Din Mc i Rotebro riktigt dåligt....

hedan17

Who dares wins
Gick med
29 Dec 2006
Hoj
KTM 790 Duke
Jaha då har man skaffat en Suzuki, vilket känns helt rätt men varför kan det inte finnas bra Suzuki handlare norr om stan?

Tänkte åka och handla lite tillbehör på lunchen idag till nya hojen och skyndade mig då till Din Mc. Kommer dit 12:35 men dörrarna öppnas inte när jag går fram. Tror det är fel på dörrarna men då säger en tjej som står bredvid att de har lunchstängt :huvet Hur f-n kan man ha lunchstängt på 2000-talet? Och dessutom 1230-1330 då typ alla andra har lunch och alltså tid att åka till affärer.

Tjejen som står bredvid säger att hon är ute för att köpa hoj och hon säger bara kallt "ja där kommer jag iaf inte köpa min hoj" och åker vidare. Själv tänker jag bara samma sak och är verkligen glad att jag inte köpte min hoj där. Och kommer inte köpa nått annat heller.

Har varit med om samma sak på Lelles i Uppsala för några år sedan :mad:

Ska det verkligen få vara såhär? Är det kundfocus? Finns ju inga andra affärer eller bilhandlare som har lunchstängt, inte vad jag vet iaf. Och jag som trodde MC handlare var rädda om sina kunder nu när det är tuffare tider.

Var bara tvungen att skriva av mig lite.

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Lunchstängt ser jag inget direkt fel i, dock kan man dela upp lunchen så att halva bemanningen går 1 timme och sedan övriga när dem kommer tillbaka. Detta får man såklart skifta varannan dag eller vecka.

NÅGON borde självklart alltid vara där under öppettider.

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Dålig stil. Vet nog ingen "större" Mc/bil butik som har lunchstängt.

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Finns ingen bra söder om stan heller om det kan vara någon tröst...:rolleyes:

Håller med, lunchstängt i allmänhet känns passé -och för en mchandlare mitt under säsongen i synnerhet. Ok att det är semester men det är väl knappast en enda gubbe som sitter och lökar därinne?

Samtidigt är det inte förvånande....en av mååånga liknande trådar om "ledande" återförsäljare som verkar vara intresserade av allt annat än sina kunder.

Bl@ck

Medlem
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
Honda CB1000RA -16
Varenda gång jag varit där på Din MC tycker jag att de betett sig arrogant.
Och lunchstängt på det... Uselt!

Honda vid InfraCity däremot är väldigt trevliga. Bra bemötande och service.

I övrigt när det gäller att handla hoj så är det MC-Kompaniet som gäller för min del, köpte min nuvarande hoj där och kommer även att köpa nästa hoj där. Grymt trevlig personal och man blir bra bemött, ligger visserligen inte i Sthlm men det gör inget. De säljer Kawasaki, Suzuki och KTM

Last edited:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Har bara fått kanon bemötande på Din Mc :tummenupp Dock kan jag hålla med om att det inte känns helt bra med 1 timme lunch stängt..

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Alltid fått bra service där.

Som sagt, känns det lite efterblivet med lunchstängt MEN att välja att utesluta en bra affär för en sån sak känns ju också lite ...?

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Man kanske kunde införa att när alla går iväg på lunch och skall stänga så står det folk utanför och kastar stora stenar i huvudet på dom, då förstår dom att det är fel att gå på lunch samtidigt och tar bort lunchstängt :tummenupp

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Vete sjutton... är det små och bra butiker så anpassar jag mig efter att de inte har råd att ha dubbelbemanning bara för att kunna gå och äta. Då är nog just 1230-1330 bästa tiden, de flesta har ju lunch 1130-1230 i det här landet av någon märklig anledning.

Större butiker som faktiskt har dubbelbemanning ändå, ja då är det dåligt. Luncha i skift för bövelen.

Till syvende og sidst så är det så att en bra affär med trevlig och kunnig personal, bra varuutbud och/eller vettiga priser som gör det värt besväret att passa deras tider kan göra lite som de vill, medan affärer som är som allt för många MC-handlare är, d v s inte allt för serviceminded, då har de öppet när det passar mig eller så går jag någon annanstans.

Last edited:

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
visst, öppettiderna är kanske inte de bästa. men förtjänar de verkligen en klagotråd på SH?? folk snackar om att "jag skall aldrig gå dit" eller "kasta stenar på dom så dom fattar"

de kanske har det tufft och inte har råd med extrapersonal just nu? om ni tycker det är så jävla illa som ni verkar tycka så åk inte dit då! en sak är om de betett sig illa, men nu råkar de ha lunchstängt. det är inte hela världen...

till TS, du verkar ju engagerad på nätet, att du inte kollade upp på deras hemsida när dom har öppet?

inga hard feelings mot någon, men jag fattar verkligen ingenting :confused:

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Att inte ha lunchstängt är bra, men att ha lunchstängt är väl inte så himla dåligt?

johjoh

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2009
Hoj
Yamaha 400
Jo om man har ett tids-pressat jobb själv och inte kan anpassa sig efter andra då är det ett gissel med lunchstängt .......
/Johan

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Visserligen kan jag tycka lunchstängt är stenålder om jag ser på det från kundperspektivet. Men jag har samtidigt full förståelse för att handlarna inte har fullt upp under sommaren. I synnerhet detta år. Även om det vore fullt ös i butiken vill säkert även folk i branschen ha semester....

EDIT: Själv alltid blivit bra bemött på Din MC. Inget att klaga på där!

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Går man in på www.dinmc.se så står det ju på första sidan Lunchstängt: 12.30-13.30

Visst klart man vill att butikerna har öppet hela tiden, full bemanning och jävligt låga priser ;)

Tror knappast mc formorna har några guldtider just nu. Går knappast tvinga alla anställda att ta semester på vintern utan de vill precis som vi vara lediga på sommaren också. Som företagare är det inte helt enkelt/billigt att ta in tillfällig personal heller och hur kul är det för de anställda att gå på lunch själva varje gång?

Nog är det smidigare för dem att ha lunchstängt en timme, hade du bara kollat deras öppettider så hade du sett det.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Gillar Din Mc, bra att ha att göra med.

Har till och med köpt en hoj där, iofs var jag drömkunden då jag stegade in och sa att "den där tar jag, hur vill ni ha betalt".

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Jag skulle vara glad om min handlare bara hade lunchstängt .... "Semesterstängt 20 juli - 2 augusti" på Triumph Center Länna :hihi

tommi

Guest
Det är fan sämst att ha stängt helt o hållet! som sagts varför inte dela upp bemanningen eller måste alla käka sin jävla makaronlåda samtidige??

PS du ollade väl på dörrhandtaget innan då drog därifrån?:D

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jag har varit på Din MC några ggr men numera skall det banne mig mycket till för att jag skall åka dit, ruggigt dålig servicekänsla.
Sist fick jag däremot bra service av en kille bakom disken, men det är enda gången på 5-6 ggr.
Honda City nån km längre bort däremot, där var det bra service från första stund.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln