Dirtbike Racing

Superbus 640

"If everything seems under control, you'
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Tullinge
Hoj
Snart en Streetfighter GSXR 1100
Jag är på väg att lämna in min hoj på service och jag undrar om någon har hört nått om Dirtbike racing i Hägersten? Jag var där och kikade idag och de verkade bra och trevliga så om inte ni har nått illa att säga om grabbarna där så lämnar jag in min hoj där för 600 mila service.

Vad har ni för erfarenheter av Dirtbike Racing ( http://www.dirtbike.se/ )?



/Fredrik
 

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Älvsjö
Hoj
Ducati 900SS
Har bara varit där en gång men de håller ju på mycket med cross & dyl och har ju funnits ett tag. De är trevliga men mycket mer vet jag inte om dem...
 

molle

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eksjö/Sävsjö
Hoj
KTM 625SMC -05
är det service vid 600mil
jag köpte precis en ktm 640 års 02
men har inte kollat boken än tog för givet att det var 500mil
vad innebär den servicen??
 

Superbus 640

"If everything seems under control, you'
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Tullinge
Hoj
Snart en Streetfighter GSXR 1100
Det är nog samma service och jag är osäker om det ska vara vid 500 eller 600. Man snackar om 500 mila intervaller men det blev ju en vid 100 så... 500 + 100= 600 :)

Jag har åkt ca 570 så då är det dax oavsett vad de kallar den. Olje + filterbyten, ventilställning + stämpel...

Fy faaaasen vilken dag det varit idag... blev några höga fina wheelies och ett antal mil.
 

molle

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eksjö/Sävsjö
Hoj
KTM 625SMC -05
jaha min har gått 470mil
så det är väll dax för en ny stämpel då nån som vet var man kan hitta vilka firmor som servar ktm i småland helst runt eksjö,vetlanda, sävsjö,nässjö,jönköping
 

Weo

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Södern
Hoj
Dr350 rmz250
molle skrev:
jaha min har gått 470mil
så det är väll dax för en ny stämpel då nån som vet var man kan hitta vilka firmor som servar ktm i småland helst runt eksjö,vetlanda, sävsjö,nässjö,jönköping

Thorssons MC i Vimmerby!
 

Superbus 640

"If everything seems under control, you'
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Tullinge
Hoj
Snart en Streetfighter GSXR 1100
Trevliga killar och bra service. Jag tar gärna min hoj till Dirtbike Racing i fortsättningen också!
 

Superbus 640

"If everything seems under control, you'
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Tullinge
Hoj
Snart en Streetfighter GSXR 1100
Jag gav 1800:- för servicen inkl filter och olja.
 

-MLM-

Motardpilot
Gick med
10 Mar 2003
Ort
In the da Kista
Hoj
KTM525 motard -06
Jag servade min KTM Duke vid 950mil, och det har gått bra och är nöjd med servicen de gjorde. kostade 1400:-

Men annars har dom svindyra reservdelar till KTM, köp alla delar hos lelles istället.. det är många kronor som skillnar sig mellan företagen.. KÖP aldrig delar från dirtbike.. dyra som faan
 

Slinke

.....B2.....
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 950 Supermoto ( SÅLD !!!), KTM SXF/EXC 250 & en liten en!
Service

Jag kommer inte lämna in min hoj till Dirtbike igen !!! :arsele

Dom kan inte svara på vad dem gjort vid service mm och så använder dom inte originaldelar (oljefilter) vid service!! ett krav för att garantin skall gälla !

Nej jag sätter mig på hojen o kajkar till uppsala i fortsättningen. :D
 

BillS

DayDreamer©
Gick med
15 May 2004
Ort
Nacka Strand
Hoj
R6/YZ400F
Tjackade en kåpa hos dom för ett tag sen till min KTM EXC 250, fick fel. Sen vägrade dom ta tillbaks den. Då hävdade jag reklammationsrätt och hotade med konsumentombudsmannen. Då tog dom tillbaka den och skulle beställa en ny men när jag fått vänta typ 6 veckor på den nya tog jag pengarna tillbaka och ringde Lelles i uppsala istället. Fick kåpan på 2 dar.

ALDRIG mer tar jag kontakt med Dirtbike för dom e ena j**la klåpare..

Kan däremot STARKT rekomendera LELLES MC i uppsala, riktigt trevliga killar som vet vad de gör. Har du KTM så snacka med Ragnar; Grymt bra koll på typ allt gällande KTM.
//B
 

ddevil

Ny medlem
Gick med
3 May 2004
Ort
Solna
Hoj
KTM LC4 640 SM
Gjorde min 500 mila där... (som egentligen ska göras efter 100+500 mil fick jag veta på Lelles) Hade även en garantifix som skulle göras, men läckande top.

Servicen gjordes, men inte med KTM orginal prylar.

Garantisaken skulle de skjuta på i 2 dagar pga hög arbetsbelastning.
Hämtade hojen, som fått piratfilter o vettefaan vilken olja. ingen ventiljustering, och narurligtvis ingen stämpel.Summa 1300:- FÖR ETT OLJEBYTE. När jag skulle lämna in hojjen för garantiprylen börjades det... fick ingen ny tid på tidigast 1½månad.

