Diskussion olyckor 2011

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22
Men dra alla hojåkare över samma kant !
Polisens inställning mot hojstockholm just nu liknar trakasserier utan dess like, inte om du kör kråmsläde då förstås, då kan man köra raka rör, olaglig hjälm och pissig attityd utan åtgärd.

Var knappast meningen att dra alla över en kant, snarare att påvisa att inställningen bland de yngre alltför oftast "nu jevlar drar vi snutten, har hört att de inte får jaga en om vi åker bombastatansfort"

Hur som haver är olyckan katastrofal för vänner och familj och skapar inga sympatier för hojkollektivet...

MrC

\,,/(O_O)\,,/
Gick med
10 Sep 2009
Hoj
Moped
Allt e bullshit!!!!

Nej, man får inte bomba 250km/h (idioti att ha med passagerare)

Nej, man får inte efterföja i dom hastigheterna, när farbror blå slår på den där blinkande lampan ÄR han ansvarig för vad som händer i trafiken! (så jävla korkat att hänga en person med skjuts så där)

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Men dra alla hojåkare över samma kant !
Polisens inställning mot hojstockholm just nu liknar trakasserier utan dess like, inte om du kör kråmsläde då förstås, då kan man köra raka rör, olaglig hjälm och pissig attityd utan åtgärd.

Allt är hastighetsrelaterat vilket hela den här incidenten handlar om. Det var inte en slangning som fick halva poliskåren att "jaga" pojken. Har du någonsin hört talas om en glidare som kör slalom i 200+ på E4an? :krama

Helikoptern var dessutom på väldigt hög höjd när han kraschade...meningslös detalj men hetsning :va

Spook

Adrenaline MC
Gick med
3 May 2009
Hoj
Hayabusa 2010
Allt är hastighetsrelaterat vilket hela den här incidenten handlar om. Det var inte en slangning som fick halva poliskåren att "jaga" pojken. Har du någonsin hört talas om en glidare som kör slalom i 200+ på E4an? :krama

Helikoptern var dessutom på väldigt hög höjd när han kraschade...meningslös detalj men hetsning :va

Glidarna håller väl samma fart som dig ?? :arsele

Du såg helikoptern ?
Den drog rakt ovanför mitt hus vid Skogis, tyckte inte att den låg högt över trädtopparna..

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
Du menar att det de gjorde i går är både monetärt försvarbart och moraliskt rätt ? att en grabb på 22 sätter livet till för att han kör utan körkort och bryter några regler ? det skall det vara dödsstraff på ?

Hur får du det till att det är ett dödsstraff? Självklart måste polisen få observera ett pågående brott samt singnalera till överiga trafikanter att hålla sig undan.

Dessutom tog de ju ett beslut att inte följa efter med målade bilar.

Det är lika valfritt att bromsa som att fortsätta.

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Du menar att det de gjorde i går är både monetärt försvarbart och moraliskt rätt? att en grabb på 22 sätter livet till för att han kör utan körkort och bryter några regler ? det skall det vara dödsstraff på ?
Absolut svar ja på båda frågorna. Att plocka ner en kille som med en 200 kilos metallklump skiter i allt vad trafikljus och hastigheter heter ska ligga jävligt högt på snutens priolista.

Du är för övrigt helt intellektuellt frånvarande när du börjar svamla i termer av dödsstraff.

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-

1000 ft = ca 300 meter...
inte för att vara sådan men 300 meter är INTE väldigt hög höjd hur du än räknar.

en helikopter 300 meter upp mot "natt" himmel är väldigt lätt att se med tanke på navigationsljus mm som måste vara på.
svårt att missa stroben !
är vädret klart kan man se flygplan på 30 000 ft (ca 10 000 m) eller mer.
förutsatt att du har någorlunda normal syn.

sedan fanns det ju en person till på hojen som har all tid i världen att spana flygtrafik. Nu vet jag inte om hon gjorde det eller om de kunde snacka samtidigt (intercom) eller liknande men tja hon kan ju alltid klappa till honom o peka.

