Din hjälm?

stroemberg

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2009
Hoj
Monster 900
Nolan N62 med spegelvisir
Riktigt snygg enligt mitt tycke och passa perfekt ihop med mitt ställ

Bifogat

• url.jpg
    url.jpg
    71.4 KB · Visningar: 93

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Det där "L": et ser ut att vara ett dubbel L. Skulle inte vilja gå med en sån skylt. Annars är den snygg

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
funderar på att köpa mig en hjälm och lacka den i något eget motiv. Som Quake-inspirerat, eller Bobba Fett, eller ja .. nåt som ingen annan har. Eller som de blå krakelerade tallrikarna som bakas i en ugn för att färgen ska spricka och flagna. Finns det någon som har motivlackat sin egna hjälm?

Eller en sån

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/CHINESE-BLACK-MILITARY-FORCE-AIR-JET-PILOT-HELMET-SZ-XL_W0QQcmdZViewItemQQ_trkparmsZ72Q3a1205Q7c66Q3a2Q7c65Q3a12Q7c39Q3a1Q7c240Q3a1318Q7c301Q3a1Q7c293Q3a1Q7c294Q3a50QQ_trksidZp3286Q2ec0Q2em14QQhashZitem3ef47eebddQQitemZ270389930973QQptZApparelQ5fMerchandise#ebayphotohosting

Last edited:

Där Väste

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2005
Hoj
KXF 450 -07, CR 250 -03, RM 250 -06, SXV 550 -07, KTM 660 -05, R1 -05, CBR900 -93
funderar på att köpa mig en hjälm och lacka den i något eget motiv. Som Quake-inspirerat, eller Bobba Fett, eller ja .. nåt som ingen annan har. Eller som de blå krakelerade tallrikarna som bakas i en ugn för att färgen ska spricka och flagna. Finns det någon som har motivlackat sin egna hjälm?]

Annars så låter du Larz på ghostofsweden.se göra det. Han är helt grym!

Last edited:

Coffinshaker

Ska bli DaddyO!
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
hojlös
"the Icon brand is a marketing strategy developed by Parts Unlimited, one of the biggest distributors of motorcycle related products and accessories in the U.S.A."

Det är alltså ingen firma med tradition som Arai / Shoei /Shark /Nolan /AGV. Det är bara ett nytt märke med fräcka designmönster. Så fräcka att jag skulle kunna tänka mig att köpa ett par. Däremot har de ganska högt pris för ett designmärke. Läs mer här:
webbikeworld.com

Kanske köper grisen i säcken och har läst den resentionen tidigare när icons hjälmar har varit uppe för debatt här tidigare. Men jag är villig att ta den chansen gjorde samma sak med min Bandit hjälm och den har jag varit svin nöjd med. I värsta fall får jag väl falla tillbaka och köpa en till sådan om denna inte håller måttet. Men återkommer med info när jag testkört den.

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Den recensionens kontenta är att Icon gör bra hjälmar. I dagens läge hade jag lätt beställt en Icon (så klart, efter lite diskution med någon på FC-moto, så man åtminståne diskuterar huvudform). Arai och Shoei är på tok för dyra idag med nuvarande valutakurs.

Kolla vilka snygga jackor Icon gör i stället, har trånat efter en sån ända sen efter jag köpte min gubbjacka.
Timax 2 Textil

Icon killen måste köpa denna jackan som går ihop med hans hjälm

Last edited:

Fårskallen

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Hoj
FZ8-N
Den recensionens kontenta är att Icon gör bra hjälmar. I dagens läge hade jag lätt beställt en Icon (så klart, efter lite diskution med någon på FC-moto, så man åtminståne diskuterar huvudform). Arai och Shoei är på tok för dyra idag med nuvarande valutakurs.

Kolla vilka snygga jackor Icon gör i stället, har trånat efter en sån ända sen efter jag köpte min gubbjacka.
Timax 2 Textil

Icon killen måste köpa denna jackan som går ihop med hans hjälm

Ja med en sådan jacka blir du snudd på lika stilig som Eddie under hans glansdagar!
dvxmyzygsvqlcx_l.jpg

Bele

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2009
Hoj
2008,Yamaha,Fz6-n S2
Hur fan laddar man upp bilder? måste den ha en adress kan man inte ladda upp från datorn? fick in hjälmen som profilbild nu tror jag ;)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024