Det där "L": et ser ut att vara ett dubbel L. Skulle inte vilja gå med en sån skylt. Annars är den snygg
funderar på att köpa mig en hjälm och lacka den i något eget motiv. Som Quake-inspirerat, eller Bobba Fett, eller ja .. nåt som ingen annan har. Eller som de blå krakelerade tallrikarna som bakas i en ugn för att färgen ska spricka och flagna. Finns det någon som har motivlackat sin egna hjälm?]
"the Icon brand is a marketing strategy developed by Parts Unlimited, one of the biggest distributors of motorcycle related products and accessories in the U.S.A."
Det är alltså ingen firma med tradition som Arai / Shoei /Shark /Nolan /AGV. Det är bara ett nytt märke med fräcka designmönster. Så fräcka att jag skulle kunna tänka mig att köpa ett par. Däremot har de ganska högt pris för ett designmärke. Läs mer här:
webbikeworld.com
Den recensionens kontenta är att Icon gör bra hjälmar. I dagens läge hade jag lätt beställt en Icon (så klart, efter lite diskution med någon på FC-moto, så man åtminståne diskuterar huvudform). Arai och Shoei är på tok för dyra idag med nuvarande valutakurs.
Kolla vilka snygga jackor Icon gör i stället, har trånat efter en sån ända sen efter jag köpte min gubbjacka.
Timax 2 Textil
Icon killen måste köpa denna jackan som går ihop med hans hjälm
Ja med en sådan jacka blir du snudd på lika stilig som Eddie under hans glansdagar!
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|