Din hjälm?

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Hmmm ny medlem för att posta om en hjälm från DHgate.com, why ?

Angående sidan så är de mycket gambling att köpa saker därifrån kan jag redan nu tala om. Gjort affärer där tidigare med mindre lyckade resultat. Du kan glömma allt de där med reklamation och skicka tillbaka prylarna oftast. Så de där är inget jag skulle rekommendera om man vill ha pengarna tillbaka efter man insett att de var mer skräp än kvalitet...

Qbone

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2010
Hoj
ingen just nu
Hejsan!
Jag har varken mc eller mckort än, för att få fart på detta så köpte jag en hjälm för några veckor sen.
Helt svart, detta var ju ganska tråkigt så jag åkte till Mr Cap i Västervik och frågade ägaren om han visste någon som kunde råda bot på mitt färgproblem.
Han kunde ta en titt på den sa han, medans han inspekterade hjälmen diskuterade vi motorcyklar och jag nämnde väl att rapsol hondorna är jävligt stiliga.
Och efter jag hämta hjälmen idag så har jag ju inte så mycket till val av MC.
28720-8a3d160940ea1bfbd3b45f81b3e803e5.jpg

28720-741246adfb2904257658f6d12ec0df43.jpg

28720-2d0235b2730ff28059db24bbfc22799f.jpg

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Byter hoj så ofta så det var dags att skaffa en neutral hjälm
XR-1100 matt svart.

Bifogat

• xr-1100.JPG
    xr-1100.JPG
    32.9 KB · Visningar: 142

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
MT-07 -16
När man köper hjälm och hamnar mellan storlekar, är det bättre att gå upp eller ned i storlek då? Hamnar på 56/57 men hjälmen jag vill ha (Marushin RS-MX) finns i 55/56 och 57/58. Har inte haft möjlighet att prova just denna hjälmen (ännu) men tips uppskattas ändå.

Henry^

1
Gick med
25 Nov 2008
Hoj
Nada
Väg:
Shoei XR-1100, den är underbar!
new-shoei-xr1100.jpg

Inte väg:
Fox V3, inte så jävla bra om jag ska vara helt ärlig.
v3whitewallhelmet-blk.jpg

När man köper hjälm och hamnar mellan storlekar, är det bättre att gå upp eller ned i storlek då? Hamnar på 56/57 men hjälmen jag vill ha (Marushin RS-MX) finns i 55/56 och 57/58. Har inte haft möjlighet att prova just denna hjälmen (ännu) men tips uppskattas ändå.

Den får ju inte vara för liten så den gör ont, men tänk på att hjälmen formar sig efter dig. Dvs du kan "köra in" en lite mindre hjälm efter ett tag. En stor hjälm är jävligt jobbigt, det bullrar skakar och skyddar jävligt kasst. Har du kollat om det finns utbytbar inredning i olika storlekar?

Last edited:

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
MT-07 -16
Den får ju inte vara för liten så den gör ont, men tänk på att hjälmen formar sig efter dig. Dvs du kan "köra in" en lite mindre hjälm efter ett tag. En stor hjälm är jävligt jobbigt, det bullrar skakar och skyddar jävligt kasst. Har du kollat om det finns utbytbar inredning i olika storlekar?
Ja det låter vettigt, ska se om jag inte kan hitta någon butik i närheten som bär Marushins sortiment, verkar inte så vanligt av någon anledning. Hittar inget på deras hemsida om utbytbar inredning, ska maila de och fråga. Tack för hjälpen :tummenupp

Speedy Gonzales

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2011
Hoj
BMW S1000RR. , Honda CR500R
Efter mycket provande fastnade jag för denna. Beställt från Holland.
SCHUBERTH S1 Pro Gold Line.

Bifogat

• SCHUBERTH S1 PRO.jpg
    SCHUBERTH S1 PRO.jpg
    36.3 KB · Visningar: 148

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Min nolan, köpt på mc-varuhuset i sthlm.

tips för att få N85an liiite tystare , sno tantens bommuls grejjer (sånna därna runda som man har där man tvättar naglar eller va dom e till för , runda bommulsgrejjer e det iaf) , ta bort luckan till N-Com å peta in ett par , samt sätt nåra där N-Com högtalarna ska sitta i hjälmen , gör rätt stor skillnad faktiskt :tummenupp

inget foto på min kruka iaf...men en samma lika som Lynxlynx fast i färgshemat "mattsvart" :yoparty

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år