Först måste tacka ingel för ett jävligt gott skratt såhär på natten!
Men för att återgå till min egna historia!
Detta skedde denna sommar och platsen var den ökända skithålan Ayia Napa!
Jag var där med min bästa vän och den andra dagen där började vi förkröka lite smått på balkongen som vette ut mot typ 30 andra balkonger som självklart också spelade musik.. Det pågick en väldigt högljudd kamp att överrösta varandra, vilket också är förståeligt.
Nåväl, några groggar och bärs senare bär det av till baren nere på hotellet för att insupa lite mer alkohol. Man träffar ju hur mycket som helst människor där, främst skandinavier, och självklart skulle vi ju träffa ett par ruggigt krök-sugna Västeråsare. Nyvunna vänner ska ju firas tänkte ena killen och beställde in 4 tequila shots åt var och en av oss (cirka 5 pers) och tequila klarar jag verkligen inte av efter en misslyckad tequilakväll ett par år sen.
Antagligen var jag fullare än vad jag trodde, för shotta tequila, ja det kunde jag! Man va kung
Efter detta bar det upp till deras rum och vi alla fick den brilljanta idén att försöka konka ut soffan i deras rum på balkongen som var ungefär 1x4m stor.
Det gick inte förrän en dörrkarm pajade lite. Men det var det ju värt, vafan vi hade en soffa på balkongen.. ! Strax efter detta börjar vi bli sugna på att röra oss utåt mot stan.
Eftersom jag och min rumskamrat enbart har en nyckel till vårat rum och av den anledningen att jag bara behöver titta på något så försvinner det, så beslöt vi oss för att min kompis skulle ta ansvar för nyckeln, och vi fick INTE komma bort från varandra! Regel nummer ett! Tappa inte bort varandra!
Det höll i ungefär 30min, när vi kom till det första stället så skulle jag gå och pissa. Meddelade det till herman och sa åt han att "STÅ HÄR, RÖR DIG INTE"... Pissar fort och går ut till herman, som självklart inte står där!
Aja man var ju på lyset så man tänkte inte så jävla mycket på det när det väl hände. Jag hittade en av killarna vi träffat i baren och nu beställdes det fler drinkar, ungefär här börjar minner suddas ut lite.
Hursomhelst hänger jag med den här killen från hotellet och nästa sak jag kommer ihåg är att jag står utanför Castle Club (typ största klubben som öppnar 01.30) och dividerar med vakten. Jag hävdar att min pappa äger Sony Ericsson och att jag därmed borde få gå in gratis, samt göra entré via VIPen.. Det funkar inte.
Jag får betala inträde och kommer in, lite bitter dock att jag inte fick gå in i VIPen. Väl inne tar det ungefär 2 sekunder innan jag inser att spyan är påväg. Löper till muggen och spyr en gång i pissoaren, blir förd till handfatet spyr lite till, försöker dricka vattnet ur kranen men hindras utav nån som mummlar att det är farligt! Idiotiskt tycker jag och går därifrån.
Nu är allt helt svart och detta har jag fått återberättat av en annan kompis som också befann sig i Napa.
Jag stapplar ut och går tydligen fram till min kompis (inte rumskompis) som står och hånglar med en brud och slår till honom på käften. Först fattar han inte att det är jag och ska ta tag i mig. Dock hinner han inte först eftersom vakten som stod utanför Castle Club sett allt och har mig nu i ett strypgrepp!
Han undrar vad han ska göra med mig (typ slänga in mig i gränden åt hundarna) men Micke försäkrar honom att vi är kompisar och att han ska hjälpa mig hem! Vilket han nääästan gör då han bara säger åt mig att dra hem.
Efter en onormalt lång promenad tillbaka till hotellet kommer jag upp till vår rumskorridor. OCh vem ligger inte där, jo självklart min rumskamrat som jag tappat bort tidigare under kvällen. Tänker att han är idiot som inte gått in när han har nyckeln och allt. Det går dock sakta upp för mig att det är JAG som har nyckeln, moahaha! Släper iaf in herman och vaknar dagen därpå i ett iskallt rum då vi tydligen hade satt ACn på 16 grader nångång tidigare på kvällen. Det var förjävligt. Slut.
Inte i samma klass som Ingel som borde ha ett pris av nåt slag men det var iaf den sjukaste kvällen jag vart med om