Gillar inte dirtbike alls heller!
Lämnade in Duken på 1000-mila där (hade tyvärr inte möjlighet att ta mig till Lelles, vilket jag kommer att göra i fortsättningen)
Ringde till att börja med dirtbike och kollade vad de tog för en 1000-mila, (hörde i bakgrunden att de dividerade om de skulle ta 1600:- eller 1800
.
Tillslut sa han jag pratade med iaf 1600:-, vad bra tänkte jag positvt överraskad. Hade nämligen haft problem med dem tidigare med ett garantijobb på duken, men tänkte att jag kanske fått fel uppfattning om dirtbike iaf.
Åker dit och lämnar hojen, frågar om jag kan lägga min MC utrusning någonstans.
-Nej, det går inte, vi har inte plats för den.
Förklarar att jag inte bor i närheten och att jag ska vidare ut på stan direkt.
-Nej, det går tyvärr inte ändå, du får ta med dig den.
Va, tror nästan att han skojar!
Efter lite tjat från min sida visar han tillslut ett ställe jag kan lägga den på(fanns gott om plats för flera utrusningar till). Han sägar att han minsann inte kan ansvara för att den finns kvar eller är hel när jag ska hämta den.
Jag säger att jag inte tror att det ska vara några problem, och tackar för hans fantastiska uppoffring att hjälpsamhet!
När jag ska hämta duken dagen efter och får kvittot i handen står det 1900:- på det.
- Ni sa ju 1600:- per telefon.
- Då kanske det var någon annan du pratade med, 1000-mila kostar 1900:-.
- Till mig sa den jag pratade med att det kostade 1600:-
- Jaha, men 1900:- är vad det kostar.
Lite mer diskussion och han säger att "vi tar väl 1800:- då". Orkar inte jiddra vidare så jag går med på det.
Jag får kvittot på betalningen men inte själva kvittot på servicen och vad som är gjort.
Frågar efter det..
-Jaha, ville du ha det, det slängde jag.
- Mmm, men det vill jag ha.
Han ställer sig och rotar i papperskorgen, men hittar det inte.
-Jaja, jag får väl skriva ett nytt då!
Tackar tillslut så hemst mycket för servicen och går därifrån med ryktena och mina egna tidigare erfarenheter om dirtbike bekräftade.
Som sagt kommer aldrig att vända mig dit igen, blir Lelles i fortsättningen. Helt klart värt det extra besväret att ta sig dit.
/Gummi