörkt visir, riktig bärväska (utöver den vanliga tygpåsen), div rengöringsprodukter m.m.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|