Diskussion olyckor 2011

jetson

Guest
Det skulle antagligen inte göra ett skit för då heter det att det är sååå himla dyrt att köra bana å bla bla blaaa...

Dessutom har de som bor i Sthlm nära till flera banor så de borde sluta gnälla så jävligt, tänk på stackarna i norrland de har LÅNGT till banorna men inte gnäller de till förbannelse.

Den här diskussionen är likadan varje gång. Svaret på ditt inlägg är

- Behovet i Stockholm vs behovet i Norrland, var är behovet störst tror du?

Behovet av bana är överlägset störst i Stockholm, blir bara löjligt att jämföra med Norrland. Det är ett jävla skämt att vi inte har en bana i Stockholm.

Jag skulle byta till banhoj samma dag som en riktig bana öppnade i Stockholm. Efter en kvällskörning på Sviestad körde jag knappt nånting månaden efter. En bana skulle göra skillnad, inte bara för mig. Garanterat.
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Drömmen vore ju en öppen anläggning av enklare slag. Där man kan slinka in o gasa av sig i 20 min. Ordentliga avåkningzoner, inget att slå i.
Det som jag och många bekanta drar sig för är att det skall vara så himla omständigt (och dyrt) för att gasa av sig i 20 min. Där är ju tyvärr Bulten det enda alternativet idag.

Det skulle säkert leda till att många av de som åkte där skulle ta steget vidare och bli aktiva i en seriös mc-klubbför banåkning.

Och vilka fotoläktare vi skulle kunna ha. O gratis bellerinakex.

Allt detta är min DRÖM.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Man kan undra vilken skillnad en motorbana i Stockholm skulle göra, inkl en strip.....kanske vore värt för våra politiker att se över saken....
Vad gör det för skillnad om man inte har A-kort och kör ihjäl sig på en lånad hoj? (Den aktuella händelsen med passagerare...)

De som kör värst i trafiken är ändå sällan intresserade av de ordnade former en bankörning innebär, man ser dem nästan aldrig där så skillnaden skulle nog vara minimal även i ett generellt perspektiv. (Ge "mig" en bana där "jag" står så ska "jag" använda den DirEcKt, men be "mig" inte frakta aschlet och lösa saken själv för då gazzar "jag" hellre Bulten och svär över att det inte finns nånstans att vara...)
 
Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Den här diskussionen är likadan varje gång. Svaret på ditt inlägg är

- Behovet i Stockholm vs behovet i Norrland, var är behovet störst tror du?

Behovet av bana är överlägset störst i Stockholm, blir bara löjligt att jämföra med Norrland. Det är ett jävla skämt att vi inte har en bana i Stockholm.

Jag skulle byta till banhoj samma dag som en riktig bana öppnade i Stockholm. Efter en kvällskörning på Sviestad körde jag knappt nånting månaden efter. En bana skulle göra skillnad, inte bara för mig. Garanterat.
Skulle du försöka dra snuten och köra 200+ på motorvägen för att slippa ett indraget körkort?
 

shazbot

wimp
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Daytona 675
Kärringen på er gata är en idiot milt uttryckt.
Släng ut en tom 25 liters dunk och se om hon lugnar sig gör hon inte det ta en av ungarnas skateboard och ta samma nämna dunk fast nu fylld med vatten och rulla ut framför sopkärringen.
Resultat det slår sönder mycket.
Jag och en viss 2 faldig SS 600 mästare gjorde så i ungdomens dagar i deras kvarter och efter det körde fanskapet jävligt lugnt.

om någon slängde ut en dunk framför min bil med avsikt skulle roadragen få flöda. skulle vara jobbigt o bli strypt framför barnen.. BRA IDÉ! IDIOT!

det är ju omöjligt att be personen i fråga att sakta ned?
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
om någon slängde ut en dunk framför min bil med avsikt skulle roadragen få flöda. skulle vara jobbigt o bli strypt framför barnen.. BRA IDÉ! IDIOT!

det är ju omöjligt att be personen i fråga att sakta ned?


Vad tror du vi hade gjort.
Hela deras kvarter var på henne.
Hon körde ner en avsina grannars staket 3 ggr på 2 veckor.
Sen idiot kan du vara själv ditt moppefucko [tm]


Men visst du är välkommen att testa!
 
Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Allvarligt mich... ! Tycker du att en rödljuskörning är en så allvarligt trafikföreteelse, att det befogar en polisjakt under flera timmar med ett okänt antal bilar (på bilden jag såg var det ca 10st), motorcykel + helikopter... anta att det var en "kontrollerad" rödljuskörning!?
Utanför mig i ett villaområde så har jag en grannkärring som håller åtti knyck förbi mitt hus.. Ja, det är 30 km/h här...
VIlket brott är värst anser du? , Det bor 11 ungar i varierande åldet, ingen över tio år på min gata... På nynäsvägen sent på kvällen har jag aldrig sett en en liten kille på sin cykel.. Det gäller att sätta brottet i paritet med andra lagöverträdelser...

Nu vart det just dig jag quotar men det gäller många fler som skrivit i tråden med just samma inställning "är det befogat med denna insats för en rödljuskörning?"

Jag skulle nästan påstå att det är det om man ser det ur ett annat perspektiv.

OBS! En del spekulationer från min sida nu.

En patrull ser en MC som kör mot rött samt mot enkelriktat, de försöker få stopp på ekipaget samtidigt som de märker att den saknar registreringsskylt (eller monterad för att inte synas, något av det vad jag lyckats förstå).
Hojen drar då iväg i hög fart.

Så här har vi en patrull som ser en hoj utan skylt som kört mot enkelriktat och mot rött, vad skall polisen då anta att det handlar om?
I min värld så är det då självklart att man kallar in fler patruller och försöker få stopp på ekipaget för det kan vara allt från en joyride till någon som just varit på en rejäl "killing spree".

Jag vet att det senare alternativet är långsökt men poängen är att polisen omöjligt kunnat veta vad de hade framför sig.

Men oavsett så är det tragiskt att ytterligare en hojåkare satt livet till och speciellt i så ung ålder. :(
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
om någon slängde ut en dunk framför min bil med avsikt skulle roadragen få flöda. skulle vara jobbigt o bli strypt framför barnen.. BRA IDÉ! IDIOT!

det är ju omöjligt att be personen i fråga att sakta ned?

Du kanske inte skulle framföra ett fordon? :va
 

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Piteå
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
Du kanske inte skulle framföra ett fordon? :va

Om någon kastade en 25-litersdunk med vatten framför min bil skulle jag också få roadrage.

Om personen som gjorde detta hade pratat med mig innan hade det dock varit en annan sak.
Detframgick inte i första inlägget däremot.
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Om någon kastade en 25-litersdunk med vatten framför min bil skulle jag också få roadrage.

Om personen som gjorde detta hade pratat med mig innan hade det dock varit en annan sak.
Detframgick inte i första inlägget däremot.



Sant, men började med en tom för att markera.
Men att idiotförklara mig på det viset som den andra gjorde då kan man lika gärna köra en dildo i röven på sig själv!
 

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
Drömmen vore ju en öppen anläggning av enklare slag. Där man kan slinka in o gasa av sig i 20 min. Ordentliga avåkningzoner, inget att slå i.
Det som jag och många bekanta drar sig för är att det skall vara så himla omständigt (och dyrt) för att gasa av sig i 20 min. Där är ju tyvärr Bulten det enda alternativet idag.

Det skulle säkert leda till att många av de som åkte där skulle ta steget vidare och bli aktiva i en seriös mc-klubbför banåkning.

Allt detta är min DRÖM.

Flytta till Finland
Jag körde ett race på Kemora för några år sedan, och plockat ur minnet var den banan kommunägd samt öppen för allmänheten några dagar i veckan att köra på på egen risk. Kostnad ett par hundringar som lades i en låda på plats. Kanske ingen slump att Finland gissningsvis är den mest högpresterande motorsportnationen per capita räknat.

De som kör värst i trafiken är ändå sällan intresserade av de ordnade former en bankörning innebär, man ser dem nästan aldrig där så skillnaden skulle nog vara minimal även i ett generellt perspektiv. (Ge "mig" en bana där "jag" står så ska "jag" använda den DirEcKt, men be "mig" inte frakta aschlet och lösa saken själv för då gazzar "jag" hellre Bulten och svär över att det inte finns nånstans att vara...)

Meca Raceway i Malmö älskas av såväl polis som kommun & politiker pga att förkomsten av streetrace nästintill försvunnit sedan den kom till. Men visst, trafikgalningar kommer det alltid att finnas ändå.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Om någon kastade en 25-litersdunk med vatten framför min bil skulle jag också få roadrage.

Om personen som gjorde detta hade pratat med mig innan hade det dock varit en annan sak.
Detframgick inte i första inlägget däremot.

Nu stod det tomdunk, inte dunk med 25liter vatten.

Sen uppfattade jag det som framför för att påpeka att hon inte hinner bromsa när hon kör som en idiot, inte "på".