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
1000 ft = ca 300 meter...
inte för att vara sådan men 300 meter är INTE väldigt hög höjd hur du än räknar.

en helikopter 300 meter upp mot "natt" himmel är väldigt lätt att se med tanke på navigationsljus mm som måste vara på.
svårt att missa stroben !
är vädret klart kan man se flygplan på 30 000 ft (ca 10 000 m) eller mer.
förutsatt att du har någorlunda normal syn.

sedan fanns det ju en person till på hojen som har all tid i världen att spana flygtrafik. Nu vet jag inte om hon gjorde det eller om de kunde snacka samtidigt (intercom) eller liknande men tja hon kan ju alltid klappa till honom o peka.

Vad är tillräckligt högt för att folk inte ska skrika "hets", "hets" och ytterligare lite "hets"? Vid kraschen hade helikoptern legat en bra bit över globen väldigt länge(inte tillräckligt högt tydligen?). Jag tycker det är tillräckligt jobbigt att vrida på huvudet i 120....hur skulle damen lyckas i 200 med betydligt mindre trapz än mig?

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-
Absolut svar ja på båda frågorna. Att plocka ner en kille som med en 200 kilos metallklump skiter i allt vad trafikljus och hastigheter heter ska ligga jävligt högt på snutens priolista.

Du är för övrigt helt intellektuellt frånvarande när du börjar svamla i termer av dödsstraff.

jupp det skall det där har vi inga åsiktsskillnader, hur man gör det är var vi skiljer oss.
du anser att man skall jaga och ta de risker som det innebär.
jag anser att om man tänker till före man sätter igång cirkusen så kanske man tar grabben utan att man behöver riskera varesig hans eller någon annas liv. och till det mycket billigare än att dra igång hela den här cirkusen.

och min intelligens närvarande eller frånvarande tror jag knappas har med saken att göra.

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-
Vad är tillräckligt högt för att folk inte ska skrika "hets", "hets" och ytterligare lite "hets"? Vid kraschen hade helikoptern legat en bra bit över globen väldigt länge(inte tillräckligt högt tydligen?). Jag tycker det är tillräckligt jobbigt att vrida på huvudet i 120....hur skulle damen lyckas i 200 med betydligt mindre trapz än mig?

är 300 meter högt ? nej det är det inte när vi diskuterar flyghöjd.
jag vill minnas att man inte får flyga under 300 över städer som vanlig civilpilot, men här kan jag missminna mig.

Hur har den följt efter grabben om den har legat över globen ?

Det verkar onekligen finnas ett gäng soff-coacher som kunnat hantera situationen bättre, detta såklart när de har facit i hand.

nej men såhär med facit i hand så är det svårt att se att någon kunde hanterat det sämre, eller vad tycker du ?

Last edited:

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
är 300 meter högt ? nej det är det inte när vi diskuterar flyghöjd.
jag vill minnas att man inte får flyga under 300 över städer som vanlig civilpilot, men här kan jag missminna mig.

Hur har den följt efter grabben om den har legat över globen ?

nej men såhär med facit i hand så är det svårt att se att någon kunde hanterat det sämre, eller vad tycker du ?

Flyghöjd relaterat till polisinsatsen då?

Förmodligen när dåren dundrade ner mot tunneln så lägger sig helikoptern på en höjd där man har bra sikt över samtliga utgångar.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82

Förmodligen när dåren dundrade ner mot tunneln så lägger sig helikoptern på en höjd där man har bra sikt över samtliga utgångar.

Flyghöjd relaterad till polisinsatsen borde väl vara flyghöjd innan tunneln, det är väl det som är intressant? :va

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Tjejen som satt bakpå är 17 år, dvs inte myndig än. Hade hon varit min dotter så hade jag varit fly förbannad på föraren/killen som riskerade hennes liv med att köra som ett pucko.

Trist utgång oavsett.

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-

men vänta här nu du sade ju att den legat över globen ett bra tag, hur får du ihop det ?
antingen har den legat där ett bra tag som du påstod innan eller så anländer den med grabben vilket gör att han/de rimligtvis kan se den om han kommer från södertälje hållet.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...