Mailade Lelles, fick in hojjen 2 dagar senare. Ragnar gjorde ett kanonjobb o Bettan mår fint. Gjorde en helt ny service på Lelles för 1300:-, fick kanonpris på en Sebring Titan

Men aldrig mer DirtBike :kocko
 

junior

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
På jakt
Köpte min första LC4´a på Dirtbike (som sedan blev stulen, men det kan man inte lasta någon annan än den som stal den för) o jag kommer aldrig att handla så mycket som ett klistermärke där igen.

De är trevliga o så, framför allt tills man köpt hojen.
Kommer man senare tillbaka o har synpunkter på något så är det ett annat ljud i källan...

Tyvärr gör deras bemötande att jag vänder mig annorstädes (Lelles) för KTM-kontakt, lite tråkigt med tanke på att Dirtbike är ganska ensamma om att ha KTM i Stockholmsområdet.
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Snacka med Rammstein här på SH om vad dom INTE har sabbat på hans duke... Verkar vara ena jävla klåpare på dirtbike....


bojkott från min sida iallafall..
 

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sthlm/Tyresö
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Dirtbike racing :arsele :finger

Nä jag kommer i fortsättningen vända mig till McSport vid Arlanda...bättre service går inte hitta!
Anledningen att jag överhuvudtaget vände mig till Dirtbike var för att McSport inte hade någon Duke hemma...ett misstag som jag fått ångra bittert :huvet
 

RoWi

Kalle är min vän...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/Rönninge
Hoj
CBF1000a
Finns ett litet ställe som heter MÖR som ligger i S-tälje, Bra service, Bra förhandlingsbara priser och riktigt trevliga killar som jobbar där.
Gav 1200:- för garanti servicen inkl allt.
:tummenupp
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Hobbe skrev:
Finns ett litet ställe som heter MÖR som ligger i S-tälje, Bra service, Bra förhandlingsbara priser och riktigt trevliga killar som jobbar där.
Gav 1200:- för garanti servicen inkl allt.
:tummenupp


Köpte min Ktm625Sm -02 där tidigare. Han som äger det (Mankan) är jäkligt trevlig samt hans far som brukar hoppa in ibland. Har inte varit där på länge sedan de flyttade in i nya lokaler. Fick en scott plånbok hemskickad från dem tidigare :va . De verkar iallafall vara mån om sina kunder. Om jag inte får tag på Ragnar på lelles eller olle på Mcsport så tveka inte att ta kontakt med MÖR Racing!
 

Gummi

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Scrambler -06, Honda XR650R -03, BMW R60 -57
Gillar inte dirtbike alls heller!

Lämnade in Duken på 1000-mila där (hade tyvärr inte möjlighet att ta mig till Lelles, vilket jag kommer att göra i fortsättningen)
Ringde till att börja med dirtbike och kollade vad de tog för en 1000-mila, (hörde i bakgrunden att de dividerade om de skulle ta 1600:- eller 1800:).
Tillslut sa han jag pratade med iaf 1600:-, vad bra tänkte jag positvt överraskad. Hade nämligen haft problem med dem tidigare med ett garantijobb på duken, men tänkte att jag kanske fått fel uppfattning om dirtbike iaf.

Åker dit och lämnar hojen, frågar om jag kan lägga min MC utrusning någonstans.
-Nej, det går inte, vi har inte plats för den.
Förklarar att jag inte bor i närheten och att jag ska vidare ut på stan direkt.
-Nej, det går tyvärr inte ändå, du får ta med dig den.
Va, tror nästan att han skojar!
Efter lite tjat från min sida visar han tillslut ett ställe jag kan lägga den på(fanns gott om plats för flera utrusningar till). Han sägar att han minsann inte kan ansvara för att den finns kvar eller är hel när jag ska hämta den.
Jag säger att jag inte tror att det ska vara några problem, och tackar för hans fantastiska uppoffring att hjälpsamhet!

När jag ska hämta duken dagen efter och får kvittot i handen står det 1900:- på det.
- Ni sa ju 1600:- per telefon.
- Då kanske det var någon annan du pratade med, 1000-mila kostar 1900:-.
- Till mig sa den jag pratade med att det kostade 1600:-
- Jaha, men 1900:- är vad det kostar.
Lite mer diskussion och han säger att "vi tar väl 1800:- då". Orkar inte jiddra vidare så jag går med på det.
Jag får kvittot på betalningen men inte själva kvittot på servicen och vad som är gjort.
Frågar efter det..
-Jaha, ville du ha det, det slängde jag.
- Mmm, men det vill jag ha.
Han ställer sig och rotar i papperskorgen, men hittar det inte.
-Jaja, jag får väl skriva ett nytt då!

Tackar tillslut så hemst mycket för servicen och går därifrån med ryktena och mina egna tidigare erfarenheter om dirtbike bekräftade.

Som sagt kommer aldrig att vända mig dit igen, blir Lelles i fortsättningen. Helt klart värt det extra besväret att ta sig dit.

/Gummi
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top