Edit:
Jaha det var visst vatten med.
 
Last edited:

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Ja bra utav polisen och agera som de gjort och visa att detta beteende inte är OK... Vad vill ni att de ska göra sitta och titta på medans han bryter mot varenda trafikregel som finns och sen buga o bocka för att han gjorde det.
Precis. :fakta

Det är en av polisens grundläggande och viktigaste uppgifter. Det är viktigt att kunna förstå och se skillnaden mellan vårt behov av upplevd respektive reell trygghet.

Någon en man rusar längs trottoaren på Sveavägen i Stockholm och vrålar och beter sig som en galning utgör han förstås inte någon reell fara för oss, kanske är det inte heller olagligt, men han är starkt normbrytande och får oss andra att uppleva att vår säkerhet är hotad. Det är därför rimligt att polisen ingriper och ser till att han slutar.

På samma sätt är det helt nödvändigt att den som kör hoj i 200+ och vägrar stanna blir stannad. Det får nämligen oss andra att uppleva att vår trygghet är hotad, vilket den förmodligen också bli om polisen uppvisade undfallenhet att agera mot sådant normbrytande beteende, som dessutom är olagligt.

Jag undrar om ni har tänkt på det här, ni som verkar tycka att polisen ska låta bli att stanna någon som den här killen som just körde ihjäl sig, eller om det är fullständiga nyheter för er. Om det är nyheter så har ni en del att lära er om hur människor och samhällen fungerar.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jag tror inte det.
Det tror inte jag heller och ingen bana i världen med all tillgänglighet som finns hade stoppat detta. Håller med Jåke
Vad gör det för skillnad om man inte har A-kort och kör ihjäl sig på en lånad hoj? (Den aktuella händelsen med passagerare...)

De som kör värst i trafiken är ändå sällan intresserade av de ordnade former en bankörning innebär, man ser dem nästan aldrig där så skillnaden skulle nog vara minimal även i ett generellt perspektiv. (Ge "mig" en bana där "jag" står så ska "jag" använda den DirEcKt, men be "mig" inte frakta aschlet och lösa saken själv för då gazzar "jag" hellre Bulten och svär över att det inte finns nånstans att vara...)
 

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Piteå
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
Sant, men började med en tom för att markera.
Men att idiotförklara mig på det viset som den andra gjorde då kan man lika gärna köra en dildo i röven på sig själv!

Men det framgick inte att ett antal personer hade påpekat att hon körde alldeles för fort i första inlägget så jag kan förstå att han blev arg. Jag förstår din poäng

Nu stod det tomdunk, inte dunk med 25liter vatten.
Sen uppfattade jag det som framför för att påpeka att hon inte hinner bromsa när hon kör som en idiot, inte "på".

Om ingen hade pratat med mig innan så hade jag ändå fått roadrage,
Nu var det ju inte så så det spelar ingen roll. Jag fårstår din poäng också.
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Öhh, var det inte precis det jag skrev....?

Drömmen vore ju en öppen anläggning av enklare slag. Där man kan slinka in o gasa av sig i 20 min. Ordentliga avåkningzoner, inget att slå i.
Det som jag och många bekanta drar sig för är att det skall vara så himla omständigt (och dyrt) för att gasa av sig i 20 min. Där är ju tyvärr Bulten det enda alternativet idag.

Det skulle säkert leda till att många av de som åkte där skulle ta steget vidare och bli aktiva i en seriös mc-klubbför banåkning.

Och vilka fotoläktare vi skulle kunna ha. O gratis bellerinakex.

Allt detta är min DRÖM.
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
I Paris byggdes 1979 Circuit Carole för att få ner antalet döda i motorcykelolyckor som hände vid gaturace, och namnet på banan är efter en 18årig tjej som dog på motorcykel vid ett sådant race. Denna bana är gratis och öppen för allmänheten på söndagar, och ibland även andra dagar. Vissa dagar måste man dock betala för att åka där men då är priset 100 euro (ca 900kr) för en dag. Den ligger också väldigt nära Paris, tog inte lång tid för oss att åka dit när vi var där.

http://translate.google.se/translat...u=http://fr.wikipedia.org/wiki/Circuit_Carole


I Stockholm finns ju redan Arlanda Test Track som man lätt skulle kunna bygga vidare på, men av någon anledning verkar det ju vara problematiskt att göra detta och det är ju otroligt synd.
Och gissa om antalet dödade motorcyklister i Paris har minskat sedan banan öppnades...?

Nej, just det. :fakta

Katarsis – det funkar inte.
 
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

Top